تمکن مالی تحصیل در انگلستان

تمکن مالی تحصیل در انگلستان

همه چیز در مورد تمکن مالی تحصیل در انگلستان

عناوین مقاله:

گواهی تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی تحصیل در انگلستان | کشور انگلستان همیشه یکی از مقاصد جذاب برای دانش آموزان و دانشجویان محسوب می شد. از میان 500 دانشگاه برتر دنیا 45 دانشگاه متعلق به کشور انگلستان است که دارای رتبه علمی بالا و امکانات آموزشی عالی می باشد. از دیگر مزیت های تحصیل در انگلستان امکان اقامت 2 ساله پس از تحصیل در این کشور است همچنین پس از 5 سال می توان برای اقامت دائم در این کشور اقدام کرد.

اگر شما نیز قصد تحصیل در کشور انگلستان را دارید باید علاوه بر دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور، الزامات و شرایط دریافت ویزا انگلستان را نیز رعایت کنید. یکی از مهمترین و اصلی ترین مدارک مورد نیاز ویزا تحصیلی انگلستان تمکن مالی تحصیل در انگلستان است که در این مقاله شرح کاملی از میزان و قواعد مربوط اثبات آن را ارائه خواهیم کرد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: نگارش SOP

تمکن مالی تحصیل در انگلستان چقدر است؟

بسیاری مهم است که متقاضی تحصیل در انگلستان بودجه ی مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد. میزان این مبلغ به شرایط و برنامه هایی که قصد ادامه تحصیل در آنها را دارید بستگی دارد و باید مبلغ کافی برای تحصیل و زندگی به مدت 1 سال تحصیلی (حداکثر 9 ماه) را داشته باشید. این مبلغ در تاییدیه پذیرش تحصیلی شما یا همان CAS ذکر خواهد شد.

محل تحصیل شما یکی از مهمترین معیار های تعیین کننده میزان تمکن مالی تحصیل در انگلستان است؛ شما برای اثبات تمکن مالی خود در شرایط یکسان به مبالغ زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1334 پوند در ماه به مدت حداکثر 9 ماه برای تحصیل در دوره های آموزشی شهر لندن
  • 1023 پوند در ماه به مدت حداکثر 9 ماه برای تحصیل در دوره های آموزشی سایر شهر های انگلستان

شریک زندگی و فرزندان شما نیز در صورتی که قصد همراهی شما در کشور انگلستان را دارند باید با توجه به شهری که تحصیل می کنید مبلغ خاصی را جهت تمکن مالی ارائه دهید و این مبلغ علاوه بر مبلغی است که برای حمایت از خود شما باید پرداخت شود. هزینه تمکن مالی برای همراهان به ازای هر نفر عبارت اند از:

  • 845 پوند در ماه برای حداکثر 9 ماه جهت همراهی شما برای تحصیل در لندن
  • 680 پوند در ماه برای حداکثر 9 ماه جهت همراهی شما برای تحصیل در سایر شهر های انگلستان

مهمترین نکات اثبات تمکن مالی:

  • در صورت درخواست به همراه خانواده خود باید ثابت کنید قادر به پرداخت هزینه های تحصیل خود به همراه هزینه های زندگی خود و خانوادتان خواهید بود.
  • در صورتی که اعضای خانواده شما پس از شما و به صورت جداگانه درخواست دهند باید ثابت کنند قادر به ارائه تمکن مالی مورد نیاز هستند.
  • اگر وام دانشجویی یا حمایت مالی دارید، باید مدرکی را از دریافت وام یا حمایت مالی خود ارائه دهید.
  • در صورتی که وام و حمایت مالی مورد نظرتان هزینه های مربوط به خانواده شما را پوشش نمی دهد باید تمکن مالی ارائه دهند.

چه زمانی می توان تمکن مالی ارائه نداد؟

  • فقط زمانی که شخص 12 ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای دانشجویی با ویزای معتبر در انگلستان اقامت داشته باشد ضرورتی برای ارائه تمکن مالی تحصیل در انگلستان نخواهد داشت.
  • در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد در یک برنامه بنیادی در رشته دندان پزشکی پذیرش گرفته باشید نیاز به ارائه تمکن مالی تحصیل در انگلستان نخواهید داشت.

مبلغ تمکن مالی انگلستان تا چه مدت باید در حساب باشد؟

مبلغ تمکن مالی تحصیل در انگلستان باید حداقل به مدت 28 روز متوالی در حساب شخص یا والدین درخواست دهنده ویزا باشد و این مدت از زمانی محاسبه می شود که شخص درخواست ویزا تحصیلی انگلستان را ثبت کند و نباید بیش از 31 روز طول بکشد. در طول این 28 روز حتی یک روز هم نباید مبلغ داخل حساب از بودجه مورد نیاز درخواست ویزا کمتر شود.

بنابراین سعی کنید قبل از روز مصاحبه سفارت انگلستان، کل مبلغ موردنیاز را طی این مدت به صورت متوالی در حساب خود داشته باشید.

تمکن مالی تحصیل در انگلستان برای افراد زیر 18 سال

از آنجایی که شرایط زندگی و تحصیل برای افراد زیر 18 سال در انگلستان متفاوت است میزان تمکن مالی تحصیل در انگلستان نیز به تبع متفاوت خواهد بود که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن میپردازیم:

  • شرایط برای تحصیل افراد زیر 18 سال ساکن مدارس شبانه روزی انگلستان به گونه ای است که تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل و اسکان در این مدارس را تامین کند.
  • شرایط برای تحصیل افراد زیر 18 سالی که در طول ترم با یکی از اعضای خانواده و خویشاوندان نزدیک مقیم یا شهروند انگلستان زندگی می کنند باید مبلغ کافی برای تامین هزینه های دوره تحصیلی 1 ساله و فردی که با دانش آموز زندگی می کند می بایست به ازای هر ماه حداکثر تا 9 ماه دارا بودن 570 پوند را به اثبات برساند.
  • شرایط برای تحصیل و زندگی مستقل دانش آموزان زیر 16 و 17 سال باید به گونه ای باشد که بودجه مورد نیاز تامین کننده شهریه یک دوره تحصیلی باشد و بعلاوه 1334 پوند برای هر ماه زندگی حداکثر تا 9 ماه در صورتی که فرد درلندن تحصیل کند را شامل شود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: راهنمای گرفتن وقت سفارت انگلستان

مدارک مورد نیاز تمکن مالی تحصیل در انگلستان

مدارک مورد نیازی که برای ارائه گواهی تمکن مالی تحصیل در انگلستان لازم است ارائه دهید شامل:

  • نامه بانکی، به نام فرد دانش آموز یا دانشجو و یا والدین آنها
  • صورتحسابی از طرف بانک به نام دانش آموز و یا دانشجو و یا والدینشان
  • حمایت مالی ازسوی یک سازمان بین المللی تایید شده توسط UKVI
  • مدارک دال بر بهره مندی دانش آموز یا دانشجو از بورسیه دولتی
  • تایدییه بهره مندی دانشجو از وام دانشجویی از طرف بانک

☑️ پیشنهاد مطالعه: پر کردن فرم های پذیرش دانشگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان