درخواست ویزا توریستی کانادا

درخواست ویزای توریستی کانادا
5/5 - (2 امتیاز)

چگونه برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم؟

عناوین مقاله:

فرم درخواست ویزا توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چیست؟

کانادا به عنوان مهاجرپذیرترین کشور شناخته شده است. همچنین با داشتن انواع شگفتی های طبیعی، بناهای تاریخی و فرهنگ های متنوع، کشوری زیبا برای بازدید است. این کشور سالانه میزبان میلیون ها بازدید کننده است. در واقع، سالانه بیش از 35 میلیون نفر از کانادا دیدن می کنند تا از فرصت های زیادی که این کشور ارائه می دهد، از جمله دیدار با خانواده و دوستان، لذت ببرند.

ویزای توریستی کانادا که به عنوان ویزای اقامت موقت یا (Temporary Resident Visa) (TRV) نیز شناخته می شود، سندی است که به شما امکان می دهد برای گردشگری، دیدار دوستان یا خانواده یا سایر اقامت های کوتاه مدت از کانادا دیدن کنید. این سند مسافرتی مانند اقامت دائم نیست که به شما اجازه می دهد به طور دائم در کانادا زندگی و کار کنید. در عوض، ویزای بازدیدکننده برای یک دوره زمانی خاص، معمولاً 6 ماه یا کمتر اعطا می شود و شما باید قبل از پایان اعتبار ویزای خود، کانادا را ترک کنید.

بسته به ملیت، برخی افراد می‌توانند با اجازه الکترونیکی سفر یا eTA (Electronic Travel Authorization) هم به این کشور سفر کنند، که متاسفانه شامل ایرانی‌ها نمی‌شود.

در حالی که اکثر متقاضیان مهاجرت به راحتی ویزای توریستی کانادا را دریافت می کنند، اغلب، بسیاری از درخواست ها به دلیل فرم های ناقص و مدارک ناکافی یا نادرست رد می شوند. اگر قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارید، این مطلب را بخوانید تا تمام جنبه های مهم آن را بدانید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: درخواست نوت آفیسر

 چه کسانی به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند؟

اتباع خارجی که مایلند با اهداف زیر به کانادا سفر کنند:

  • برای گذراندن اوقات فراغت و گردشگری
  • برای دیدار با خانواده و دوستان
  • و یا با هدف کسب و کار

تمامی دسته بندی های فوق نیازمند داشتن ویزای بازدیدکننده برای ورود به کانادا هستند. شخص متقاضی باید شرایط اولیه زیر را برای درخواست ویزا توریستی کانادا داشته باشد:

  • متقاضی باید پاسپورت داشته باشد.
  • باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشد.
  • باید بودجه کافی برای حمایت از خود در زمان اقامت در کانادا را داشته باشد.
  • باید برنامه سفر و بلیط رفت و برگشت هواپیما را ارائه کند.
  • باید مدارک لازم مربوط به شغل، خانواده و دارایی های مالی را نشان دهند.

مهمترین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی کانادا

پاسپورت: شما باید پاسپورت اصلی و سایر مدارک مهم سفر را داشته باشید. پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار به علاوه پاسپورت‌ها و ویزاهای قدیمی (اگر موجودند). هنگام درخواست ویزای کانادا دو فتوکپی حاوی صفحه اطلاعات پاسپورت خود را ارائه دهید. فتوکپی ها باید شامل موارد زیر باشند: تاریخ صدور و انقضای پاسپورت، شماره پاسپورت، اطلاعات شخصی (شامل عکس، نام، تاریخ تولد و محل تولد).

عکس: هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا حداقل 2 عکس اندازه پاسپورت لازم است.

اثبات تمکن مالی: شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید در طول اقامت یا سفر خود به کانادا از خانواده حمایت کنید. مدارکی که باید به عنوان اثبات وجوه ارائه کنید عبارت اند از:

  • اظهارات بانک
  • نامه استخدام (برای نشان دادن درآمد سالانه شما)
  • مدارک حمایت مالی از دوستان یاخانواده برای پوشش هزینه های شما در طول اقامت.
  • مدرک درآمد شخصی که در طول اقامت شما در کانادا میزبان شما خواهد بود
  • سایر مدارک مالی مانند دارایی، PPF، سهام، FD و غیره
  • اسناد تشکیل پرونده مالیاتی 3 سال گذشته

کاورلتر ویزا توریستی کانادا: شما باید یک نامه یا کاورلتر به دولت کانادا بنویسید و توضیح دهید که چرا باید ویزای توریستی به شما ارائه کند.

دعوت نامه: اگر به دیدن خانواده یا دوستان خود می روید، باید دعوت نامه ای را که از آنها دریافت شده است ارسال کنید.

فرم درخواست ویزا و سایر مدارک: شما باید این درخواست ویزا را از وب سایت IRCC دانلود کنید. سپس تمام مدارک (تصاویر، رسید هزینه، کپی پاسپورت و سایر مدارک) را ارسال کنید.

برنامه سفر یا تراول پلن: یک برنامه کامل از سفری که انجام می‌دهید از جمله بلیط هواپیما. ذکر مکان هایی که قرار است از آنها بازدید کنید. و شرح مفصلی از مسیرهای سفری که در طول سفر خود به کانادا استفاده خواهید کرد.

تفاهم نامه انجمن و سایر اسناد متقاضیان خوداشتغال: باید تفاهم نامه انجمن (سند مهم شرکتی شرکت) و سایر اسناد پشتیبانی را ارائه دهند.

مدارک اثبات وابستگی به ایران: باید به افسران ویزا این باور را بدهید که قصد اقامت در کانادا را ندارید. مدارکی که مورد نیاز است عبارتند از:

  • اثبات اشتغال: جزئیات قرارداد کاری که ادعا می کند شما کارمند دائم آنها هستید، نقش شغلی در شرکت و تاریخ مورد انتظار شما برای بازگشت به شرکت برای کار.
  • اثبات اجاره، معامله ملک: این اسناد ثابت می کند که پس از پایان سفر به کشور خود باز خواهید گشت.
  • توجه: برای دانشجویان داشتن کارت شناسایی الزامی است و برای متقاضیان بازنشسته باید برگه بازنشستگی و مدارک بازنشستگی خود را به همراه مدارک فوق برای ویزای توریستی ارائه کنند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا

برای تکمیل و درخواست ویزای توریستی توسط خودتان لازم است توجه داشته باشید که تسلط نسبی به زبان انگلیسی و اطلاع کامل داشتن از مدارک مورد نیاز درخواست بسیار مهم است. همه ی مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا به جز مرحله ثبت اطلاعات انگشت نگاری غیر حضوری و آنلاین می باشد. البته در مواقعی که قادر به درخواست آنلایننباشید می توانید به صورت حضوری از طریق شرکت‌های توریستی یا کارگزاری این کشور در همسایگی ایران اقدام کنید.

مرحله اول: گردآوری مدارک مورد نیاز درخواست ویزای توریستی کانادا

از آنجایی که همه ی مراحل آنلاین است باید پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز از تمامی آنها اسکن بگیرید تا در وب سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید. برای درخواست آنلاین نیازمند داشتن کارت اعتباری، اسکنر و یا دوربین برای ایجاد کپی های الکترونیکی از اسناد خواهید بود.

مرحله دوم: ساخت حساب کاربری و تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا

پس از ورود به وب سایت اداره مهاجرت کانادا باید بر روی گزینه REGISTER کلیک کنید و حساب کاربری خودتان را ایجاد کنید. این مراحل را باید به دقت تکمیل کنید زیرا برای ساخت اکانت به سوالات امنیتی پاسخ خواهید داد که برای هر بار ورود نیاز مند پاسخ به آن سوالات خواهید بود. در ادامه فرم درخواست ویزای کانادا را به صورت کامل پر نمایید و تمامی مدارک مورد نیاز این ویزا را در سایت بارگذاری کنید.

مرحله سوم: پرداخت هزینه های درخواست ویزای توریستی کانادا

بعد از آپلود مدارک و انجام امضای الکترونیکی که با نوشتن فامیل خود و به صورت آنلاین انجام می شود باید با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا پرداخت کنید. این مبلغ هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا و ثبت اطلاعات انگشت نگاری می شود.

مرحله چهارم: مراجعه به کارگزاری ویزای توریستی کانادا

پس از پرداخت هزینه‌های انگشت نگاری و درخواست ویزا ویزیتوری کانادا نامه‌ای ظرف 24 تا 72 ساعت برایتان ارسال می‌شود که از زمان دریافت این نامه 30 روز مهلت دارید تا اطلاعات بیومتریک خود را در یکی از دفاتر کارگزاری کانادا به ثبت برسانید.

مرحله پنجم: پیکاپ پاسپورت ویزای توریستی کانادا

پس از انگشت نگاری، در صورتی که با درخواست ویزای توریستی کانادا موافقت شود، باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک VAC پیکاپ کنید تا در مدت زمان ۳ تا ۵ روز کاری، برچسب ویزای کانادا در پاسپورتتان الصاق می‌شود.

برای افزایش شانس خود برای تایید درخواست ویزای توریستی کانادا، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط واجد شرایط بودن برای ویزای توریستی را دارید
  • قبل از شروع فرآیند درخواست، تمام مدارک لازم را جمع آوری کنید دوباره بررسی کنید که فرم درخواست شما کامل و دقیق باشد
  • در درخواست خود صادق باشید و اطلاعات دقیقی در مورد برنامه های خود برای سفر به کانادا ارائه دهید
  • مدارکی دال بر روابط خود با کشور خود، مانند شغل، ملک، یا خانواده ارائه دهید تا نشان دهید پس از سفر به کانادا دلیلی برای بازگشت به خانه دارید.
 

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه‌های خود ویزا شامل 100 دلار کانادا برای بررسی پرونده و 80 دلار کانادا برای انگشت‌نگاری و گرفتن عکس برای یک نفر است.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا مبلغ مشخصی ندارد. چون برای مثال، سرمایه لازم برای پوشش هزینه‌های شما در کانادا می‌تواند بسته به مدت زمان اقامت شما و داشتن/نداشتن اسپانسر متفاوت خواهد بود. فردی که در کانادا زندگی می کند به 1230 دلار کانادا در ماه برای هزینه های ماهانه خود نیاز دارد و اگر متقاضی برای گردشگری می آید، 2000 دلار کانادا برای 30 روز برای هر نفر کافی است. این مبلغ اضافه بر هزینه ویزا است.

بخشی از مبلغ و میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا هم مربوط به بیمه پزشکی در این کشور است. هزینه بیمه پزشکی از شرکت‌های خصوصی 5 دلار به ازای هر روز است. مثلا اگر قرار است 180 روز (6 ماه) در این کشور اقامت موقت داشته باشید، هزینه بیمه شما 900 دلار می‌شود.

آیا می توان بدون دعوت نامه برای ویزای کانادا اقدام کرد؟

دعوت نامه برای درخواست ویزای توریستی کانادا اجباری نیست. این سند اضافه شده ای است که مورد شما را قوی می کند و به افسر مهاجرت ثابت می کند که برای ملاقات با خانواده یا دوستان یا شهروندان کانادایی که شما را به آنجا دعوت کرده اند به کانادا سفر می کنید.

مدت اعتبار ویزای توریستی چقدر است؟

اکثر بازدیدکنندگان می توانند تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. در بندر ورودی، خدمات مرزی مهاجرت ممکن است به شما اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از 6 ماه را بدهد. هنگامی که یک دوره اقامت به شما داده شد، تاریخ مورد نیاز برای خروج را در گذرنامه شما قرار می دهند. افسر مهاجرت همچنین ممکن است سندی به نام سابقه بازدید کننده (Visitor Record) به شما بدهد که تاریخ مورد نیاز برای خروج را نشان می دهد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش انگیزه نامه ویزا توریستی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان