تفاوت اصطلاحات رایج در رد شدن درخواست ویزا | ریجکت، ریفیوز و دی نای

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا | ریجکت، ریفیوز و دی نای

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا | بسیاری از متقاضیان اپلای و مهاجرت تحصیلی با عبارت هایی مانند ریجکت، ریفیوز، دی نای برخورد می کنند و تصور می کنند این واژه ها یک کاربرد دارند. اکثر افراد این واژه ها را به طور متناوب به کار می برند و تصور می کنند که در خواستشان از نظر قانونی قابل قبول است اما در مرحله تصمیم گیری برای پذیرش رد می شود. اما باید گفت این واژه ها کاربرد ها و معانی متفاوتی دارند به همین دلیل تعریف دقیق هر کدام از این اصطلاحات به متقاضیان کمک می کند مشکل اصلی در درخواست خود را سریع تر شناسایی و حل کنند.

واژه هایی مثل ریجکت، رفیوز، deny، decline و مشابه آنها در نامه هایی که از طرف سفارت برای شما فرستاده می شود و نشان دهنده رد شدن درخواست شماست به چه معناست؟ چه تفاوت هایی بین ریجک و ریفیوز درخواست شما وجود دارد؟ دلیل استفاده از کلماتی مانند refused ، denial یا declined به جای rejected چیست؟

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

رفیوز (REFUSE) شدن ویزا

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا | رد کردن درخواست شما با عبارت رفیوز در مواقعی اتفاق میوفتد که درخواست متقاضی معتبر بوده اما متقاضی نتواند تمامی مدارک مورد نیاز را ارائه دهد و یا اطلاعات مهم در این زمینه را ارائه دهد. به طور کلی زمانی آفیسر سفارت در خواست شما را رد می کند که نتوانید تمامی الزامات مورد نظر سفارت را برآورده کنید به همین سبب درخواست شما با عبارت ریفیوز رد می شود.

برای مثال مواقعی که متقاضی مبلغ مورد نیاز برای درخواست را در حساب بانکی خود نشان نداده باشد و یا به جای سند اصلی یک کپی از آن را به سفارت ارائه داده باشد.به طور کلی به جای اسناد خواسته شده کپی آنها را ارسال کرده باشد.
 هنگامی که یک درخواست رفیوز می شود، معمولا گذرنامه برای نشان دادن مسئله ای که دارای مشکل بوده و قابل اهمیت است علامتگذاری شده و مهمتر از همه ایرادات موجود در سیستم رایانه ای ثبت می شود.

تفاوت کلمات ریجکت و رفیوز در نتیجه در خواست:

یه طور کلی کشور های مختلف و سفارت های آنها شیوه نگارشی و فرمت نامه های اداری متفاوتی دارند که در بعضی مواقع ممکن است کاربرد بعضی عبارات و واژه ها در آنها متفاوت باشد. در این بخش برای نمونه تفاوت عبارت های ریجکت و ریفیوز را در بعضی از سفارت ها بیان خواهیم کرد| تفاوت اصطلاحات رایج در رد شدن درخواست ویزا:

  • کشورهای حوزه شینگن، استرالیا و روسیه در متن نامه خود واژه REFUSE به کار می برند و معنی لغوی این عبارت به معنای رد کردن یک درخواست و کاملا مترادف با کلمه REJECT است. اما کاربرد ادبی این دو کاملا متفاوت است.
  • به عنوان نمونه، در نامه‌های رد درخواست ویزای سفارت روسیه واژه reject به معنای نامعتبر بودن درخواست ویزا بوده و امکان اعتراض برای متقاضی وجود ندارد در صورتی که زمانی که واژه refuse به کار برده می شود یعنی در خواست معتبر در مرحله پردازش توسط آفیسر سفارت دارای ایراداتی باشد که آن را فاقد صلاحیت اخذ ویزا بداند. در هر صورت در این مواقع شما شانس اعتراض به این تصمیم را خواهید داشت.
  • کشور‌هایی مانند کانادا، فرانسه و انگلستان، تمایل چندانی برای پاسخ دادن به نامه‌های اعتراض به ریجکت ویزا نشان نمی‌دهند.

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

مشاوره اخذ ویزا

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در هلند و آمریکا

ویزای سرمایه گذاری هلند


ریجکت شدن ویزا:

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا| درخواست ویزایی که ریجکت شده است درخواستی است که نامعتبر بوده و بنا به هر دلیلی به مرحله تصمیم گیری نرسیده است و رد شده است. این اتفاق می تواند علل متعددی داشته باشد به عنوان مثال فرم اشتباه استفاده شده باشد و یا قالب تصاویر نادرست باشد و بسیاری دلایل دیگر. زمانی که درخواست شما نامعتبر باشد امکان اعتراض و یا دریافت وجه پرداختی خود را نخواهید داشت. یعنی هزینه پرداختی برای درخواست ویزا به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

دی نای (DENY) شدن ویزا:

تفاوت اصطلاحات در رد شدن درخواست ویزا| سفارت آمریکا در متن‌ نامه‌های ریجکتی که برای درخواست‌کنندگان‌ ویزا می‌فرستد، از واژه deny استفاده می‌کند. در واقع deny فرم رسمی و اداری واژه refuse است که معنایی مودبانه‌تر دارد. در سایت travel.state.gov نیز به صراحت کلمات refuse و deny مترادف بیان شده‌اند، با این تفاوت که شما در جواب نامه ریجکت ویزای آمریکا حتی حق اعتراض هم ندارید. در مواقعی که فرم درخواست متقاضی ناقص باشد و یا اطلاعات اشتباهی را ارائه کرده باشد این مشکل پیش خواهد آمد.


گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان | شرایط کار دانشجویی در اتریش


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان