تحصیل در کالج انگلستان

تحصیل در کالج انگلستان
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

همه چیز درمورد تحصیل در کالج های انگلستان

تحصیل در کالج انگلستان | همانطور که می دانید استانداردهای عالی دانشگاهی، فرهنگ غنی، شهرت زیاد، دانشگاه‌های معتبر جهانی و مدارک معتبر بین‌المللی، کشور انگلستان را به یک مقصد تحصیلی محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

دانش آموزان پس از تحصیل در دبیرستان های کشور انگلستان از دو طریق می توانند ادامه تحصیل دهند، یا از طریق دانشگاه تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهند و یا از طریق کالج ها برای ورود به بازار کار و فراگیری تخصصی رشته ای ادامه تحصیل دهند. اگز شما نیز یکی از متقاضیان تحصیل در کالج انگلستان هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در کالج انگلستان و دانشگاه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بهتر است قبل از هر چیز با تفاوت های موجود بین کالج و دانشگاه در سیستم آموزشی کشور انگلستان آشنا شویم. کالج ها موسسات آموزشی هستند که دوره های آموزشی بسیاری به همراه گواهی و مدرک تحصیلی به دانش آموزان ارائه می دهند. این موسسات به صورت حرفه ای دانش آموزان را برای آمادگی جهت ورود به دانشگاه آموزش می دهند. کالج‌های انگلیس معمولاً رشته‌های تحصیلی متنوعی مانند علوم پایه، فناوری، مهندسی، علوم پزشکی، هنرها، علوم اجتماعی و اقتصاد را ارائه می دهند.

دانشگاه ها دارای تنوع در رشته و مقاطع تحصیلی هستند که موجب انتخاب بیشتر از سوی دانشجویان می شود. در صورتی که در کالج ها به دلیل محیط آموزشی کوچکتر نسبت به دانشگاه تعامل بیشتری میان دانشجویان و اساتید وجود دارد که می تواند تجربه ی منجصر به فردی برای افراد محسوب شود.

تحصیل در کالج انگلستان برخلاف دانشگاه‌ها بر مهارت‌های عملی تمرکز دارند. بسیاری از دانش‌آموزان برای ورود سریع‌تر به بازار کار، وارد کالج می‌شوند. درصورت تحصیل تمام‌وقت، دوره‌های تحصیلی در این مراکز بین یک تا دو سال طول می‌کشد. برنامه‌های آموزشی کالج‌ها انعطاف‌پذیر هستند و شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت نیز در این مراکز تحصیل کنید.

مزایای تحصیل در کالج انگلستان که عبارت اند از:

  • شهریه کمتر نسبت به دانشگاه
  • فرصتی برای مطالعه خارج از محیط خانه و کاهش هزینه‌های اضافی
  • برنامه‌های تحصیلی انعطاف‌پذیرتر نسبت به دانشگاه
  • فرصتی برای ورود به دانشگاه‌های معتبر کشور
  • محیط صمیمانه میان دانشجویان و اساتید، با پشتیبانی فردی بیشتر نسبت به دانشگاه

پیشنهاد مطالعه: رزرو وقت مشاوره اپلای

کالج های انگلستان چه دوره تحصیلی را شامل می شوند؟

مدارک و دوره‌های تحصیل در کالج انگلستان شامل موارد زیر می‌شوند:

دوره های بین المللی بنیادی: دوره های بنیادی مناسب برای دانش آموزان بین المللی است که در کشور خود تحصیل کرده اند و نمره ی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان را کسب نکرده اند. بنابراین در این مواقع می توانند در دوره های سالانه بنیادی شرکت کنند تا در رشته تحصیلی مورد نظر خود آموزش لازم را کسب کرده و در کنار آن به فراگیری زبان انگلیسی نیز بپردازند.

سطح بین المللی A-LEVEL: این سطح یکی از دوره هایی است که متقاضیان علاوه بر تحصیل در رشته ی مورد نظر از نظر مهارت زبان انگلیسی هم آموزش خواهند دید.

گواهی عمومی آموزش متوسطه GCSE: دوره های دو ساله آمادگی برای ورود به دانشگاه هستند که دانش آموزان موظف به گذراندن موضوعات ریاضیات، زبان انگلیسی، ادبیات انگلیسی و علوم هستند.

شرایط پذیرش در کالج های انگلستان چگونه است؟

در انگلستان نیز مانند بسیاری از کشور ها شرایط تحصیل در کالج انگلستان و دانشگاه های مختلف، متفاوت بوده و هر کدام الزامات و شرایط پذیرش خاص خود را دارند. اما به طور کلی می توان گفت الزامات و شرایط عمومی زیر برای دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل در کالج های انگلستان را دارند وجود دارد:

  • گذرنامه: برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان گذرنامه ی شما باید دست کم 3 سال اعتبار داشته باشد.
  • مدارک تحصیلی: مدرک دیپلم و ریزنمرات تحصیلی برای پذیرش در کالج ضروری است.
  • توصیه نامه (LOR): دو توصیه نامه برای درخواست کالج الزامی ست.
  • انگیزه‌نامه (SOP): نگارش انگیزه نامه استاندارد یکی از مدارک ضروری برای پذیرش در کالج ها می باشد.
  • مدرک زبان: دریافت مدرک زبان در هر یک از آزمون های آیلتس، تافل و یا دولینگو
  • شرکت در آزمون های ورودی: هر یک از کالج ها و موسسات آموزشی برای پذیرش دانشجویان آزمون های ورودی برگزار می کند که باید در آن ها شرکت کرد.
  • رزومه تحصیلی و کاری: نگارش رزومه تحصیلی و کاری در رابطه با سطح تحصیلات، دوره های کارآموزی و …
  • گواهی تمکن مالی: شما باید ثابت کنید توانایی پرداخت شهریه کالج خود را دارید و باید ثابت کنید می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را، حداقل برای یک ترم، تامین کنید.

باید توجه داشته باشید در بسیاری از موقعیت ها ارائه این مدارک الزامی ست اما هر دانشگاه و کالج و دوره های مختلف در آن ها، الزامات و مدارک خاص خود را دارد بهتر است قبل از اقدام وب سایت کالج مورد نظر خود را بررسی کرده و مدارک مورد نیاز را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: نگارش CV

هزینه تحصیل در کالج انگلستان چقدر است؟

یکی از مهمترین بخش های بررسی قبل از اقدام به تحصیل در کشوری محاسبه هزینه های پیش رو می باشد. یکی از مزیت های تحصیل در کالج انگلستان امکان تحصیل با بورسیه و یا تخفیف در شهریه برای دانش آموزانی است که دارای کارنامه تحصیلی درخشان و معدل بالایی هستند. همچنین این کشور دارای کالج هایی با شهریه و هزینه های مقرون به صرفه نیز می باشد. از جمله ارزان ترین کالج های انگلستان عبارت اند از:

Caxton College
Dallam School
Glenstal Abbe School
Hockerill Anglo-European College
Ecole Active Bilingual Jeannine Manuel
Abberley Hall

شهریه کالج های مختلف و دوره های مختلف در این کالج ها متفاوت است، اما می توان به طور کلی شهریه سالانه کالج های انگلستان را به صورت تقریبی  بین 20000 پوند الی 50000 پوند در نظر گرفت.

بهترین کالج های انگلستان کدام اند؟

انگلستان دارای برترین نظام آموزشی دنیا بوده و دانش آموزان می توانند در معتبرترین کالج ها در انگلیس تحصیل کنند. گروه کالج های ابی ، کتس و بلربیز ، کالج سلطنتی و DLD را می توان به عنوان بهترین کالج های انگلیس معرفی نمود.

گروه کالج های ابی Abbey با ارائه آموزش با بالاترین کیفیت و پیشرفته ترین امکانات و هزینه های مقرون به صرفه یکی از بهترین گروه های کالج در انگلستان است که بهترین انتخاب برای دانشجویانیست که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی را دارند. در کالج ابی Abbey دوره های GCSE، Foundation و A-Level ارائه می گردد که دانش آموز بر اساس شرایط تحصیلی خود می تواند هر یک از این دوره ها را برگزیند. افراد از سنین 14 تا 19 سالگی می توانند در این کالج تحصیل کنند و بعد از اتمام این دوره ها در برترین دانشگاه های جهان مشغول به تحصیل شوند.

مطالعه بیشتر: تحصیل در کالج‌ های Abbey DLD انگلستان

 

شما در این بخش میتوانید بخش های مختلف و فعال مجموعه بهمراه سابقه نماد اعتماد الکترونیکی ما را بدون هیچ شکایتی بررسی کنید. وبسایت همیارپروژه نوین از سال 93 فعالیت مشاوره مهاجرت خود را آغاز کرده و تا به امروز به تعداد زیادی دانشجو کمک کرده تا بتوانند مسیر خود را ساده تر پیش ببرند.

  • موسسه رسمی مشاوره مهاجرت با شناسه ملی: 14011821805
  • لینک نماد اعتماد الکتریکی (بدون فیلتر شکن وارد شوید): ورود
  • لینک کانال تلگرام: ورود
  • لینک اینستاگرام: ورود
  • مدیریت گروه های هلند از طریق همیارپروژه در تلگرام: ورود

بله. شما می‌توانید با یادگیری دروس تئوری و عملی در کالج‌های انگلستان با دریافت جاب آفر به کار در این کشور مشغول شوید.

مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 4.5  یکی از الزامات پذیرش در کالج است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان