مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا ۲۰۲۴

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

عناوین مقاله:

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا ۲۰۲۴

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا ۲۰۲۴ | ضمن تبریک به برندگان لاتاری در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم برای این افراد جهت اخذ ویزا و گرین کارت آمریکا می پردازیم. بسیاری از افراد در این مرحله اطلاعات دقیقی از روند کار ها نداشته و برایشان سوال است که پس از برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا باید چه کارهایی انجام دهند؟

کیس نامبر (Case Number)

برندگان گرین کارت آمریکا یک کد با عنوان “کیس نامبر” خواهند داشت که به عنوان شماره پرونده در اداره مهاجرت آمریکا و مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری استفاده می‌شود. این شماره تا پایان مراحل دریافت ویزا و گرین کارت برای شما حفظ می‌شود. کیس نامبر به معنای نوبت رسیدگی به پرونده شما در سیستم کنسولگری اداره مهاجرت آمریکا می‌باشد و همه مراحل بعدی برای دریافت گرین کارت بر اساس این شماره انجام خواهد شد.

فرم DS-260

یکی از مهمترین مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری امریکا ۲۰۲۴، تکمیل فرم درخواست ویزای مهاجرت Form DS-260 است. که باید توسط شخص برنده و تمامی افراد زیر مجموعه ی او تکمیل شود. این فرم دربردارنده اطلاعات شخصی شماست که باید به دقت و با اطلاعات صحیح پر شود. در این فرم سوالاتی از جمله وضعیت تأهل، محل کار یا تحصیل، سوابق کیفری و سایر جزئیات مربوط به شما پرسیده خواهد شد. پس از تکمیل فرم DS-260، باید مدارک مورد نیاز را طبق دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مراجع مهاجرتی ارائه کنید. به همین دلیل، تکمیل دقیق و به موقع فرم DS-260 اولین و مهم‌ترین گام در مراحل دریافت ویزای مهاجرت به آمریکا است.

مدارک لازم جهت صدور ویزا

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا ۲۰۲۴  | اطلاعات زیر بر اساس آخرین به روز رسانی ها نگارش شده است اما بهتر است همیشه با سفارت آمریکا در ایران و یا وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعات به‌روزتر در ارتباط باشید.

مدیکال و واکسیناسیون (Panel Physician)

برندگان هنگام مصاحبه در سفارت که از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ست نیاز به تایید مدارک پزشکی دارند و برخی از این مدارک شامل کارت واکسیناسیون نیز می‌شود. برای تایید این مدارک، پزشک معتمد سفارت نیاز به انجام معاینات تکمیلی دارد.

بعد از تزریق تمامی واکسن ها، با در دست داشتن اصل گذرنامه می توانید کارت واکسیناسیون بین المللی به نام خود دریافت کنید. این کارت را پزشک سفارت از شما درخواست خواهد کرد.

گواهی تمکن مالی و اسپانسر

متقاضی مهاجرت به آمریکا و یا شخصی که برنده شده است در مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری باید بتواند مامورین سفارت آمریکا را قانع کند که شرایط مالی مناسب داشته و نیاز مالی ندارد و در صورت ورود به کشور با مشکلات مالی خود موجب دردسر برای دولت آمریکا نخواهد شد.

برای رسیدن به این هدف دو روش وجود دارد تا فرد اثبات کند که از شرایط مالی مورد قبول سفارت آمریکا برخوردار است. فرد می تواند از طریق ارائه اسپانسر که حمایت مالی از متقاضی را به صورت قانونی بر عهده می گیرد و یا از طریق ارائه مدارک و اسناد املاک مقول و غیر منقول و فهرست دارایی های خود در کشور مبدا تمکن مالی خود را اثبات کند.

مطالعه بیشتر: تمکن مالی مهاجرت به آمریکا

مدارک هویتی برندگان لاتاری

در واقع، جمع آوری مدارک لازم برای گرین کارت شما در مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری بسیار حیاتی است گروه همیارپروژه نوین توصیه می‌کند تا قبل از تعیین تاریخ مصاحبه خود، به جمع آوری و ترجمه انگلیسی مدارک لازم بپردازید تا در صورت لزوم، به راحتی به مراحل بعدی بروید.

در حین انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری لازم است مدارک شخص به زبان انگلیسی ترجمه شود و شما باید برای مصاحبه گرین کارت امریکا به همراه داشته باشید عبارت اند از:

  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار
  • مدارک عدم سوءپیشینه (در صورتی که در چند کشور زندگی کرده باشید باید از هر کدام آن‌ها مدرک جداگانه بگیرید. در صورتی که دارای سوءپیشینه و سوابق کیفری باشید هنوز هم شانس گرفتن گرین کارت را خواهید داشت اما حتما گواهی را ارائه کنید که نشان دهد قبلا بابت جرمی که کرده‌اید مجازات شده‌اید)
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • مدارک و شناسه نظامی برای کسانی که در ارگان‌های نظامی هم‌چون ارتش خدمت کرده‌اند.
  • اسناد مالی مانند صورت حساب بانکی
  • اسناد مربوط به ارزیابی املاک و مستغلات
  • مدارکی که نشان دهد شما کارمند یا صاحب یک شرکت هستید.

مرحله ی مصاحبه سفارت آمریکا برای برندگان لاتاری

پس از ورود پرونده شما به مرحله روند اداری یا به عبارت دیگر ، “کارنت” ، کارشناسان مجموعه همیارپروژه نوین می توانند به شما در تعیین دقیق تاریخ و مکان سفارت های آمریکا کمک کنند و حضور به موقع در سفارتخانه بسیار مهم است. یعنی باید حداقل یک ساعت قبل از زمان مقرر در سفارتخانه حاضر شوید. در هنگام مصاحبه ، حضور همه مدارک گرین کارت شما در قالب اصل و ترجمه به زبان انگلیسی ، نتایج کمیسیون پزشکی و نامه دعوت شما برای مصاحبه ضروری است.

مقاله مرتبط: تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV)

کارنت شدن: مرحله کارنت شدن تأیید صحت و اعتبار پرونده مهاجرتی متقاضی ویزای آمریکاست توسط سفارت یا کنسولگری کشور مقصد. در این فرآیند، زمان رسیدگی به پرونده و حضور فرد برای بررسی مدارک و انجام مصاحبه تعیین می‌شود.

ویزا بولتن: ویزا بولتن یک سرویس اخبار و اطلاع رسانی در حوزه مهاجرت، ویزا و مسائل مربوط به زندگی خارج از کشور است. این سرویس توسط سازمان مهاجرتی ایالات متحده (USCIS) ارائه شده و اطلاعات مفیدی در خصوص قوانین و مقررات مهاجرتی، فرآیندهای دریافت ویزا و پاسخ به سوالات مرتبط با مهاجرت به ایالات متحده را در اختیار عموم قرار می دهد. همچنین این سرویس به شما کمک می کند تا در جریان آخرین تغییرات و اخبار مهم در حوزه مهاجرت به ایالات متحده باشید.

مرحله کلیرنس

یکی از مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴ سفارت آمریکا مرحله ی کلیرنس یا همان Administrative Processing پس از مصاحبه سفارت انجام می شود که شخص در انتظار بررسی سوابق و یا تایید صلاحیت برای دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشید.

مطالعه بیشتر: کلیرنس ویزای آمریکا | زمان لازم برای بررسی کلیرنس ویزای آمریکا

برنده لاتاری امریکا تنها حق زندگی، تحصیل و کار در این کشور را دارد و هیچ گونه حقوق و یا خانه ای برای سکونت رایگان در اختیار او قرار نمی گیرد.

پس از دریافت ویزا تا ۶ ماه فرصت دارید به خاک آمریکا وارد شوید در غیر این صورت ویزا به صورت خود به خودی باطل می شود.

اگر در لاتاری پذیرفته شوید و برای اخذ ویزای آمریکا اقدامی نکنید مجاز به شرکت در لاتاری سال های آینده نیستید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان