اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

دریافت اقامت پس از تحصیل در انگلستان با همیارپروژه

عناوین مقاله:

انگلستان به دلیل اقتصاد عالی، سیستم بهداشتی، سیستم آموزشی و غیره یکی از بهترین مکان ها برای زندگی است. هزاران دانشجوی بین المللی برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان اقدام می کنند. طبق گزارش دولت بریتانیا، بیش از 66000 نفر در سال 2016 و بیش از 67000 نفر در سال 2017  اقامت دائم انگلستان را دریافت کردند. این داده ها نشان می دهد که تقاضا برای اقامت پس از تصیل در انگلستان به سرعت در حال افزایش است.

فرض کنید پس از تحصیل در نظر دارید اقامت دائم انگلستان را دریافت کنید و به دنبال مراحل و راه هایی برای افزایش شانس خود برای گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان باشید. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را با موفقیت به پایان رسانده اند، می توانند برای اقامت تا دو سال پس از تحصیل در انگلستان درخواست دهند. فارغ التحصیلان دکترا هم می توانند برای اقامت تا سه سال درخواست دهند. این یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند گام های بعدی خود را برای اشتغال در انگلستان بردارند.

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در مدارس انگلستان

مسیر اقامت پس از تحصیل در انگلستان بدون حمایت مالی است، به این معنی که می توانید از زمان پس از فارغ التحصیلی برای کار یا جستجوی کار در هر سطح مهارتی اقدام کنید. شما از انعطاف پذیری لازم برای کسب تجربه کاری، گذراندن دوره کارآموزی یا کار به عنوان فریلنسر در بریتانیا برخوردار خواهید بود.

هیچ شرط حداقل حقوقی وجود ندارد و محدودیتی برای تعداد دانشجویان بین المللی وجود ندارد که از طریق مسیر فارغ التحصیلی در بریتانیا بمانند. هنگامی که شغل مناسبی در انگلستان پیدا کردید، این شانس را خواهید داشت که به یک مسیر کار ماهر تغییر دهید و پس از پایان دو یا سه سال برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان و اقامت دائم اقدام کنید.

 PR یا اقامت دائم چیست؟

اقامت دائم، همچنین به عنوان PR شناخته می شود، ILR (ویزای مرخصی نامحدود برای اقامت) است. این ویزا به شما این حق یا آزادی را می دهد که تا زمانی که می خواهید در بریتانیا زندگی، تحصیل و کار کنید. پس از اتمام تحصیل، در صورت داشتن PR یا اقامت انگلستان، می توانید برای شهروندی بریتانیا نیز درخواست دهید. همچنین می توانید با ویزای تحصیلی برای دریافت مزایای این نوع اقامت اقدام کنید.

پنج گام تا دریافت اقامت پس از تحصیل در انگلستان

1. تضمین پذیرش در دانشگاه انگلستان

در واقع، انگلستان بهترین مکان برای تحصیل است زیرا هر مدرکی که از هر مؤسسه ای در انگلستان دریافت شود، ارزشمند و دارای اهمیت است. اگر قصد دارید اقامت پس از تحصیل در انگلستان را کسب کنید، باید در یک دوره کالج یا موسسه آموزش عالی و دانشگاهی پذیرفته شوید. اگر قبلاً تحصیلات خود را به پایان رسانده اید، می توانید یک دوره کوتاه مدت از هر دانشگاهی در انگلستان انتخاب کنید.

در این شرایط شما می توانید برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان اقدام کنید و همچنین از دانشگاه کشوری که به دلیل امکانات آموزشی بالا و ارتباط جهانی بهترین کشور برای تحصیل در نظر گرفته می شود، گواهی می گیرید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه انگلستان

2. ویزای دانشجویی بگیرید

پس از پذیرش در هر دانشگاهی در انگلستان، باید برای ویزای دانشجویی در انگلستان اقدام کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا وارد خاک انگلستان شوید. شما باید مدارک لازم شامل پاسپورت، کارت پذیرش دانشگاه، عکس، آدرس انگلستان و موارد دیگر را به سفارت انگلستان یا وب سایت رسمی ویزای انگلستان ارسال کنید تا ویزای تحصیلی خود را برای انگلستان دریافت کنید. برای اطلاع از لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی می توانید به وب سایت رسمی ویزای انگلستان مراجعه کنید.

پس از تایید هویت خود، ویزای دانشجویی ردیف 4 را با حداقل 6 ماه دریافت خواهید کرد که می تواند تا 11 ماه بیشتر شود. آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان پس از ویزای تحصیلی در انگلستان Pr دریافت کرد؟ پس باید مرحله بعدی را در این مقاله مطالعه کنید و نکاتی را برای تبدیل شدن به یک PR انگلستان دریافت خواهید کرد.

3. کار در حین تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان برای کسب روابط عمومی در انگلستان کافی نیست. شما همچنین باید یک کار پاره وقت یا کارآموزی را همراه با تحصیل خود دنبال کنید. شما می توانید یک کار تمام وقت در تعطیلات تابستان و کریسمس انجام دهید. این دوره های کارآموزی شانس شما برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان را افزایش می دهد و به شما در بهبود رزومه کمک می کند. علاوه بر این با این دوره های کارآموزی می توانید ماهیانه 1500 پوند درآمد کسب کنید.

4. استخدام شدن در انگلستان

پس از اتمام تحصیل، باید برای ویزای کار پس از تحصیل (PSW) اقدام کنید. ویزای PSW به شما امکان می دهد حداقل دو سال در بریتانیا بمانید و به کار مشغول باشید. پس از آن ویزای شما به ویزای کاری عمومی تبدیل می شود. اگر پول کافی برای راه اندازی کسب و کار خود و تبدیل شدن به یک کارآفرین دارید، می توانید برای ویزای ردیف 1، 2 و 5 اقدام کنید. این ویزاها به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در انگلستان کارآفرین شوند.

5. اقدام برای اقامت دائم

برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان پس از 5 سال کار در این کشور می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید ویزای ILR یا ویزای اقامت نامحدود دریافت کنید. شما باید یک شغل تمام وقت با حقوق خوب، رفتار اخلاقی خوب، بدون سابقه کیفری و مهارت زبان انگلیسی باشید تا بتوانید این نوع اقامت (ILR) را دریافت کنید.

برای گرفتن ویزای ILR خود باید آزمون دانش زندگی انگلستان ( Life in UK) و آزمون مهارت زبان انگلیسی را بگذرانید. روند کلی دریافت ویزای ILR می تواند شش ماه طول بکشد. پس از دریافت ویزای ILR، اقامت دائم انگلستان را خواهید گرفت و حق شهروندی عادی این کشور را دریافت خواهید کرد.

مقالات پیشنهادی: ویزا سرمایه گذاری انگلستان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای ILR و اقامت پس از تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  • گذرنامه فعلی
  • ۲ قطعه عکس رنگی سایز پاسپورت
  • چاپ دیجیتال از تمام ۱۰ انگشت
  • امضا
  • نام
  • تاریخ و محل تولد
  • وضعیت فعلی مهاجرت
  • وضعیت فعلی تحصیل یا کار

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

پاسخ: بله، پس از تحصیل می توانید در انگلستان بمانید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس اجازه اقامت شش ماهه در انگلستان را دارند و دانشجویان دکترا می توانند پس از اتمام تحصیلات خود به مدت یک سال اقامت داشته باشند. همچنین می توانید برای ویزای Tier 2 برای کار دائمی در انگلستان اقدام کنید.

پاسخ: اعضای خانواده تحت تکفل در مسیر فارغ التحصیلی مجاز خواهند بود، مشروط بر اینکه آن اعضای خانواده در بریتانیا باشند و آخرین بار به عنوان وابستگان متقاضی اصلی در مسیر دانشجویی مجوز دریافت کرده باشند. افراد تحت تکفل جدید مجاز نخواهند بود، مگر در مواردی که یک فرزند تحت تکفل در یک دوره مجوز دانشجویی یا فارغ التحصیل در انگلستان متولد شده باشد.

پاسخ: معمولاً به فردی که حداقل پنج سال ویزای معتبر داشته باشد، یک PR پس از تحصیل در انگلستان داده می شود.

پاسخ: مهم نیست اهل کدام کشور هستید. شما باید مراحل زیر را برای دریافت اقامت دائم برای انگلستان دنبال کنید- از دانشگاه انگلستان پذیرش بگیرید، ویزای دانشجویی بگیرید و به همراه تحصیل و مطالعه کار کنید، شاغل شوید و پس از پنج سال از کار برای اقامت دائم درخواست دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان