نگارش بیانیه تحقیق جهت اخذ پذیرش

نگارش بیانیه تحقیق
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

مراحل نگارش بیانیه تحقیق در همیارپروژه

1- ثبت سفارش اولیه با پر کردن فرم زیر (بدون پرداخت هزینه سفارشی ثبت خواهد شد)

2- هماهنگی کارشناس با کاربر و ایجاد اشتراک و گروه کارشناسان

3- پرداخت هزینه + دریافت اطلاعات مورد نیاز و مشاوره اولیه مورد نیاز

4- طراحی و نگارش -> تحویل (زمان بر اساس انتخاب پکیج)

5- در صورت نیاز دانشجو، ویرایش بر اساس قوانین و مقررات وب سایت همیارپروژه (ویرایش نمیتواند بیشتر از روزهای مشخص شده بعد از تحویل اولیه باشد)

6- تحویل نهایی

فرم ثبت سفارش بیانیه تحقیق

چگونه یک بیانیه تحقیق بنویسیم

بیانیه تحقیق جزء بسیار رایج درخواست های شغلی در دانشگاه است. این بیانیه خلاصه‌ای از تجربیات، علایق و برنامه‌های تحقیقاتی شما را ارائه می‌کند تا داوران از آن برای ارزیابی نامزدی شما برای یک موقعیت استفاده کنند. از آنجایی که بیانیه تحقیق شما را به عنوان یک محقق به افرادی که درخواست شغلی شما را بررسی می کنند معرفی می کند، مهم است که بیانیه را تا حد امکان چشمگیر کنید. بعد از اینکه آنچه را که می خواهید بگویید برنامه ریزی کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیانیه تحقیق خود را با ساختار، سبک و قالب بندی مناسب بنویسید!

برنامه ریزی بیانیه تحقیق شما

۱- از خود بپرسید که موضوعات یا سؤالات اصلی تحقیق شما چیست؟ سؤالات اصلی که تحقیق شما را هدایت می کند و می کوشید به آنها پاسخ دهید را مشخص کنید. این سؤالات و موضوعات را یادداشت کنید تا بهتر بتوانید آنها را در بیانیه تحقیق خود بیان کنید.

به عنوان مثال، برخی از موضوعات اصلی تحقیق شما ممکن است برده داری و نژاد در قرن هجدهم، اثربخشی درمان سرطان، یا چرخه تولید مثل گونه های مختلف خرچنگ باشد.

ممکن است چندین سوال کوچک داشته باشید که جنبه های خاصی از تحقیق شما را راهنمایی می کند. همه این سؤالات را بنویسید، سپس ببینید آیا می توانید سؤال گسترده تری فرموله کنید که همه این سؤالات کوچکتر را در بر بگیرد.

۲- علت اهمیت تحقیق خودتان را مشخص کنید. این کار را برای دانشگاهیان داخل و خارج از رشته خود انجام دهید، حتی اگر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید در رشته تحصیلی شما باشد. علاوه بر این، از مخاطبان خود انتظار داشته باشید که درک اساسی از رشته شما داشته باشند، اما تصور نکنید که آنها در یک رشته خاص متخصص هستند. این ممکن است شامل روش هایی باشد که تحقیقات شما می تواند برای مشکلات آینده به کار رود یا اینکه چگونه تحقیقات شما به شکاف دانش در زمینه شما رسیدگی می کند.

به عنوان مثال، اگر کار شما روی فناوری اشعه ایکس است، توضیح دهید که چگونه تحقیقات شما هر گونه شکاف دانشی را در زمینه شما پر کرده است، و همچنین چگونه می توان آن را در دستگاه های اشعه ایکس در بیمارستان ها به کار برد.

مهم است که بتوانید توضیح دهید که چرا تحقیقات شما باید برای افرادی که آنچه را که مطالعه می کنید مطالعه نمی کنند تا به تحقیقات شما خارج از حوزه شما علاقه مند شوند، اهمیت دارد. زمانی که می خواهید برای تحقیقات آینده درخواست کمک هزینه کنید، این بسیار مفید است.

۳- علایق تحقیقاتی آینده خود را شرح دهید. بازبینانی که بیانیه شما را می‌خوانند، فقط نمی‌خواهند بدانند در گذشته درباره چه چیزی تحقیق کرده‌اید. آن‌ها همچنین می‌خواهند بدانند که اگر شغل یا بورسیه‌ای را که برای آن درخواست می‌کنید به شما بدهند، قصد دارید در مورد چه چیزی تحقیق کنید. به این فکر کنید که دوست دارید این تحقیق به چه سؤالات جدیدی پاسخ دهد یا چه عناصر جدیدی از موضوع خود را می خواهید بررسی کنید.

توضیح دهید که چرا اینها مواردی هستند که می خواهید در ادامه تحقیق کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا تحقیقات قبلی خود را به آنچه که امیدوارید در آینده مطالعه کنید مرتبط کنید. این به بازبین شما کمک می کند تا درک عمیق تری از انگیزه تحقیق شما و دلیل اهمیت آن پیدا کند.

۴- به نمونه هایی از چالش ها یا مشکلاتی که حل کرده اید اشاره کنید. اینها می توانند سوالاتی باشند که تحقیقات قبلی شما به آنها پاسخ داده است یا مشکلاتی که در طول تحقیق شما ظاهر شده اند و شما مجبور به انجام آن هستید. این نه تنها به نشان دادن توانایی های حل مسئله شما کمک می کند، بلکه نشان می دهد که چگونه تحقیقات گذشته شما موفق بوده است.

به عنوان مثال، اگر تحقیق شما تاریخی بود و اسنادی که برای پاسخ به سوال شما نیاز داشتید وجود نداشت، توضیح دهید که چگونه با استفاده از انواع دیگر اسناد، برنامه تحقیقاتی خود را دنبال کردید.

۵- مشخص کردن لیست مهارت های مرتبط: مهارت‌های مرتبطی را که می‌توانید در مؤسسه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید استفاده کنید، فهرست کنید. این مهارت ها را در سرتاسر بیانیه تحقیق خود ذکر کنید و توضیح دهید که چگونه توانستید از آنها برای رسیدن به یک هدف استفاده کنید. این به کمیته کمک می کند تا میزان سازگاری شما با تحقیقات انجام شده در موسسه و میزان احتمال موفقیت شما در آینده را ارزیابی کند.

برخی از مهارت‌هایی که ممکن است بتوانید برجسته کنید شامل تجربه کار با آرشیو دیجیتال، دانش یک زبان خارجی یا توانایی کار مشترک است. هنگامی که مهارت های خود را توصیف می کنید، به جای ویژگی های شخصیتی، از کلمات خاص و عمل محور استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بنویسید “Speak Spanish” یا “handled Digital files.”

در مورد توصیف مهارت های خود متواضع نباشید. شما می خواهید بیانیه تحقیق شما هر کسی را که آن را می خواند تحت تاثیر قرار دهد.

ساختار و نوشتن بیانیه

1- در قسمت اول خلاصه اجرایی قرار دهید. 1-2 پاراگراف بنویسید که شامل خلاصه ای از برنامه تحقیقاتی شما و تمرکز اصلی آن، هر گونه انتشاراتی که دارید، برنامه های شما برای تحقیقات آینده و اهداف شغلی نهایی شما باشد. این پاراگراف ها را در همان ابتدای بیانیه تحقیق خود قرار دهید. این بخش را به عنوان خلاصه ای مختصر از مواردی که قصد دارید در ادامه بیانیه درباره آنها صحبت کنید، در نظر بگیرید.

از آنجایی که این بخش بقیه بیانیه تحقیق شما را خلاصه می کند، ممکن است بخواهید پس از اینکه ابتدا قسمت های دیگر را نوشتید، خلاصه اجرایی را بنویسید.

خلاصه اجرایی خود را بنویسید تا اگر بازبین به جای کل بیانیه شما فقط این بخش را بخواند، باز هم هر آنچه را که باید درباره شما به عنوان یک متقاضی بداند، یاد بگیرد.

اطمینان حاصل کنید که فقط اطلاعات واقعی را درج می کنید که بتوانید آنها را اثبات یا اثبات کنید. تجربه خود را تزئین نکنید و آن را ویرایش نکنید تا به نظر برسد که بیش از آنچه هست است.


2- تحقیقات تکمیلی خود را در بخش دوم شرح دهید. 1-2 پاراگراف بنویسید که جزئیات پروژه یا پروژه های تحقیقاتی خاصی را که در مقطع تحصیلات تکمیلی انجام داده اید، از جمله پایان نامه یا پایان نامه شما، بنویسید. حتماً توضیح دهید که چرا تحقیق شما مهم بوده است، بر چه چالش هایی در انجام این تحقیق غلبه کرده اید، و در نتیجه چه مهارت هایی کسب کرده اید.

اگر فلوشیپ فوق دکترا دریافت کرده اید، در این قسمت نیز تحقیقات پسا دکتری خود را شرح دهید.

در صورت امکان، تحقیقاتی را در این بخش قرار دهید که فراتر از پایان نامه یا پایان نامه شما باشد. اگر داوران شما را به عنوان یک محقق به معنای کلی تر از یک دانشجو ببینند، درخواست شما بسیار قوی تر خواهد بود.

3- پروژه های تحقیقاتی فعلی خود را در بخش سوم مورد بحث قرار دهید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات تکمیلی برای موقعیتی درخواست دهید. در مورد تحقیقاتی که از زمان فارغ التحصیلی انجام داده اید بنویسید تا به داوران تصویری از شما به عنوان یک محقق حرفه ای بدهید.

مجدداً، مانند بخش مربوط به تحقیقات فارغ التحصیلی خود، حتماً توضیحی در مورد اینکه چرا این تحقیق اهمیت دارد و چه مهارت های مرتبطی را برای آن به ارمغان می آورید، ارائه دهید. اگر هنوز در مقطع کارشناسی ارشد هستید، می توانید این بخش را حذف کنید.

4- در مورد علایق پژوهشی آینده خود در قسمت چهارم بنویسید. در 1 پاراگراف مضامین، سؤالات و موضوعات مختلفی را که در صورت پذیرش درخواست شما در تحقیق خود دنبال خواهید کرد، شرح دهید. اگر چندین پروژه مختلف دارید که می‌خواهید دنبال کنید، از بیش از 1 پاراگراف برای سازماندهی بیشتر این بخش استفاده کنید.

در توصیف پروژه های تحقیقاتی آینده خود واقع بین باشید. پروژه ها یا علایق بالقوه ای را که بسیار متفاوت از پروژه های فعلی شما هستند، توصیف نکنید. اگر تمام تحقیقات شما تا این مرحله در مورد جنگ داخلی آمریکا بوده است، پروژه های تحقیقاتی آینده در میکروبیولوژی بسیار دور از ذهن به نظر می رسند.

5- تصدیق کنید که چگونه کار شما مکمل تحقیقات دیگران است. از هر فرصتی که می توانید در بیانیه تحقیقاتی خود استفاده کنید و به حوزه هایی اشاره کنید که کارهای انجام شده در مؤسسه ای که برای آن درخواست می دهید مشابه تحقیقات شما است. این به بازبینان شما نشان می دهد که شما در مورد موسسه تحقیق کرده اید و در واقع به آینده خود در آنجا فکر کرده اید.

به عنوان مثال، جمله ای اضافه کنید که می گوید «Dr. کار جیمسون در مورد مطالعه برده داری در جورجیا مستعمره به عنوان الهام بخش کار خود من در مورد برده داری در کارولینای جنوبی بوده است. من از این فرصت استقبال می کنم تا بتوانم با او در پروژه های تحقیقاتی آینده همکاری کنم.”

6- در بیانیه تحقیق خود در مورد شرکای بالقوه تامین مالی بحث کنید. در مورد کمک هزینه های تحقیقاتی مختلف، کمک هزینه تحصیلی، و سایر منابع مالی که می توانید در طول مدت تصدی خود در موسسه درخواست دهید، صحبت کنید. این به کمیته کمک می‌کند تا ارزشی را که شما برای مؤسسه در صورت استخدام شما به ارمغان می‌آورید، ببیند.

به عنوان مثال، اگر تحقیقات شما بر تاریخ فیلادلفیا متمرکز است، یک جمله به پاراگراف پروژه های تحقیقاتی آینده خود اضافه کنید که می گوید: “من بر اساس کار خود معتقدم که کاندیدای بسیار قوی برای دریافت بورسیه Balch از Historical خواهم بود. انجمن پنسیلوانیا.” اگر در گذشته برای تحقیقات خود بودجه دریافت کرده اید، این را نیز ذکر کنید.

7- سعی کنید بیانیه تحقیق خود را در حدود 2 صفحه نگه دارید. اگر بیانیه شما به 1 صفحه یا 3 صفحه نزدیکتر باشد اشکالی ندارد، البته تا زمانی که خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نباشد. اگر نمی‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید بگویید در ۲ صفحه قرار دهید، برخی از بخش‌های کمتر مهم را برش دهید یا از زبان مختصرتری استفاده کنید.

به طور معمول، اگر برای یک موقعیت علوم انسانی یا علوم اجتماعی درخواست می کنید، بیانیه تحقیق شما باید حدود 1-2 صفحه باشد. برای یک موقعیت در روانشناسی یا علوم سخت، بیانیه تحقیق شما ممکن است 3-4 صفحه باشد.

اگرچه ممکن است فکر کنید که داشتن یک بیانیه تحقیقاتی طولانی‌تر باعث می‌شود شما تاثیرگذارتر به نظر برسید، اما مهم‌تر این است که داور واقعاً بیانیه را بخواند. اگر خیلی طولانی به نظر می رسد، ممکن است از آن صرف نظر کنند، که به درخواست شما آسیب می رساند.

قالب بندی و ویرایش

1- لحن مودبانه و رسمی را در طول بیانیه حفظ کنید. از زبان و عباراتی استفاده کنید که در یک محیط رسمی از آنها استفاده می کنید و حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. به یاد داشته باشید، افرادی که بیانیه شما را می خوانند، شما را به عنوان یک نامزد شغل ارزیابی می کنند.

به‌عنوان مثال، به جای گفتن «این بخش از تحقیق من فوق‌العاده سخت بود»، بگویید: «این مانع را به‌ویژه چالش‌برانگیز دیدم».

2- هنگام نوشتن بیانیه از استفاده از اصطلاحات فنی خودداری کنید. بیانیه خود را بنویسید تا فردی خارج از رشته شما بتواند پروژه های تحقیقاتی و علایق شما را به خوبی درک کند. اگر بازبین نتواند موضوع تحقیق شما را بفهمد، نمی‌تواند در مورد تحقیق شما هیجان زده شود!

به عنوان مثال، اگر تحقیقات شما عمدتاً در زمینه انسان شناسی است، از به کار بردن عباراتی مانند «ضریب جینی» یا «نقطه» خودداری کنید. فقط از عباراتی استفاده کنید که احتمالاً فردی در زمینه دیگری با آنها آشنا است، مانند “ساخت فرهنگی”، “برابری طلبانه” یا “تقسیم اجتماعی”.

اگر دوستان یا همکاران قابل اعتمادی در زمینه هایی غیر از خودتان دارید، از آنها بخواهید که بیانیه شما را برای شما بخوانند تا مطمئن شوید که از هیچ کلمه یا مفهومی استفاده نمی کنید که آنها نمی توانند آن را بفهمند.

3- بجز زمانی که کار گذشته خود را توصیف می کنید به زمان حال بنویسید. از زمان حال برای صحبت در مورد پروژه های تحقیقاتی فعلی و آینده، همکاران بالقوه و منابع مالی احتمالی خود استفاده کنید. فقط زمانی که در مورد تحقیقات و دستاوردهایی می نویسید که واقعاً در گذشته اتفاق افتاده اند، به زمان گذشته بنویسید.

به عنوان مثال، هنگام توصیف پایان نامه خود، بگویید: “من فرض کردم که …” در هنگام توصیف پروژه های تحقیقاتی آینده خود، بگویید: “من قصد دارم …” یا “هدف من تحقیق … است.”

4- از فاصله تکی و فونت 11 یا 12 نقطه ای استفاده کنید. از آنجایی که بیانیه تحقیق شما نسبتاً کوتاه است، نیازی به فاصله دو برابری متن وجود ندارد. اگر خواندن بیانیه شما به دلیل فونت بسیار کوچک از نظر فیزیکی دشوار است، ممکن است بازبین نسبت به آن و در نتیجه نسبت به کل برنامه شما احساسات منفی ایجاد کند.

در عین حال، فونت خود را خیلی بزرگ نکنید. اگر بیانیه تحقیق خود را با فونت بزرگتر از 12 بنویسید، در معرض خطر غیرحرفه ای ظاهر شدن هستید.

5- از عناوین بخش برای سازماندهی بیانیه خود استفاده کنید. از عناوین توصیفی مانند “تحقیقات جاری”، “پروژه های تحقیقاتی آینده” و غیره استفاده کنید که بخش های مختلفی را که برای ساختار بیانیه تحقیق خود استفاده کرده اید، مشخص می کند. اگر هر یک از بخش‌های شما طولانی است، از زیرعنوان‌های درون این بخش‌ها استفاده کنید تا بیانیه‌تان را سازمان‌دهی‌تر کنید.

به عنوان مثال، اگر یک دوره فوق دکتری را به پایان رسانده اید، از عناوین فرعی در بخش تجربیات تحقیقاتی قبلی استفاده کنید تا تحقیقاتی را که در دوره تحصیلات تکمیلی انجام داده اید و تحقیقاتی که در طول دوره کمک هزینه تحصیلی انجام داده اید، مشخص کنید.

6- بیانیه تحقیق خود را قبل از ارسال به طور کامل تصحیح کنید. حتی اگر تحقیق شما بسیار چشمگیر به نظر برسد، یک اشتباه املایی یا اشتباه گرامری در بیانیه تحقیق شما می تواند به طور جدی درخواست شما را تضعیف کند. از یکی از دوستان بخواهید بیانیه شما را برای شما بخواند تا مطمئن شود هیچ اشتباه ساده ای را نادیده نگرفته اید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان