نگارش ریسرچ پلن تخصصی

نگارش ریسرچ پلن
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

مراحل نگارش ریسرچ پلن در همیارپروژه

1- ثبت سفارش اولیه با پر کردن فرم زیر (بدون پرداخت هزینه سفارشی ثبت خواهد شد)

2- هماهنگی کارشناس با کاربر و ایجاد اشتراک و گروه کارشناسان

3- پرداخت هزینه + دریافت اطلاعات مورد نیاز و مشاوره اولیه مورد نیاز

4- طراحی و نگارش -> تحویل (بر اساس انتخاب پکیج)

5- در صورت نیاز دانشجو، ویرایش بر اساس قوانین و مقررات وب سایت همیارپروژه (ویرایش نمیتواند بیشتر از روزهای مشخص شده بعد از تحویل اولیه باشد)

6- تحویل نهایی

فرم درخواست نگارش ریسرچ پلن

سوالات متداول در نگارش ریسرچ پلن

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: نمونه کتابچه های آماده شده مجموعه همیارپروژه را میتوانید در لینک های زیر مشاهده کنید.

  • کتابچه انگیزه نامه: ورود
  • کتابچه رزومه تحصیلی: ورود
  • کتابچه استادی پلن: ورود
  • کتابچه کاورلتر: ورود

پاسخ: در صورتی که بصورت فورس میخواهید نگارش انجام گیرد بصورت مستقیم به پشتیبان مجموعه همیارپروژه از طریق لینک زیر پیام داده و وضعیت را بررسی کنید:

  • راه ارتباطی با پشتیبان در تلگرام: ورود

جواب: شما در کل پروسه نگارش نامه با کارشناس در ارتباط خواهید بود. ضمنا شما حتی میتوانید قبل از استارت پروژه گروهتان را تشکیل دهید و سوالی اگر داشتید از کارشناس بپرسید تا خیالتان آسوده گردد.

  • پاسخ: شما کاملا با کارشناس در ارتباط خواهید بود و متن پیام با هماهنگی شما و شرایط مورد نظرتان نگارش میگردد. شما در این مسیر متوجه خواهید شد که امکان کپی بودن وجود نخواهد داشت.

راهنمای نگارش ریسرچ پلن

ریسرچ پلن چیست؟

ریسرچ پلن (Research plan)، بررسی جامع پروژه شما است که از تحقیقاتی که انجام می‌دهید تا نتایجی که در پایان پروژه انتظار دارید، با جزئیات سندگذاری می‌شود. اگر در حال شروع تحقیقات شخصی یا حرفه ای باشید، داشتن یک برنامه تحقیقاتی یا ریسرچ پلن برای پروژه آینده خود می تواند به دلایل زیادی مهم باشد. در نگارش ریسرچ پلن، اهداف خود را تعیین می‌کنید، مراحل رسیدن به آن ها و همه چیزی که برای جمع آوری نتایج خود نیاز دارید را تعیین می‌کنید. برنامه‌های تحقیق، تیم یا فقط شما را به سمت یک برنامه تنظیم کمک می‌کند. ابن برنامه به نگهداری تیم‌تان یا خودتان با درک کامل از آنچه باید انجام شود و زمانی که باید انجام شود، کمک می‌کند.

این‌ها همچنین می‌تواند برای اعضای خارجی پروژه مفید باشد. اگر در حال مدیریت یک پروژه هستید که شامل سهامداران یا دیگر نوعی از مشاهده‌گران خارجی است، یک ریسرچ پلن می‌تواند به نگه داشتن همه در جریان پیشرفت و جهت کلی پروژه کمک کند. حرفه‌ای‌ها به طور معمول سند برنامه تحقیقاتی خود را به عنوان اهداف یا منابع تغییر می‌دهند تا اطلاعاتی کامل و جامع به همه ارائه دهند.

نگارش ریسرچ پلن برای درخواست کمک مالی؟

نگارش ریسرچ پلن بخش اصلی درخواست کمک مالی است و یک ریسرچ پلن استاندارد تحقیقات پیشنهادی محقق اصلی را توصیف می کند. طرح تحقیق به محقق اصلی این فرصت را می دهد تا در مورد تحقیق پیشنهادی بحث کند و اهمیت آن و نحوه انجام آن را بیان کند. بنابراین یادگیری بیشتر در مورد نحوه نوشتن یک طرح تحقیقاتی می تواند به شما در بهبود وظایف تحقیقاتی و گرفتن نتایج بهتر کمک کند

برای دستیابی به بهترین نتیجه و دریافت کمک مالی و یا پذیرش باید طرح تحقیق یا ریسرچ پلنی بنویسید که پاسخگوی سوالات زیر باشد:

  • قصد دارید چه تحقیقی انجام دهید؟
  • چرا این تحقیق مهم است؟
  • قبلا چه کاری (تحقیقات) انجام شده است؟
  • چگونه می خواهید کار را انجام دهید؟

پیشنهاد مطالعه: نگارش SOP

چگونه ریسرچ پلن استاندارد بنویسیم؟

یک طرح پژوهشی استاندارد باید شامل بخش های زیر باشد:

  • اهداف خاص
  • استراتژی تحقیق
  • منابع
  • طرح بیوگرافی
  • پشتیبانی تحقیقاتی
  • نتایج اولیه و گزارش پیشرفت

بخش اهداف خاص: بیانیه رسمی یک صفحه ای از اهداف و نقاط عطف یک پروژه تحقیقاتی در یک درخواست کمک هزینه است. هدف این سند این است که به طور واضح و مختصر آنچه را که پژوهش پیشنهادی قصد انجام آن را دارد، توصیف کند. بخش اهداف خاص باید اهداف تحقیق پیشنهادی را بطور خلاصه بیان کنید. نتایج مورد انتظار را خلاصه کنید، تأثیری که نتایج تحقیق پیشنهادی بر حوزه (های) تحقیق درگیر خواهد داشت را شرح دهید.

اهداف خاص تحقیق پیشنهادی را به طور خلاصه فهرست کنید (به عنوان مثال، برای آزمایش یک فرضیه، ایجاد یک طرح جدید، حل یک مشکل خاص، به چالش کشیدن یک الگو یا عمل بالینی موجود، پرداختن به یک مانع حیاتی برای پیشرفت در این زمینه، یا توسعه فناوری جدید. ).

بخش استراتژی تحقیق: دارای سه زیربخش است: اهمیت. نوآوری. رویکرد.

هنگام ایجاد استراتژی تحقیق (اهمیت، نوآوری و رویکرد) را برای هر هدف خاص به صورت جداگانه بیان کنید یا در صورتی که متقاضی دارای مشکلی باشد، اهمیت، نوآوری و رویکرد را برای همه اهداف خاص به طور جمعی مورد بررسی قرار دهد.

  1. اهمیت پژوهش: مشکل یا مانع حیاتی برای پیشرفت در زمینه ای که پروژه پیشنهادی به آن می پردازد را توضیح دهید. توضیح دهید که چگونه پروژه پیشنهادی دانش علمی، قابلیت فنی و/یا عملکرد بالینی را در یک یا چند زمینه وسیع بهبود می بخشد. توضیح دهید که در صورت دستیابی به اهداف پیشنهادی، چگونه مفاهیم، روش‌ها، فناوری‌ها، درمان‌ها، خدمات یا مداخلات پیشگیرانه که این حوزه را هدایت می‌کنند، تغییر خواهند کرد. بیان کنید که آیا یک فرض علمی قوی برای پروژه وجود دارد یا خیر.
  2. نوآوری در پژوهش: توضیح دهید که چگونه این برنامه کاربردی را به چالش می کشد و به دنبال تغییر الگوهای تحقیق یا عمل بالینی فعلی است. هر گونه مفاهیم نظری جدید، رویکردها یا روش‌شناسی، ابزار یا مداخله‌ای که باید توسعه یا استفاده شود، و هر گونه مزیتی نسبت به روش‌شناسی، ابزار دقیق یا مداخله موجود را شرح دهید. هرگونه اصلاح، بهبود یا کاربرد جدید مفاهیم نظری، رویکردها یا روش‌شناسی، ابزار دقیق یا مداخلات را توضیح دهید.
  3. رویکرد تحقیق: استراتژی کلی، روش شناسی و تحلیل هایی را که برای دستیابی به اهداف خاص پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، شرح دهید. مگر اینکه به طور جداگانه به آن پرداخته شود، شامل نحوه جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها و همچنین هرگونه طرح به اشتراک گذاری منابع می‌شود. در مورد مشکلات احتمالی، استراتژی های جایگزین و معیارهای موفقیت پیش بینی شده برای دستیابی به اهداف بحث کنید. 

بخش منابع: شناسایی امکانات مورد استفاده (آزمایشگاه، بالینی، حیوانات، کامپیوتر، مطب و غیره). در صورت لزوم، ظرفیت ها، قابلیت های مربوطه، نزدیکی نسبی و میزان دسترسی به پروژه را مشخص کنید. فقط منابعی را توصیف کنید که مستقیماً برای کار پیشنهادی قابل استفاده هستند. هر گونه اطلاعاتی را ارائه دهید که سایر منابع موجود برای پروژه را توصیف کند (مانند ماشین‌فروشی، فروشگاه الکترونیکی) و میزان دسترسی آنها به پروژه.

توضیح دهید که چگونه محیط علمی که در آن تحقیق انجام می شود به احتمال موفقیت کمک می کند (به عنوان مثال، حمایت نهادی، منابع فیزیکی، و ارتباط فکری). در توصیف محیط علمی که کار در آن انجام خواهد شد، روش هایی را مورد بحث قرار دهید که در آن مطالعات پیشنهادی از ویژگی های منحصر به فرد محیط علمی یا جمعیت های موضوعی بهره می برند یا از ترتیبات مشارکتی مفیدی استفاده می کنند.

بخش طرح بیوگرافی: در نگارش ریسرچ پلن و بخش طرح بیوگرافی باید عناصر زیر را در نظر بگیریم: 

  1. بیانیه شخصی. به طور خلاصه توضیح دهید که چرا تجربه و صلاحیت‌های شما باعث می‌شود که برای نقش خود (به عنوان مثال، PD/PI، مربی) در پروژه‌ای که موضوع برنامه است، مناسب باشید.
  2. موقعیت ها و افتخارات. موقعیت‌های قبلی را به ترتیب زمانی فهرست کنید و با موقعیت فعلی پایان دهید. افتخارات را لیست کنید عضویت فعلی در هر کمیته مشورتی عمومی دولت فدرال را شامل شود.
  3. نشریات بررسی شده. متقاضیان باید فهرست نشریات منتخب یا نسخه های خطی بررسی شده را به حداکثر ۱۵ محدود کنند. متقاضیان نباید دست نوشته های ارسال شده یا در حال آماده سازی را شامل شوند. فرد ممکن است انتخاب کند که انتشارات منتخب را بر اساس تازگی، اهمیت در زمینه، و یا ارتباط با تحقیق پیشنهادی شامل شود.

بخش پشتیبانی پژوهشی: باید هر دو پروژه تحقیقاتی منتخب در حال انجام و تکمیل شده را برای ۳ سال گذشته فهرست کنید. با پروژه هایی شروع کنید که بیشترین ارتباط را با تحقیقات ارائه شده در برنامه دارند. به طور خلاصه اهداف کلی پروژه ها و مسئولیت های شخص کلیدی شناسایی شده در طرح بیوگرافی را نشان دهید. تعداد ماه های فرد یا هزینه های مستقیم را در نظر نگیرید.

بخش نتایج اولیه و گزارش پیشرفت: بخش نتایج اولیه کار قبلی محققین مرتبط با پروژه پیشنهادی را تشریح می کند. داده‌های اولیه می‌تواند بخش اساسی درخواست کمک هزینه تحقیقاتی باشد و به تعیین احتمال موفقیت پروژه پیشنهادی کمک کند.

برای تمدید یا تجدید نظر برنامه ها، یک گزارش پیشرفت ارائه دهید که تاریخ شروع و پایان دوره تحت پوشش از آخرین بررسی رقابتی را ارائه می دهد. اهداف خاص دوره قبلی پروژه و اهمیت یافته ها را خلاصه کنید و بر پیشرفت انجام شده در جهت دستیابی به آنها تأکید کنید. هرگونه تغییر مهم در اهداف خاص و هر جهت جدید از جمله تغییرات ناشی از کاهش قابل توجه بودجه را زمان نگارش ریسرچ پلن توضیح دهید.

مقالات مرتبط: نگارش ریسرچ پروپوزال

نمونه ریسرچ پلن رایگان

نمونه های موجود در این بخش صرفا جهت ایده گذاشته شده است و هر گونه کپی برداری می تواند شانس شما را در دریافت کمک مالی و یا هر هدف دیگری کاهش دهد.

نمونه ریسرچ پلن: لینک دانلود رایگان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان