نگارش ریکانسیدر لتر

نگارش ریکانسیدر لتر

عناوین مقاله:

نگارش ریکانسیدر لتر یا نامه تجدید نظر

نگارش ریکانسیدر لتر | نامه تجدید نظر برای کالج، درخواست کتبی است که دانشجو به یک موسسه آموزشی ارسال می کند، معمولاً پس از ریجکت یا رد پذیرش این نامه ارسال می شود. هدف از نگارش ریکانسیدر لتر، درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم پذیرش و ارائه اطلاعات اضافی، دستاوردها یا شرایطی است که در ابتدا در طول فرآیند بررسی درخواست در نظر گرفته نشده است. هدف از نامه بازنگری متقاعد کردن کالج برای بررسی مجدد درخواست دانشجو و به طور بالقوه معکوس کردن تصمیم اولیه است.

دلایل زیادی وجود دارد که متقاضی ورود به کالج یا دانشگاه ممکن است رد شود اما این تصمیم دانشگاه همیشه پاسخ نهایی نخواهد بود. اگر متقاضی معتقد باشد که شرایط تخفیف‌دهنده‌ای در رابطه با علت رد شدن وجود دارد، این حق را دارد که نامه بررسی مجددی (Reconsideration Letter) را به هیئت یا کمیته پذیرش کالج ارسال کند و توضیح دهد که چرا مایل است درخواستش مجدداً بررسی شود.

اگر دلیل چیزی است که خارج از کنترل آنها بود یا آن را ناعادلانه می دانستند، کمیته ممکن است تصمیم خود را تغییر دهد و به متقاضی اجازه پذیرش بدهد. متقاضی باید قبل از ارسال نامه بداند که آیا شرایطی در ارتباط با بررسی مجدد درخواست وجود دارد یا خیر. ممکن است فرمی وجود داشته باشد که باید آن را تکمیل کرده و همراه با نامه ارسال کند.

مهمترین نکات نگارش ریکانسیدرلتر

  • در نگارش ریکانسیدر لتر باید به صراحت قید شود که متقاضی درخواست بررسی مجدد درخواست خود را دارد.
  • نامه بررسی مجدد باید جزئیاتی را همراه با مستندات ارائه کند تا هیئت تصمیم گیرنده را قانع کند که درخواستش را مجدداً بررسی کند.
  • لحن نامه باید مطمئن و محترمانه باشد. نباید این تصور را ایجاد کند که متقاضی به دلیل رد درخواست عصبانی است.
  • متقاضی نباید بگوید که نامه رد باعث افسردگی عاطفی و روانی وی شده است.
  • نامه باید به مدیر پذیرش کالج ارسال شود. اگر متقاضی نام وی را نمی داند، باید به وب سایت کالج مراجعه کند یا برای دریافت نام با کالج تماس بگیرد.
  • هدف نامه باید در جمله اول بیان شود.
  • در ریکانسیدرلتر باید تاریخ درخواست نوشته شود. همچنین جزئیاتی در مورد دلیل رد پذیرش متقاضی ارائه شود.
  • اگر دلیل رد شدن به دلیل اتفاقی در گذشته بوده است، متقاضی باید به طور خاص اعلام کند که درس خود را آموخته است و این نوع اتفاقات دیگر تکرار نخواهد شد.
  • متقاضی می تواند ذکر کند که نامه را با تماس تلفنی پیگیری خواهد کرد. می تواند حدود یک هفته پس از دریافت نامه با افسر پذیرش تماس بگیرند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: ثبت نام کالج

چه مدارکی باید ضمیمه ریکانسیدر لتر شود؟

به همراه نگارش ریکانسیدر لتر قانع کننده و استاندارد خود لازم است برخی مدارک را جهت اقناع و پشتیبانی درخواست خود ارسال کنید تا هیات تصمیم گیرنده را مجاب کنید که درخواست شما را مجدد بررسی کنند. کپی هر گونه مدارک پشتیبان و همچنین کپی اصل درخواست و نامه رد باید ضمیمه شود. ارسال اصل مدارک توصیه نمی شود. نامه باید از طریق پست تایید شده ارسال شود، بنابراین متقاضی مدرکی دال بر تاریخ و ساعت دریافت آن توسط افسر پذیرش داشته باشد.

می توانید مدارک اضافی را به همراه نامه تجدید نظر خود برای دانشگاه ارسال کنید. این اسناد باید نکاتی را که در نامه خود بیان می‌کنید حمایت کند و شواهدی از هرگونه دستاورد یا شرایط جدید ارائه دهد. نمونه‌هایی از اسناد اضافی که ممکن است شامل کنید عبارتند از:

  • رونوشت‌های به‌روز شده
  • نمرات آزمون اخیر
  • توصیه نامه‌های منابع جدید
  • گواهی‌های قبولی یا هر مدرک مرتبط دیگری که پرونده شما را تقویت می‌کند.

چه زمانی نیاز به نگارش ریکانسیدر لتر یا نامه نجدید نظر است؟

زمانی که از یک مؤسسه آموزشی رد پذیرش دریافت کردید، اما معتقدید که دلایل قانع‌کننده یا اطلاعات جدیدی وجود دارد که بازبینی مجدد درخواست شما را تضمین می‌کند، در این مواقع باید برای کالج نامه تجدید نظر بنویسید. بررسی خط‌ مشی‌ها و مهلت‌های کالج در مورد نامه‌های تجدیدنظر بسیار مهم است، زیرا ممکن است برخی از موسسات دستورالعمل‌ها یا چارچوب‌های زمانی خاصی برای ارسال چنین درخواست‌هایی داشته باشند.

چه چیزی را باید در نامه تجدید نظر کالج لحاظ کرد؟

در نگارش ریکانسیدر لتر برای موقعیت های مختلف، بسیار مهم است که اطلاعات خاصی را درج کنید که پرونده شما را برای بررسی مجدد تقویت کند. شما باید با ابراز قدردانی از فرصت درخواست و علاقه مداوم خود به حضور در موقعیت مورد نظر شروع کنید. سپس، به طور خلاصه دلایلی که فکر می کنید درخواست شما مستحق بررسی مجدد است را خلاصه کنید. این می تواند شامل دستاوردهای تحصیلی جدید، دستاوردهای فوق برنامه، رشد شخصی یا هر شرایط مرتبطی باشد که در ابتدا در درخواست شما به آن توجه نشده است.

با درک دلیل تصمیمی که در حال اعتراض هستید شروع کنید. هنگامی که زمینه را درک کردید، می توانید یک درخواست بازنگری تاثیرگذار پیش نویس کنید. اسناد یا اطلاعات جدیدی که می تواند استدلال شما را تقویت کند، جمع آوری کنید. نامه خود را به طور رسمی ساختار دهید و به فرمت استاندارد یک نامه بازنگری پایبند باشید.

ارائه شواهد پشتیبان، مانند رونوشت های به روز شده، توصیه نامه ها یا گواهی ها برای تأیید ادعاهای خود ضروری است. علاوه بر این، می توانید به هرگونه نگرانی مطرح شده در نامه رد پاسخ دهید و توضیح دهید که چگونه اقداماتی را برای رسیدگی به آنها انجام داده اید. نامه را با تأکید مجدد بر علاقه شدید خود به کالج و ابراز امیدواری برای بررسی مجدد درخواست خود به پایان برسانید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش توصیه نامه

قالب استاندارد نامه تجدید نظر چگونه است؟

نامه بازنگری برای کالج یا دانشگاه باید مختصر و متمرکز باشد و در عین حال تمام اطلاعات لازم را ارائه دهد. به طور کلی توصیه می شود که نامه را در یک صفحه یا کمتر با استفاده از سبک نوشتاری واضح و حرفه ای نگه دارید. افسران پذیرش درخواست‌ها و درخواست‌های تجدیدنظر متعددی را بررسی می‌کنند، بنابراین مهم است که نامه خود را برای خواندن و درک آسان کنید. روی مهم ترین نکاتی تمرکز کنید که مورد شما را برای بررسی مجدد حمایت می کند و از تکرار غیرضروری یا جزئیات بی ربط خودداری کنید.

نامه تجدید نظر برای کالج باید فرمت رسمی و حرفه ای داشته باشد. با یک سلام رسمی، مانند “Dear [Admission Committee/Head of Admission]” شروع کنید و در سراسر نامه از لحنی محترمانه استفاده کنید.

از فونت و اندازه استاندارد مانند Times New Roman یا Arial در اندازه 12 نقطه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نامه به خوبی با پاراگراف های واضح و فاصله مناسب تنظیم شده است. اطلاعات تماس خود را در بالای نامه وارد کنید، و با یک خاتمه مودبانه، مانند “Sincerely”, و سپس نام کامل خود و هر گونه اطلاعات تماس مرتبط به پایان برسانید.

آیا تضمینی وجود دارد که نگارش ریکانسیدر لتر تصمیم پذیرش را تغییر دهد؟

خیر، هیچ تضمینی وجود ندارد که نامه تجدید نظر برای کالج تصمیم پذیرش را تغییر دهد. هدف از نگارش ریکانسیدر لتر ارائه اطلاعات یا شرایط اضافی است که ممکن است بر روند تصمیم گیری کالج تأثیر بگذارد. با این حال، تصمیم نهایی در نهایت به کمیته پذیرش بستگی دارد و آنها ممکن است تصمیم اولیه خود را تغییر دهند یا خیر. مهم است که با انتظارات واقع بینانه به فرآیند بازنگری نزدیک شویم و در صورت عدم موفقیت بازنگری، گزینه های جایگزین دیگر را بررسی کنیم. همچنین به شما فرصتی می دهد تا از رویدادهای گذشته درس بگیرید و از تفکر انتقادی برای ایجاد استدلال های قانع کننده برای بازنگری استفاده کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: ساخت پروفایل لینکداین

آیا امکان ارسال نامه تجدید نظر به چندین موسسه به طور همزمان وجود دارد؟

 اگر از چندین کالج رد شده اید، می توانید یک نامه تجدید نظر برای کالج به طور همزمان به چندین موسسه ارسال کنید. هر نامه باید متناسب با مؤسسه خاص تنظیم شود، خط مشی های منحصر به فرد آنها را مورد توجه قرار دهد و توضیح دهد که چرا فکر می کنید برای برنامه آنها مناسب هستید. با این حال، توجه به مهلت‌ها و الزامات هر کالج و اطمینان از اینکه محتوای هر نامه دقیق، صمیمانه و متناسب با موسسه خاص است، ضروری است.

چگونه یک ریکانسیدر لتر بنویسیم؟

در نگارظ ریکانسیدر لتر خود مخاطب را به صورت رسمی مورد خطاب قرار دهید. هدف نامه خود را توضیح دهید و درخواست قبلی خود را ذکر کنید. دلایل رد یا تصمیم نامطلوبی که مایلید دوباره مورد بررسی قرار گیرد را توضیح دهید.

در حین نوشتن، لحن محترمانه و حرفه ای خود را حفظ کنید. صرف نظر از احساسات شما، هدف شما باید ارائه یک استدلال منطقی به جای ابراز خشم یا رنجش باشد. علاوه بر این، همیشه باید به یاد داشته باشید که در ارتباطات خود مودب باشید. مودب بودن، حتی زمانی که از این وضعیت ناراحت هستید، باعث می شود که گیرنده نامه شما را بخواند و درخواست شما را بررسی کند.

همچنین، مختصر و دقیق نگه داشتن نوشته خود در زمان نگارش ریکانسیدر لتر، درک نگرانی های شما را برای گیرنده آسان تر می کند. علاوه بر این، همیشه نامه خود را تصحیح کنید تا از هرگونه اشتباه یا سوء تفاهم جلوگیری کنید. در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که شما با نگارش ریکانسیدر لتر درخواست تجدید نظر دارید، نه مطالبه آن. این طرز فکر می تواند به هدایت نوشتن شما کمک کند و لحن شما را مناسب نگه دارد.

نمونه نگارش ریکانسیدر لتر برای کالج

Sample Reconsideration Letter for College
Applicant’s Name
Applicant’s Address
City, State, Zip Code

DATE

Admission Officer’s Name
Admission Officer’s Title
University or College’s Name
College’s Address
City, State, Zip Code

Dear Name of Admission Officer:

This letter is a formal request for you to reconsider my application to Name of College. My application was declined on DATE, and the reason given was that my SAT scores were lower than what is required by the college for admission.

The scores I included in my application were from DATE. At that time, my father died, and my mother required support and help to get her life back on track. Since I am their only child, I needed to help her at that time and was unable to study properly for the SAT exams.

I knew that my scores were too low, which is why I retook the exam on DATE. I was able to study well and improved both of my scores. My writing section improved from 570 to 750, and the quantitative score improved from 550 to 720. I have understood that my new scores are above the required score for admission. It is my wish to join Name of College because you offer the best program for Environmental Applications, which is my chosen field of study.

Based on these higher scores, and because the lower scores were due to circumstances beyond my control, I am requesting you to reconsider your pervious decision to decline my admission and grant me admission for the next semester.

If you have any questions or would like any more information, I can be reached at 555-123-4567 or at Name@email.com. Thank you for your kind consideration of my application.

Sincerely,

Signature of Applicant
Printed Name of Applicant
List of Enclosures

By Andre Bradley

☑️ پیشنهاد مطالعه: درخواست نوت آفیسر

اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد
توسط
تومان