رفع ریجکتی ویزای کانادا

رفع ریجکتی ویزای کانادا

عناوین مقاله:

راهنمای جامع رفع ریجکتی ویزای کانادا

 رفع ریجکتی ویزای کانادا | وقتی را تصور کنید که مهر ریجکتی یا ریفیوزی بر روی فرم درخواست ویزای توریستی کانادا شما می خورد و از طریق ایمیل به شما اطلاع داده میشود، این اتفاق می تواند یکی از بزرگترین دغدغه های هر متقاضی ویزای کانادا باشد؛ اما جای امیدواری وجود دارد زیرا با ریفیوز شدن شما همچنان می توانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید. در ادامه این مقاله شرح کاملی در مورد رفع ریجکتی ویزای کانادا خواهیم داد.

اصطلاحاتی مانند ریجکت و ریفیوز که معادل آنها Deny، Decline، Refused، Denial و در نهایت Rejected به این معنا هستند که درخواست ویزا از طرف سفارت خانه رد شده است. نکته ی امیدوار کننده در این شرایط این است که حدود 90 درصد پرونده های ویزا در صورت رد شدن، ریفیوز می شوند یعنی امکان اعتراض و درخواست تجدید نظر برای متقاضی وجود خواهد داشت.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تفاوت اصطلاحات رایج در رد شدن درخواست ویزا

 رفع ریجکتی ویزای کانادا | وقتی متقاضی نتوانسته باشد اطلاعات و مدارک مهم را به سفارت کانادا ارائه دهد و آفسیر سفارت دلیل قانع کننده ای در رابطه با صلاحیت ورود و بازدید از کانادا مشاهده نکرده باشد ممکن است از شما اطلاعات و مدارک بیشتری بخواهد. در مواقعی که درخواست ویزای شما تایید یا رد شده باشد اداره مهاجرت کشور کانادا از طریق ایمیل و یا حساب کاربری شما در سایت نتیجه را اعلام خواهد کرد. بنابراین در نظر داشته باشید با چک کردن ایمیل یا حساب کاربری می توانید در جریان نتیجه درخواست خود قرار بگیرید.

به طور کلی بعد از انجام بایومتریک و انگشت نگاری معمولا بین 1 تا 8 هفته زمان لازم است تا نتیجه درخواست ویزای شما تایید یا رد شود. باید توجه داشت زمان اعلام شده تقریبی بود و بر اساس نوع ویزا و شرایط متقاضی ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر شود. در مواقعی که نتیجه درخواست ویزای شما تا 90 روز به طول  انجامید نگران نباشید.

برای رفع ریجکتی ویزای کانادا راه های مختلفی وجود دارد که با توجه به دلیل رد درخواست و شرایط متقاضی می توان از یکی از روش ها استفاده کرد. از آنجایی که ممکن است مهلت شما برای اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا به اتمام برسد بهتر است برای این منظور به سرعت اقدام کنید.

یکی از مهمترین نکات برای اقدام به رفع ریجکتی ویزای کانادا دقت به مسئله ی زمان است که شخص باید بداند رفع ریجکتی کانادا چقدر زمان می برد؟ برای پاسخ به این سوال شما باید دلیل ریجکتی ویزای خود را بررسی کنید تا متناسب با آن اصلاحات لازم را انجام دهید. پس از بررسی و اطمینان از بخشی که نیاز به اصلاح دارد باید مراحل زیر جهت درخواست تجدید نظر را انجام دهید. در نظر داشته باشید. حدودا تا 45 روز کاری ممکن است زمانبر شود تا درخواست شما مجدد بررسی گردد.

روش‌های رفع ریجکتی ویزای کانادا

  • درخواست تجدیدنظر از طریق ریکانسیدریشن (Reconsideration)
  • اعتراض در دادگاه فدرال کانادا (کورت)
  • درخواست تجدید نظر برای ویزای کانادا (Reconsideration) از طریق نوت آفیسر
  • تغییر و رفع اشکالات پرونده و درخواست مجدد

درخواست تجدیدنظر از طریق ریکانسیدریشن (Reconsideration)

برای رفع ریجکتی ویزای کانادا در روش ریکانسیدریشن (Reconsideration)، متقاضی باید نامه ای خطاب به افیسر سفارت کانادا که درخواست شما را بررسی کرده و پرونده شما را رد کرده نوشته و ارسال کنید. شما در این روش خواستار تجدید نظر و بررسی مجدد پرونده خود را خواهید داشت. بنابراین شما 30 روز فرصت خواهید داشت تا درخواست و ریکانسیدرلتر خود را به IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) ارسال کنید. ممکن است این اقدام سبب تغییر نظر آفیسر شده و شما بتوانید در این مرحله، ویزای خود را دریافت کنید.

درصورتی که دلیل رد درخواست شما بر اساس دلایل قطعی و موجه باشد امکان تجدید نظر آفیسر سفارت بسیار کم خواهد بود. اما با این حال، می‌توان با قبول کردن ریسک، این کار را انجام داد زیرا در برخی شرایط، درخواست تجدید نظر ممکن است سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای رفع ریجکتی باشد. نکته ی قابل توجه این است که در این روش هیچ زمان مشخصی مبنی بر پاسخگویی وجود ندارد و تماما بستگی به تصمیم دولت کانادا دارد.

مراحل رفع ریجکتی ویزای کانادا از طریق ریکانسیدریشن

مرحله ی اول: برای رفع ریجکتی ویزای کانادااز طریق روش ریکانسیدریشن جمع آوری مدارک ارسالی به اداره مهاجرت کانادا. باید با دقت مدارک ارسالی بررسی شده و نواقص موجود را رفع کنید.

مرحله ی دوم: درخواست نوت آفسیر. نوت آفیسر سندیست از تمامی اطلاعات و یادداشت های آفیسر سفارت در رابطه با پرونده ی شما. باید از طریق ATIP (دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی)، آن را درخواست دهید. مجموعه همیارپروژه نوین می تواند در زمینه درخواست نوت افیسر شما را همراهی کند.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

مرحله ی سوم: نگارش ریکانسیدرلتر. در این نامه شما باید دلایل قانع کننده ی خود را جهت درخواست تجدید نظر به آفیسر سفارت کانادا بگنجانید و در نظر داشته باشید هرچه این دلایل محکم‌تر و با ارائه سند و مدارک باشد، بهتر است. می توانید راهنمای جامع نگارش ریکانسیدر لتر را در لینک زیر مشاهده کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش ریکانسیدر لتر

مرحله ی چهارم: مهم‌ترین مرحله این است که افسر ممکن است تاییدیه دریافت درخواست شما را نگوید. پس بهتر است با وکیل مهاجرتی در ارتباط باشید تا اشتباهات شما شناخته و در مسیر درخواست بررسی مجدد شما را حمایت کند.

 اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا (کورت) در دادگاه فدرال

در روش اعتراض از طریق کورت باید دلایل منطقی و قابل قبول داشته باشید تا درخواست شما از این طریق پیگیری شود به همین سبب باید حتما درخواست نوت افیسر دهید تا از دلیل رد ویزای خود اطمینان حاصل کنید. بهتر است قبل از اقدام به درخواست نوت آفیسر به مقاله ی نوت آفیسر چیست مراجعه کنید.

زمانی که شما از دلایل رد ویزای خود توسط افسر پرونده اطمینان حاصل کردید می توانید از طریق کورت یا دادگاه فدرال کانادا اقدام به اعتراض کنید و پرونده خود را برای دادگاه فدرال کانادا جهت بررسی مجدد ارسال کنید. در مواقعی که اعتقاد دارید افسر پرونده ی شما در حق شما اجحاف کرده و منصفانه عمل نکرده باشد و یا اشتباهی توسط افسر مهاجرتی اتفاق افتاده می توانید از طریق کورت اقدام کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به سایت فدرال کورت کانادا از طریق این لینک، اطلاعات تمکیلی و فرم های مربوطه را دریافت کنید. نکته ی مهم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا در این روش این است که برای دفاع از پرونده در دادگاه شما نیاز به یک وکیل حقوقی و عضو کانون وکلای کانادا خواهید داشت.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

قبل از هرگونه اقدامی جهت رفع ریجکتی ویزای کانادا بهتر است از دلایل و علل ریجکتی درخواست ها اطلاع پیدا کنید. در این بخش به طور مختصر دلایل رد ویزای کانادا را شرح خواهیم داد:

  • عدم ارائه تمکن مالی مناسب
  • نبود تراول پلن یا تاریخچه ی سفر قابل قبول
  • عدم ارائه اسناد و مدارک دقیق و مناسب
  • وضعیت شغلی حال حاضر متقاضی
  • نداشتن روابط خانوادگی در کشور خود (family ties)
  • هدف از سفر یا مهاجرت به کانادا
  • دارایی شخصی که ملاک بازگشت ب کشور خودتان خواهد بود
  • وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت
  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن بیماری‌های خطرناک
  • اظهار نادرست در درخواست ویزای کانادا و مدارک
  • نقض حقوق بشر

دلایل ریجکتی درخواست ویزای توریستی کانادا

بسیار مهم است برای متقاضیانی که قصد درخواست رفع ریجکتی ویزای کانادا را دارند که از علل رد درخواست ویزای توریستی خود اطلاع پیدا کنند.تا بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند. از جمله مهمترین دلایل رد درخواست ویزای توریستی کانادا عبارت اند از:

  • عدم ارائه مدارک صحیح و دقیق
  • نداشتن تمکن مالی کافی برای مدت زمان اقامت خود و یا همراهان خود در کانادا
  • عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین المللی (داشتن سابقه کیفری)
  • عدم رعایت استانداردهای بهداشتی (داشتن بیماری‌های خطرناک)
  • تردید آفیسر در مورد قصد متقاضی از سفر به کانادا

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

  • عدم ارائه تمکن مالی قابل قبول برای نشان دادن توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی
  • ارائه دلایل قوی مبنی بر قصد بازگشت به کشور پس از تحصیل
  • داشتن شرایط عملکرد تحصیلی موسسه انتخابی در کانادا
  • عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین‌المللی مانند داشتن سابقه کیفری، دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی، منع ورود به کانادا یا هرکشور دیگری، داشتن ارتباط با کشوری تهدیدآمیز برای کانادا
  • نداشتن نامه پذیرش از کالج یا دانشگاهی در کانادا
  • مدارک مسافرتی یا هویتی ناقص
  • وارد کردن اطلاعات نادرست در پرونده
  • نداشتن سابقه سفر

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش تراول پلن برای اخذ ویزا

میزان ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

میتوان عنوان کرد بر اساس آمار های اداره مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) حدود 30 درصد درخواست های ویزای تحصیلی کانادا رد می شوند که این آمار در دوران شیوع ویروس کرونا به 40 یا 50 درصد هم رسیده بود.

مهمترین اقدام برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

برای رفع ریجکتی ویزای کانادا مهمترین مسئله ای که قبل از هر اقدامی باید توجه کنید براورد زمان خواهد بود اینکه شما بتوانید در زمان باقی مانده بهترین اقدامات را انجام دهید شانس شما را افزایش خواهد داد. در این زمان باقی مانده مهمترین اقدام کمک گرفتن از یک کارشناس مهاجرتی برای بررسی و اصلاح پرونده ی شما در کوتاه ترین زمان ممکن است.

شما باید برای رفع ریجکتی ویزای کانادا هرچه سریع‌تر پس از دریافت ایمیل ریفیوزی، شروع به اقدام کنید. درخواست تجدیدنظر باید ظرف 15 روز پس از دریافت رد ویزا به کنسولگری که تصمیم به رد ویزا گرفته است، ارسال شود. درخواست تجدیدنظر باید یک اصل با امضای اصلی تجدیدنظرخواه باشد، یعنی حضوری یا از طریق پست (نه ایمیل). 58 درصد از متقاضیان، با رعایت نکات، پس از درخواست مجدد برای ویزا، پذیرفته شده‌اند.

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان