تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان

عناوین مقاله:

تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان | بریتانیا انتخاب ارجح برای برخی از مهم ترین ذهن های تاریخ بوده است. از هر چهار رهبر جهان، یک نفر در بریتانیا تحصیل کرده است، بنابراین اگر آرزوی دستیابی به چیزهای بزرگ را دارید، می توانید مطمئن باشید تحصیل در انگلستان یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. باگر به دنبال دستیابی به این هدف هستید مقاله تحصیل در مدارس انگلستان برای شما مفید خواهد بود.

سیستم آموزشی در انگلستان چگونه است؟

برای تحصیل در مدارس انگلستان بهتر است در گام اول سیستم آموزشی انگلستان را بهتر بشناسید. سیستم آموزشی در انگلستان به چهار بخش اصلی، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی تقسیم می شود. سیستم آموزشی در انگلستان نیز به “مراحل کلیدی” تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:

مرحله کلیدی 1: 5 تا 7 سالگی

مرحله کلیدی 2: 7 تا 11 سالگی

مرحله کلیدی 3: 11 تا 14 سالگی

مرحله کلیدی 4: 14 تا 16 سالگی

به طور کلی مراحل کلیدی 1 و 2 در مدرسه ابتدایی انجام می شود و در 11 سالگی دانش آموز به دبیرستان می رود و مراحل کلیدی 3 و 4 را به پایان می رساند. دانش آموزان در پایان هر مرحله ارزیابی می شوند. مهمترین ارزیابی در سن 16 سالگی انجام می شود، زمانی که دانش آموزان GCSE یا گواهی عمومی آموزش متوسطه خود را دنبال می کنند. هنگامی که دانش‌آموزان GCSE خود را کامل کردند، این انتخاب را دارند که به تحصیلات بیشتر و سپس آموزش عالی بالقوه بروند، یا مدرسه را تمام کنند و به دنیای کار بروند.

تحصیل در مدارس انگلستان و آموزش ابتدایی

آموزش ابتدایی در انگلستان از سن 5 سالگی شروع می شود و تا سن 11 سالگی ادامه می یابد و شامل مراحل کلیدی یک و دو تحت سیستم آموزشی انگلستان است. برخی از مدارس ابتدایی به دو سطح کودک و نوجوان تقسیم می شوند. اینها معمولاً مدارس مجزا در یک سایت هستند. محدوده سنی کودکان (مرحله کلیدی 1) از سن 5 تا 7 سالگی است. محدوده سنی نوجوانان (مرحله کلیدی 2) از سن 7 تا 11 سالگی است.

گروه های سنی در مقطع ابتدایی عبارتند از:

  • سال R (پذیرایی) (سن 4 تا 5 سال)
  • سال 1 (سن 5 – 6)
  • سال 2 (سن 6 – 7) سالی که آزمایش SAT برای مرحله کلیدی 1 انجام می شود
  • سال 3 (سن 7 – 8)
  • سال 4 (سن 8 – 9)
  • سال 5 (سن 9 – 10)
  • سال 6 (سن 10 – 11) سالی که آزمایش SAT برای مرحله کلیدی 2 انجام می شود

سال های 7 تا 9 تحصیل در مدارس انگلستان

سال های 7 و 8 دو سال اول تحصیلات متوسطه در انگلستان هستند. در برخی از مدارس مستقل، آنها در مدرسه ابتدایی قرار می گیرند، در برخی دیگر، آنها بخشی از مدرسه ارشد هستند. تحت سیستم مدارس انگلستان، همه دانش‌آموزان انگلیسی، ریاضیات، علوم، علوم انسانی و زبان مدرن می‌خوانند.

علاوه بر این موضوعات، هر مدرسه فهرستی با موضوعات اختیاری دارد (هنر، موسیقی، نمایش، لاتین، علوم ورزشی، فناوری طراحی، علوم کامپیوتر)، و دانش‌آموزان ممکن است چند موضوع را انتخاب کنند که به آنها علاقه دارد. در برخی مدارس، دانش‌آموزان در امتحان ورودی مشترک در سال 7 شرکت می‌کنند. 3 جلسه امتحان در نوامبر، ژانویه و می/ژوئن برگزار می‌شود. انتقال از دوره راهنمایی به دبیرستان (از سال 8 به سال 9) ممکن است مشروط به نتایج امتحان ورودی مشترک در آن مدارس باشد.

برای تحصیل در مدارس انگلستان سال نهم سال بسیار مهمی در سیستم آموزشی این کشور است، زیرا اکثر دانش‌آموزان از مدرسه ابتدایی به مدرسه ارشد منتقل می‌شوند. همچنین پایه بسیار خوبی برای برنامه GCSE است و نقطه ورود به همه مدارس است. دانش آموزان انگلیسی، ریاضی، علوم، علوم انسانی و زبان را مطالعه می کنند. علاوه بر این، دانش آموزان چند موضوع را از لیست موضوعات اختیاری ارائه شده توسط هر مدرسه انتخاب می کنند.

آموزش متوسطه در انگلستان

برنامه GCSE در دو سال آخر دوره متوسطه که سال دهم و یازدهم نامیده می شود، از سن 14 سالگی شروع می شود، دانش آموزان برای امتحانات GCSE که پس از دو سال (گواهی عمومی آموزش متوسطه) برگزار می شود، آماده می شوند. برای تحصیل در مدارس انگلستان، در طول برنامه GCSE، دانش آموزان بین 9 تا 12 موضوع مطالعه می کنند.

برخی از آنها اجباری هستند (انگلیسی، ریاضی، 2/3 علوم، تاریخ/جغرافیا، زبان مدرن و غیره)، برخی توسط هر دانش آموز با توجه به توانایی ها و ترجیحات خود انتخاب می شوند. در پایان برنامه 2 ساله GCSE، پس از امتحانات در هر موضوع مورد مطالعه، دانش آموزان گواهینامه GCSE خود را دریافت می کنند. موضوعات انتخاب شده و نتایج GCSE برای مطالعات بیشتر (A-Level یا IB) و برای پذیرش در دانشگاه بسیار مهم است.

تحصیل در مدارس انگلستان و GCSE فشرده 1 ساله

برخی از مدارس یک برنامه یک ساله GCSE را در سال یازدهم برای دانش آموزان بین المللی که به دنبال تحصیل در مدارس انگلستان هستند ارائه می دهند. این دوره های فشرده یک ساله برای دانش آموزان بالای 15 سال با سطح علمی مناسب از کشور خود در دسترس است. موضوعات کمتری حداکثر 6 موضوع مطالعه می شود.

IGCSE چیست؟

برنامه IGCSE (گواهی عمومی بین المللی آموزش متوسطه) دانش آموزان بین المللی را برای A-Level و/یا IB آماده می کند. دانش آموزان بین 5 تا 7 موضوع را مطالعه می کنند که شامل انگلیسی، ریاضی و علوم می شود. هر مدرسه فهرستی از موضوعات در دسترس برای دانش آموزان IGCSE دارد. در پایان سال یازدهم، دانش آموزان در هر موضوع مورد مطالعه امتحان می دهند و گواهینامه های IGCSE را دریافت می کنند.

آمادگی برای دانشگاه در انگلستان

در سال 12 و 13 تحصیل در مدارس انگلستان، هنگامی که دانش آموز به سن 16 سالگی برسد، می تواند یک برنامه 2 ساله را شروع کند که منجر به امتحانات سطح A (پیشرفته) می شود. دانش‌آموزان در 3 یا 4 موضوع تخصص دارند که معمولاً به رشته‌ای که می‌خواهند در دانشگاه دنبال کنند مرتبط است.

سطوح A امتحانات دولتی هستند و توسط همه دانشگاه های بریتانیا و موسسات در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. در پایان سال 13، پس از امتحانات در هر موضوع، دانش آموزان گواهی سطح A دریافت می کنند.

لیسانس بین المللی (IB) انگلستان

برای تحصیل در مدارس انگلستان کسانی که مایل به مطالعه بیش از 3-4 موضوع هستند، می توانند در تعداد بیشتری از دروس با برنامه دیپلم بین المللی لیسانس که توسط برخی از مدارس مستقل ارائه می شود، ادامه تحصیل دهند. در طول IB، به طور کلی دانش آموزان 6 موضوع، 3 موضوع در سطح بالاتر (HL) و 3 موضوع در سطح استاندارد (SL) را مطالعه می کنند. هر مدرسه موضوعات مختلفی را در سطوح مختلف تحصیلی (HL/SL) ارائه می دهد.

برنامه IB همچنین شامل یک برنامه اصلی اجباری متشکل از نظریه دانش (TOK)، مقاله توسعه یافته (EE) و خلاقیت، فعالیت، خدمات (CAS) است. دانش آموزان در پایان دوره های خود در مورد هر موضوع امتحان کتبی می دهند.

تحصیل در دوره های حرفه ای کالج های انگلستان

دانشجویان بین المللی می توانند یک کالج دولتی فرم ششم یا یک کالج تحصیلات تکمیلی را به عنوان جایگزینی برای آموزش خصوصی انتخاب کنند. هر دو دوره های GCSE و A را برای دانش آموزان از سن 16 سالگی ارائه می دهند. کالج های تحصیلات تکمیلی نیز دوره های پایه و دیپلم را ارائه می دهند. همه کالج ها می توانند دانشجویان را برای ورود به دانشگاه های انگلستان یا هر دانشگاهی در جهان آماده کنند.

همیارپروژه نوین با تعدادی از کالج‌های معتبر در بریتانیا کار می‌کند که دوره‌های حرفه‌ای و آکادمیک زیادی را ارائه می‌دهند. این دوره ها می توانند دانش آموزان را قادر سازند تا شغل انتخابی خود را دنبال کنند یا در دانشگاه مورد نظر خود جایگاهی کسب کنند.

تحصیل در کالج انگلستان

ثبت نام مدرسه در انگلستان

تحصیل در دوره های BTEC در انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان همچنین به دوره های BTEC گسترش می یابد که برای دانش آموزانی طراحی شده است که می خواهند دانش و مهارت های عملی را در یک موضوع خاص (کسب و کار، روانشناسی، مهندسی، ورزش، هنر و طراحی) توسعه دهند و امتحانات سنتی را چالش برانگیز بدانند. با تمرکز بر یادگیری عملی و مبتنی بر مهارت، دانشجویان BTEC در طول دوره ارزیابی می شوند. پس از هر واحد، دانش‌آموزان از طریق تکالیف یا آزمون‌ها ارزیابی می‌شوند و نه در پایان برنامه.

از سن 17 سالگی، دانشجویان بین المللی می توانند به جای سطوح A یا IB، برنامه های پایه یک ساله را مطالعه کنند. این دوره ها منجر به امتحانات خصوصی می شوند که جایگزین سطوح A هستند. دوره های بنیادی در کالج ها توسط دانشگاه هایی که با آنها مشارکت دارند به رسمیت شناخته می شوند. برخی از دانشگاه ها همچنین دوره های پایه ای را ارائه می دهند که به برنامه های مدرک خود منتهی می شود.

در انگلستان، مدرک لیسانس بریتانیا معمولاً سه سال طول می کشد و اکثر آنها در سطح ممتاز اعطا می شوند. نمونه هایی از درجه های اول عبارتند از: BA (لیسانس هنر)، BEng (لیسانس مهندسی)، و BSc (لیسانس علوم).

تحصیل مدارس شبانه روزی انگلستان

مدرسه شبانه روزی یک مدرسه مسکونی است که دانش آموزان در آن در طول سال تحصیلی زندگی و تحصیل می کنند. تقریباً 500 مدرسه شبانه روزی در سراسر انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی وجود دارد. مدارس شبانه روزی انگلستان به دانش آموزان آموزش بسیار خوبی ارائه می دهند که به آنها کمک می کند تا مهارت های خود را توسعه دهند و در دانشگاه پیشرفت کنند.

تمام مدارس شبانه روزی انگلستان باید استانداردهای سختگیرانه دولتی را در مورد کیفیت تدریس، امکانات و مراقبت از دانش آموزان رعایت کنند. بسیاری از مدارس شبانه روزی بریتانیا ساختمان های زیبا و چند صد ساله را با ترکیبی از کلاس های درس مدرن و معماری سنتی ترکیب می کنند. امکانات عالی کمک می کند تا زندگی و یادگیری به یک تجربه عالی تبدیل شود و دانش آموزان مهارت های انگلیسی خود را در حین تحصیل بهبود می بخشند.

مدارس شبانه روزی دولتی

مدرسه شبانه روزی دولتی مدرسه ای است که در آن هزینه شبانه روزی را پرداخت می کنید و تحصیل رایگان است. دولت مانند هر مدرسه دولتی دیگری در انگلستان هزینه تحصیل را پرداخت می کند.

پذیرش در مدارس شبانه روزی دولتی در بریتانیا محدود به کودکانی است که اتباع بریتانیا هستند و واجد شرایط داشتن پاسپورت کامل بریتانیا هستند، یا کسانی که اتباع سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند یا کسانی که حق اقامت در بریتانیا دارند. لطفاً توجه داشته باشید که داشتن پاسپورت BN(O) باعث نمی شود که کودک واجد شرایط یک مدرسه شبانه روزی دولتی در بریتانیا باشد.

تحصیل در کالج های آموزشی انگلستان

کالج های آموزشی از سن 15 سالگی شروع می شوند و دامنه برنامه های انعطاف پذیرتری دارند و بر دسترسی سریع به دانشگاه انگلستان تمرکز دارند. بسیاری از کالج‌های خصوصی مستقل در آکسفورد، کمبریج و لندن بر روی یک «سیستم آموزشی» کار می‌کنند و اغلب به آنها «کالج‌های آموزشی» می‌گویند. سیستم آموزشی از دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج سرچشمه می‌گیرد و بسیار مورد توجه و آزمایشی است.

سیستم d. امروزه نیز از آن استفاده می شود و سنگ بنای آموزش «Oxbridge» است. یک آموزش کلاس کوچکی است که فقط چند دانش آموز دارد که در آن معلم خصوصی (یک مدرس یا دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاهی) به دانش آموزان توجه فردی می کند.


تحصیل در مدارس انگلستان | مقاله پیشنهادی: ثبت نام مدسه تابستانی

توسط
تومان