ویزا توریستی انگلستان

ویزای توریستی انگلستان
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

ویزای توریستی انگلستان چیست؟

اگر قصد دریافت ویزا توریستی انگلستان را دارید و یا به عنوان یک توریست قصد سفر به بریتانیا را دارید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می توانید برای اهدافی مانند گردشگری، دیدار با خانواده و دوستان، اوقات فراغت، نیازهای تجاری کوتاه مدت یا درمان پزشکی خصوصی، تحصیل (دوره های تا ۶ ماه) و سایر فعالیت های مجاز برای ویزای توریستی انگلیس درخواست دهید. معمولاً می توانید تا ۶ ماه در انگلستان بمانید. ممکن است بتوانید در شرایط خاص برای اقامت طولانی‌تر درخواست دهید، مثلاً برای درمان پزشکی.

بنابراین مهمترین قاعده ی دریافت ویزا توریستی انگلستان اقامت کوتاه مدت در بریتانیاست. شما می توانید برای گردشگری، به عنوان مثال در تعطیلات یا برای دیدن خانواده یا دوستان خود،فعالیت داورطلبانه در یک موسسه خیریه ثبت شده، عبور از بریتانیا به کشور دیگر (“در ترانزیت”)، برای فعالیت های تجاری خاص، به عنوان مثال شرکت در یک جلسه یا مصاحبه، برای شرکت در برنامه تبادل مدرسه، برای انجام یک دوره تفریحی تا ۳۰ روز، به عنوان مثال یک دوره رقص، برای انجام یک جابجایی یا شرکت در امتحان به عنوان یک دانشگاهی و به دلایل پزشکی با ویزای توریستی وارد خاک انگلیس شوید.

اما مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما نمیتوانید برای انجام کار با حقوق یا بدون مزد برای یک شرکت بریتانیایی و یا به عنوان یک فرد خوداشتغال، برای مدت طولانی از طریق بازدیدهای مکرر یا متوالی در بریتانیا زندگی کنید، ازدواج کنید یا یک مشارکت مدنی ثبت کنید، یا اخطار ازدواج یا مشارکت مدنی بدهید. شما با این اهداف واجد دریافت ویزا توریستی انگلستان نیستید.

پیشنهاد مطالعه: ویزا انگلیس ۲۰۲۳

برای درخواست ویزا توریستی انگلستان شما باید ثابت کنید که:

  • در پایان سفر خود بریتانیا را ترک خواهید کرد.
  • شما می توانید از خود و افراد تحت تکفل خود در طول سفر خود حمایت کنید (یا از شخص دیگری برای حمایت از خود، بودجه داشته باشید).
  • شما می توانید هزینه بازگشت یا سفر خود را بپردازید (یا از شخص دیگری برای پرداخت هزینه سفر، بودجه داشته باشید).
  • از طریق بازدیدهای مکرر یا متوالی برای مدت طولانی در بریتانیا زندگی نخواهید کرد، یا بریتانیا را خانه اصلی خود قرار نمی دهید.

برای ویزای بازدید کننده انگلیس به چه مدارکی نیاز دارم؟

برای اثبات صلاحیت خود برای ویزای توریستی انگلیس، مهم است که به عنوان بخشی از الزامات و درخواست ویزای بازدید از انگلستان، مدارکی از الزامات عمومی برای واجد شرایط بودن به وزارت کشور ارائه دهید. به عنوان یک متقاضی خارج از منطقه اقتصادی اروپا که قصد دریافت ویزا توریستی انگلستان را دارد باید ثابت کنید که:

  • شما قصد کامل برای ترک بریتانیا در پایان سفر خود را دارید و قصد ندارید بیش از شش ماه بمانید.
  • شواهدی دال بر هرگونه فعالیتی که قصد انجام آن را در بریتانیا دارید، از جمله تجارت و فعالیتهای دیگر، ارائه دهید.
  • مدارکی مبنی بر اثبات اینکه می توانید هزینه سفرهای داخلی و خارجی خود از جمله پرواز را بپردازید، ارائه دهید.
  • شما به بودجه کافی برای حمایت و اسکان خود و افراد وابسته در طول اقامت خود بدون دسترسی به بودجه عمومی را خواهید داشت.

اسناد اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • اسناد مسافرتی که تاریخ هایی را که در آن قصد سفر دارید را به تفصیل بیان می کند. (نگارش تراول پلن)
  • سابقه مهاجرت و تاریخچه سفرهای بین المللی. (travel history)
  • برآوردی برای هزینه بازدید شما و همچنین اثبات وجوه کافی مانند صورت‌حساب بانکی.
  • اطلاعات تماس و آدرس شما در خارج از انگلیس.
  • جزئیات هر شرکت یا کارفرمای خارج از کشور که برای آن به بریتانیا سفر می کنید.

در صورت ریجکت ویزای توریستی انگلیس چه باید کرد؟

اگر ویزا توریستی انگلستان شما رد شود، معمولاً نمی توانید درخواست تجدید نظر کنید. ارسال درخواست مجدد سریعتر و آسانتر است. مطمئن شوید که دلایل رد درخواست اول خود را بررسی کرده اید و سپس برای درخواست مجدد اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: اعتراض به ریجکتی ویزا

پردازش ویزا چقدر طول می کشد؟

هنگام برنامه ریزی یک سفر، مهم است که بدانید از چه نوع چارچوب زمانی می توانید استفاده کنید. چه برای تجارت یا گردشگری از جایی مانند آمریکای شمالی، آسیا، استرالیا، خاورمیانه یا آفریقا به بریتانیا سفر می‌کنید، می‌خواهید بدانید که برنامه‌های شما تا زمانی که منتظر مجوز سفر هستید، متوقف نمی‌شود. شما می توانید درخواست ویزای خود را بین سه ماه تا ۴۸ ساعت قبل از برنامه ریزی برای سفر به سفارت انگلیس ارسال کنید.

ویزای توریستی بلند مدت و اقامت بیومتریک چیست؟

به عنوان یک قاعده کلی، تمام ویزا توریستی انگلستان، ویزاهای کوتاه مدت هستند که دارنده آن را به حداکثر شش ماه محدود می کند. قوانین مهاجرت همچنین شما را از دور زدن این محدودیت با استفاده از ویزای توریستی انگلیس یا بازدیدهای مکرر یا متوالی باز می دارد، اما در طول مدت اعتبار ویزای خود، آزاد هستید که به دلخواه خود به بریتانیا وارد و خارج شوید.

با این حال، بازدیدکنندگان از ایالات متحده، چین، پاکستان، هند و سایر کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا، می‌توانند برای ویزای سفر طولانی‌مدت به بریتانیا درخواست دهند. این نوع ویزای توریستی بلند مدت با هزینه اضافی در دسترس است و متقاضی می تواند برای مدت دو سال، پنج سال یا ده سال ویزای توریستی بلند مدت بریتانیا را دریافت کند. مراقب باشید که این ویزاها همچنان شما را به یک بازدید حداکثر شش ماهه یا کمتر محدود می کنند.

بازدیدکنندگان آکادمیک غیر منطقه اقتصادی اروپا و کسانی که تحت درمان پزشکی خصوصی در بریتانیا هستند، به راه حل دیگری برای اقامت طولانی‌مدت دسترسی دارند. این اجازه اقامت بیومتریک (BRP) نامیده می شود. این به این معنی است که باید اطلاعات بیومتریک خود مانند مشخصات شخصی، اثر انگشت، عکس، وضعیت مهاجرت و موارد دیگر را ارسال کنید، پس از تایید به شما امکان می‌دهد بیش از شش ماه در بریتانیا بمانید. این فرآیند به عنوان ثبت نام بیومتریک شناخته می شود و همچنان برای درخواست آن نیاز است که شواهدی مبنی بر حمایت مالی کافی برای اقامت خود اثبات کنید.

هزینه ویزا توریستی انگلستان چقدر است؟

قبل از شروع درخواست ویزا، می خواهید بدانید که هزینه ویزای بازدید کننده شما چقدر خواهد بود. برای مسافران بریتانیا از کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا، هزینه ویزا ممکن است متفاوت باشد. اما هزینه های ویزای توریستی کوتاه مدت انگلستان یکسان است و مبلغ ۱۰۰ پوند خواهد بود.

با این حال، اگر قصد دارید بیش از ۶ ماه اقامت داشته باشید، ممکن است برای ویزای استاندارد بلند مدت درخواست دهید، در این صورت هزینه های متفاوتی در بر خواهد داشت:

۱/ ویزای ۲ ساله مبلغ ۳۷۶ پوند

۲/ ویزای ۵ ساله مبلغ ۶۷۰ پوند

۳/ ویزای ۱۰ ساله مبلغ ۸۳۷ پوند

نحوه درخواست ویزای توریستی انگلیس چگونه است؟

شما برای درخواست ویزا توریستی انگلستان می توانید با کارشناسان مجموعه همیارپروژه نوین تماس بگیرید و یا با دریافت وقت مشاوره ویزای توریستی انگلیس با همراهی مشاوران و کارشناسان مجموعه مرحله به مرحله در راستای اخذ ویزای توریستی انگلیس اقدام کنید. کارشناسان بخش ویزای ما با بررسی مدارک شما و رفع ایرادات احتمالی امن ترین و کم ریسک ترین روش درخواست ویزا توریستی انگلستان را به شما ارائه می دهند.

مطالعه بیشتر: گرفتن وقت سفارت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان