نگارش استادی پلن برای اخذ ویزا تحصیلی

نگارش استادی پلن
4.1/5 - (111 امتیاز)

عناوین مقاله:

مراحل نگارش استادی پلن در همیارپروژه

1- ثبت سفارش اولیه با پر کردن فرم زیر (بدون پرداخت هزینه سفارشی ثبت خواهد شد)

2- هماهنگی کارشناس با کاربر و ایجاد اشتراک و گروه کارشناسان

3- پرداخت هزینه + دریافت اطلاعات مورد نیاز و مشاوره اولیه مورد نیاز

4- طراحی و نگارش -> تحویل (بر اساس انتخاب پکیج)

5- در صورت نیاز دانشجو، ویرایش بر اساس قوانین و مقررات وب سایت همیارپروژه (ویرایش نمیتواند بیشتر از روزهای مشخص شده بعد از تحویل اولیه باشد)

6- تحویل نهایی

فرم ثبت سفارش نگارش استادی پلن

سوالات متداول در پروسه نگارش استادی پلن

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: نمونه کتابچه های آماده شده مجموعه همیارپروژه را میتوانید در لینک های زیر مشاهده کنید.

  • کتابچه انگیزه نامه: ورود
  • کتابچه رزومه تحصیلی: ورود
  • کتابچه استادی پلن: ورود
  • کتابچه کاورلتر: ورود

پاسخ: در صورتی که بصورت فورس میخواهید نگارش انجام گیرد بصورت مستقیم به پشتیبان مجموعه همیارپروژه از طریق لینک زیر پیام داده و وضعیت را بررسی کنید:

  • راه ارتباطی با پشتیبان در تلگرام: ورود

جواب: شما در کل پروسه نگارش نامه با کارشناس در ارتباط خواهید بود. ضمنا شما حتی میتوانید قبل از استارت پروژه گروهتان را تشکیل دهید و سوالی اگر داشتید از کارشناس بپرسید تا خیالتان آسوده گردد.

  • پاسخ: شما کاملا با کارشناس در ارتباط خواهید بود و متن پیام با هماهنگی شما و شرایط مورد نظرتان نگارش میگردد. شما در این مسیر متوجه خواهید شد که امکان کپی بودن وجود نخواهد داشت.

نظر کاربران در نگارش استادی پلن جهت اخذ ویزا

آقای فیروزی
آقای فیروزینگارش استادی پلن ویزا - کانادا
Read More
ممنون از گروه خوبتون به همراه پشتیبانی همیشه آنلاین. چیزی که خودتم متصور بودم یک سناریو احساسی و داستان تور بود که ابتدا فکر کردم کارتون اشتباهه. با کارشناس که صحبت کردم و البته از دوستانم هم مشورت گرفتم نگارش شفاف استاندارد شما بسیار خوب و حرفه ای بود و نگارش ابتدایی من رو کاملا متحول کرد. تشکر از گروه خوبتون
خانم رحمانی
خانم رحمانینگارش استادی پلن ویزا کانادا
Read More
بابت حوصله و صبرتون در این مدت ممنونم. اینکه در میانه نگارش با کارشناس در ارتباط بودم خیلی بهم کرد. من از کارتون راضی بودم و بنظرم نسبت به چیزی که خودم نوشته بودم استادی پلن بسیار بهتری شد.
آقای مجیدی
آقای مجیدینگارش استادی پلن ویزا کانادا
Read More
از اینکه یه مقداری با استرس و درخواست های زیاد خستتون کردم شرمنده ولی بسیار حوصله و صبر شما بهم کمک کرد. بسیار متن خوب، ساده و شفافی دریافت کردم و به دانشجوهای دیگه قول میدم همیارپروژه رو میتونن با اطمینان انتخاب کنند.
Previous
Next
نگارش استادی پلن

راهنمای نگارش استادی پلن (study plan) 

استادی پلن یا برنامه مطالعاتی چیست؟

نگارش استادی پلن: استادی پلن خلاصه ای از الزامات موضوعی دوره شما است. یعنی استادی پلن نشان دهنده موضوعاتی است که شما در گذشته تکمیل کرده اید. یا در حال حاضر ثبت نام کرده اید و یا  برای مطالعه در آینده برنامه ریزی کرده اید.

نگارش یک استادی پلن نیازمند این است که شما از اهمیت نوشتن study plan مطلع باشید و آن را به صورت مبتدیانه ننویسید. زیرا یکی از مهمترین مدارک در اخذ ویزا و حتی اپلای دانشگاه، استادی پلن است. از این رو باید وقت و دقت کافی برای نگارش این مدرک گذاشته شود. بنابراین استفاده از استادی پلن های رایج و متداول در اینترنت یا دیگران یکی از خطرناک ترین تصمیماتی است که گرفته می شود.

علاوه بر این یکی دیگر از اسناد مطرحی که در برخی از دانشگاه های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ و به جای نگارش انگیزه نامه به کار می رود؛ استادی پلن است.  حال اگر عبارت نحوه نگارش study plan را جستجو کنید، متوجه می شوید که عبارت “study plan” می تواند به برنامه ریزی هم اشاره کند. تا به دانشجویان کمک کند تا خود را برای آزمون ها آماده کنند. اما در حقیقت استادی پلن سندی است که برای پذیرش از دانشگاه و یا ارائه به آفیسر سفارت ارائه می شود.

کاربرد استادی پلن در فرآیند ویزای تحصیلی

بطور کلی استادی پلن به معنی برنامه درسی است و یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در فرآیند ویزای تحصیلی است. به طور دقیق تر هدف از نگارش استادی پلن این است؛ که آفیسرهای سفارت می خواهند بدانند که برنامه دانشجو برای تحصیل در رشته و دانشگاه و کشور مقصد چیست؟ و چه چشم اندازهایی بعد از فارغ التحصیلی دارد؟

زیرا در استادی پلن متقاضی باید آفیسر را مجاب کند که در کشور مقصد فقط قصد دارد تا پایان تحصیل بماند و به صورت موقت در آنجا خواهد بود. بنابراین آفیسر می خواهد از یک سری موضوعات مانند زیر مطلع شود.

در مصارف دانشگاهی، استادی پلن همان انگیزه نامه است که با عناوین مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به دستورالعمل های هر دانشگاه، برای نگارش یک استادی پلن ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. هنگامی که شرایط را مطالعه می کنید، به آنچه که دانشگاه درخواست می‌کند توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن مقاله را متمرکز کنید.

اساساً، یک برنامه مطالعاتی توضیح می دهد که چه چیزی و چرا مطالعه خواهید کرد. اهداف اصلی آموزشی خود را توضیح دهید. با صحبت در مورد آنچه می خواهید مطالعه کنید و چرا می خواهید آن را مطالعه کنید شروع کنید. توضیح دهید که چرا یک مدرسه یا برنامه خاص را انتخاب کرده اید. گفتن اینکه در چه مدرسه ای می خواهید تحصیل کنید کافی نیست و همچنین اینکه بگویید مدرسه خوبی است کافی نیست. بلکه باید دلایلی ارائه دهید که چرا آن مدرسه برای شما یا چیزی که می خواهید مطالعه کنید مناسب است.

اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید، درباره تحقیقات آینده خود بحث کنید. اگر قرار است روی یک دکترا کار کنید، باید در مورد کارهایی که برای تحقیق انجام می‌دهید تحقیق کنید، به خصوص اگر در حال انجام تحقیقات علمی یا جامعه‌شناختی هستید که نیاز به موضوعات آزمایشی دارد.

تحقیقات خود را محدود کنید تا نشان دهید که جدی هستید. اغلب، دانشجویان دکترا متغیرهای زیادی را در تحقیقات خود به کار می گیرند. لازم نیست همه جنبه ها را پوشش دهید. فقط به مهم‌ترین‌ها محدود کنید، آنهایی که در موضوع شما یکپارچه هستند. این به شما کمک خواهد کرد که به شما نشان دهید که چگونه می توانید به خوبی تحقیق کنید و شما را کاندیدای بهتری می کند.

در مورد اینکه چگونه مطالعات شما به اهداف بلند مدت شما کمک می کند صحبت کنید. هنگامی که اهداف فوری خود را مشخص کردید، در مورد اینکه چگونه برنامه به شما در رسیدن به اهداف آینده کمک می کند، بحث کنید. همچنین نحوه برنامه ریزی برای رسیدن به هر هدف را مشخص کنید و در مورد نحوه برنامه ریزی برای غلبه بر موانع صحبت کنید. کمیته بورسیه فقط نمی خواهد در مورد اهداف شما بشنود.

استادی پلن باید شامل پاسخ سوالات زیر باشد:

در نگارش این استادی پلن بایستی یک سری از سوالات پاسخ داده شود. این قبیل سوالات مانند این است که:

  • چرا می خواهید در کشور انتخابی خود تحصیل کنید؟

در پاسخ به این سوال باید به عدم وجود این رشته تحصیلی در کشور خود یا سیستم آموزشی قوی و منظم کشور مقصد اشاره کنید و همچنین مواردی مانند فرهنگ و زبان را به اختصار ذکر کنید.

  • چرا نمی خواهید به فعالیت های آموزشی و علمی خود در کشور خودتان ادامه دهید؟ چرا پول خرج می کنی؟

توضیح دهید که هدف شما از مهاجرت و صرف هزینه در این رشته یا این مدرک و چرایی آن مهمترین بخش برنامه تحصیلی در این کشور است.

  • هدف اصلی شما از ادامه تحصیل چیست؟

حالا که لیسانس یا مدرک تحصیلی دارید چرا جذب بازار کار کشورتان نمی شوید و تصمیم به ادامه تحصیل ندارید و این پاسخ مهم شما به این سوال است.

  • برای گذراندن دوره مشابه چه تحقیقاتی در کشور خود انجام داده اید؟

به طور کلی قبل از تهیه طرح جامع باید اطلاعات کاملی از نحوه تدریس در رشته و زیرشاخه های خود و همچنین سطح علمی این رشته در کشور مبدا داشته باشید تا توجیه کنید که این رشته دارای کاستی هایی است و به همین دلیل شما قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور مقصد مثلا کانادا بروید و این هزینه ها را انجام دهید تا به عنوان یک فرد تحصیل کرده به کشور خود بازگردید و این هدف نهایی را به افسر پرونده ثابت کنید.

  • اطلاعات تحصیلی خود را به طور کامل ارائه دهید.

در ابتدای متن باید تاریخچه مختصری از خود و کمی از علایق خود بیان کنید.

  • مزایای شغلی و حرفه ای آینده برای شما در مدت اقامت در کشور مقصد چیست؟

پس از فارغ التحصیلی، نوشتن برنامه تحصیلی خود را با اشاره به اهداف خود به پایان برسانید. شما باید بعد از اتمام دوره آموزشی بتوانید دیدگاه کاری و حرفه ای خود را به وضوح بیان کنید و با تعریف حوزه خاص خود و نحوه استفاده از آن به بهترین شکل به این سوال اساسی پاسخ دهید تا خواننده راضی باشد. این دوره فرصت های خوبی را برای شما در کشور خود ایجاد می کند.

  • چه تعلقاتی نسبت به کشور خود دارید؟

وضعیت مهاجرت والدین یا سرپرست شما در کشور فعلی که اکنون زندگی می کنند چگونه است؟ منابع مالی متعلق به خانواده/والدین شما چیست؟

اما نگارش study plan برای ادامه تحصیل و  مهاجرت تحصیلی؛ هدف آفیسر سفارت از بررسی استادی پلن این است که مطمئن شوند که انگیزه و هدف شما بعد از رفتن به کشور مربوطه فقط تحصیل و سپس بازگشت به کشور خود پس از تحصیل می باشد.

مهمترین نکات نگارشی یک استادی پلن استاندارد

رعایت نکات نگارشی، املای درست کلمات و ساختار درست جملات یکی از مهمترین بخش های تمامی نامه های مکاتباتی از جمله استادی پلن را شامل می شود که دقت به ان بسیار ضروری است. به همین سبب صرفا اینکه بدانید چه پاسخی به سوالات بدهید تعیین کننده نیست بلکه ساختار درست و نگارش صحیح بسیار حائز اهمیت است.

از آنجایی که ساختار نگارشی و مفاهیم در زبان انگلیسی متفاوت است حتی اگر از دانش زبانی خوبی نیز برخوردار باشید ممکن است از جملات و عباراتی استفاده کنید که مفهوم دقیق موضوع مورد نظر شما را نرساند. به همین سبب دقت و حساسیت در نوشتن استادی پلن بسیار اهمیت دارد.

از جمله نکات نگارشی استادی پلن عبارت اند از:

  • رعایت اصول نگارشی و گرامری و املای درست کلمات و کاربرد درست لغات
  • اجتناب از حاشیه پردازی در پاسخ به سوالات و نگارش مختصر و دقیق
  • برای استادی پلن کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید تعداد کلمات کمتر از 800 کلمه باشد. برنامه تحصیل خود را حداکثر در ۲ صفحه بنویسید
  • توجه به فرمت و قالب مورد نظر دانشگاه یا سفارت کشور مقصد و رعایت آن
  • واقعی باشید
  • هیچ گاه از برنامه تحصیلی دیگران به شکل گسترده استفاده نکنید
  • از شخصی که مهارت های نوشتاری انگلیسی قوی دارد بخواهید برنامه تحصیلی شما را بررسی و ویرایش کند

کارشناسان نگارش استادی پلن مجموعه همیارپروژه نوین پس از سالها تجربه و تخصص در این زمینه می توانند به بهترین نحو نگارش استادی پلن شما را به عهده بگیرند تا study plan  استاندارد و منحصر به فردی برای شما بنویسند.

پیشنهاد مطالعه: روش نوشتن استادی پلن

دانلود نمونه استادی پلن رایگان

نمونه های بسیاری در اینترنت برای مشاهده و ایده گرفتن وجود دارد اما در نظر داشته باشید کپی برداری از این نمونه ها می تواند باعث رد درخواست شما شود و شانس دریافت ویزای شما را کاهش دهد.

توسط
تومان