نگارش ایمیل مکاتباتی

نگارش ایمیل مکاتباتی

Email

  • فایل ها را به اینجا بکشید
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf, docx, zip, rar.
    اگر فایل آماده ای ندارید مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا کارشناس با شما هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد و اطلاعات لازم دریافت خواهد شد.
  • قیمت: 2,000,000 ریال

نگارش ایمیل مکاتباتی

اولین و مهمترین قدم برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی، نوشتن ایمیل مکاتباتی برای ارتباط با اساتید است. از آنجایی که پذیرش و یا اعطای بورسیه های تحصیلی به متقاضیان مستقیماً به استاد مربوطه بستگی دارد، ارسال ایمیل و برقراری ارتباط اصولی و درست با اساتید یکی از مهمترین مراحل در پروسه اپلای و مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. بنابراین در این قبیل مکاتبات، متقاضی بایستی بتواند از طریق ایمیلی استاندارد نظر استاد مورد نظر را به خود جلب کند تا بتواند وی را متقاعد سازد که گزینه ایده الی برای پذیرش است. نگارش نامه های اداری همانند سایر اسناد برای اخذ پذیرش و اپلای، ارسال مقالاتف نوشتن پتنت و یا انواع نامه های مکاتباتی با اساتید و یا کارکنان سازمان های مختلف، اهمیت شایسته ای در دریافت پاسخ مثبت دارد.

حتی بعضی اوقات دیده شده که دانشجویان برای مطرح کردن درخواست های خود از مراکز و ارگان های مختلف بین المللی همواره مشکل دارند که بهترین راه  برای حل این مسئله؛ نگارش یک نامه رسمی است. زیرا امکان دریافت پاسخ طی تماس تلفنی از سازمان های خارجی وجود ندارد. حتی در صورت پاسخ گویی تلفنی، امکان پیگیری درخواست تا رسیدن به یک جواب درست وجود ندارد چرا که شما نمی توانید درخواست خود را در سیستم کارتابل کارمندان یک سازمان ثبت کنید و لذا امکان دریافت پاسخ مناسب بطور معمول وجود ندارد. نگارش یک نامه رسمی حکم یک سند را دارد که در صندوق پست الکترونیک هر سازمان ثبت می شود. در واقع شما در صورت تنظیم درست نامه می توانید از بخش حقوقی هر سازمانی پیگر فعالیت های خود شوید و در صورت نیاز اعاده حقوق کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم نگارش یک ایمیل درست و استاندارد، بازدهی ان در زمان و فصول شلوغ برای اپلای است. بنابراین برای لحاظ کردن این قسمت در اپلای، متن ایمیل شما بیاد طوری نوشته شود که مخاطب را با خود برای ادامه بررسی ایمیل و رزومه شما با خود بکشاند و ترغیب کند.

از طرفی هم، نگارش یک ایمیل استاندارد و قوی باعث صرفه جویی در هزینه شما و زمان شما می شود. دلیل این امر این است که با ارسال ایمیل به استاد مورد نظر، خواهید توانست یک تقریب درست از شانس اخذ پذیرش بدست بیاورید که با این کار حداقل در هزینه ی Application Fee و ارسال مدارک صرفه جویی خواهد شد.

متن ایمیل برای اپلای

در ابتدا متن ایمیل ارسالی توسط شما باید به‌صورت حرفه ای، محصربفرد، استاندارد و متکی ‌بر توانایی‌های شما باشد. همچنین متن ایمیل باید کاملاً اختصاصی و به‌صورت حرفه‌ای نوشته شود و به‌ دوراز مشکلات گرامری و نگارشی باشد. زیرا درصورتی‌که متن ایمیل قالبی استاندارد نداشته باشد، خواه ناخواه فرصت و استاد مورد نظر شما از بین می رود؛ زیرا اولین ایمیل آخرین شانس شما خواهد بود.

بطور کلی برای ساختار بندی متن ایمیل خود، پس از معرفی خود، دلیل برقراری ارتباط و ارسال ایمیل به استاد را باید شرح دهید. سپس در مقداری در مورد خود و ارتباط شما با پوزیشن مربوطه صحبت کرده در پایان نیز رزومه خود را به آن ایمیل پیوست کنید تا اساتید پس از مطالعه متن ایمیل بتواند راجع به سوابق تحصیلی و تحقیقاتی شما بیشتر اطلاعت کسب کنند.

از این رو ساختار متن ایمیلی که برای استادی می نویسید، نقش اساسی در پذیرش شما، فاند و بورسیه تحصیلی دارد. محتوای ایمیل ارسالی اولین ارتباط و تاثیری است که از طرف متقاضی بر روی استادی که خواهان دریافت موقعیت تحصیلی از طرف او را دارید گذاشته می شود. ایمیل متقاضی به طور کلی باید نشان دهنده واجد شرایط بودن وی برای این پوزیشنی که مد نظر دارید باشد. همچنین به علت وقت کم گذاشتن استاد برای بررسی تمامی ایمیل های دریافتی،ایمیل باید کوتاه، واضح و دقیق باشد. یعنی طوری نوسته نشده باشد که تمامی محتوای رزومه را کپی کرده باشید.

در این راستا دوستان شما در همیار پروژه، در کنار سایر فعالیت ها و خدمات به شما عزیزان، شما را در نگارش ایمیل مکاتباتی همیاری می کنند.



توسط
تومان