تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | اسپانسر برای اقامت آمریکا

تمکن مالی مهاجرت به آمریکا

عناوین مقاله:

مهاجرت به آمریکا و اثبات شرایط مالی متقاضی

تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | متقاضی مهاجرت به آمریکا و یا شخصی که در لاتاری آمریکا برنده شده است باید بتواند مامورین سفارت آمریکا را قانع کند که شرایط مالی مناسب داشته و نیاز مالی ندارد و در صورت ورود به کشور با مشکلات مالی خود موجب دردسر برای دولت آمریکا نخواهد شد. برای رسیدن به این هدف دو روش وجود دارد تا فرد اثبات کند که از شرایط مالی مورد قبول سفارت آمریکا برخوردار است.

اولین و ساده ترین روش برای این مهم ارائه اسپانسر خواهد بود که از این طریق شخصی از قبل اعلام کرده است که بر عهده گیرنده تمامی مسئولیت های مالی شخص مهاجر و یا برنده لاتاری خواهد بود. برای مهاجران اسپانسر شخصی حقیقی یا حقوقی است که حمایت مالی از متقاضی را به صورت قانونی بر عهده می گیرد و به دولت کشور مقصد متعهد می شود در صورتی که هر گونه مشکل مالی برای متقاضی به جود بیاید از وی حمایت کند.

اسپانسر ها صرفا محدود به مهاجران برنده لاتاری گرین کارت نیست بلکه هر شخصی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارد موظف است از یکی از طرق گفته شده شرایط مالی خود را اثبات کند. تمامی انواع ویزا های غیر مهاجرتی نیز با حضور یک اسپانسر در روند بهتری برای صدور قرار میگیرند.

روش دوم که برای مهاجرت به کانادا کافی خواهد بود اثبات مالی از طریق ارائه نامه تمکن مالی است. تمکن مالی به وسیله خود متقاضی ارائه خواهد شد و با ارائه مدارک و اسناد املاک مقول و غیر منقول و فهرست دارایی های شخص در کشور مبدا صورت میگیرد.


مقالات مفید: تمکن مالی تحصیل در آلمان | تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در هلند و آمریکا


تمکن مالی برای لاتاری آمریکا | تمکن مالی مهاجرت به آمریکا

تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | ارائه نامه تمکن مالی شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد که باید بر اساس قوانین کشور آمریکا آن را تهیه نمود.برای اثبات تمکن مالی کافی است که متقاضیان از تمامی اموال منقول خود فهرستی تهیه کنند و اسناد مالکیت را ترجمه کرده و به همراه دارایی های بانکی خود معادل سازی کنند و صورت حسابشان را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

متقاضی نامه تمکن مالی از بانک را باید ترجیحا هفت روز قبل از وقت سفارت از بانک دریافت کند و باید در صورتی که بانک نسخه انگلیسی ارائه نداد آن را ترجمه کرده و به زبان انگلیسی ارائه شود( از بانک و به زبان انگلیسی در خواست کنید تا نیازی به ترجمه نداشته باشد ). مبالغ نامه تمکن مالی باید به دلار محاسبه شود. نامه تمکن مالی در روند مهاجرت به کانادا بسیار مهم است.

برای سال ۲۰۱۶ برای یک نفر مبلغ ۱۴۸۵۰ دلار و برای خانواده دو نفره ۲۰۰۲۵ دلار و برای خانواده سه نفره ۲۵۲۰۰ دلار کافیست. گردش حساب مهم نیست. مانده موجودی حساب کافیست.

در صورتی که مبلغ به طور کامل در حساب شما موجود نیست می توانید برای دریافت تمکن مالی چند ساعت این مبلغ را به حساب خود واریز کنید و سپس نامه تمکن مالی خود را دریافت کنید و پول را مجددا از حساب خود خارج کنید. برای تمکن مالی حداقل می بایستی موجودی حساب شما در زمان دریافت نامه بر اساس مبالغ زیر باشد:


تمکن مالی مهاجرت به آمریکا برای لاتاری ۲۵ درصد بالای خط فقر برای یک نفر: ۱۶,۹۸۷٫۵ دلار

خط فقر آمریکا برای یک نفر: ۱۳,۵۹۰ دلار


تمکن مالی مهاجرت به آمریکا برای لاتاری ۲۵ درصد بالای خط فقر برای دو نفر: ۲۲,۸۸۵٫۵ دلار

خط فقر آمریکا برای دو نفر: ۱۸,۳۱۰ دلار


تمکن مالی مهاجرت به آمریکا برای لاتاری ۲۵ درصد بالای خط فقر برای سه نفر: ۲۸,۷۸۷٫۵ دلار

خط فقر آمریکا برای سه نفر: ۲۳,۰۳۰ دلار


تمکن مالی مهاجرت به آمریکا برای لاتاری ۲۵ درصد بالای خط فقر برای چهار نفر: ۳۴,۶۷۸٫۵ دلار

خط فقر آمریکا برای چهار نفر: ۲۷,۷۵۰ دلار


اسپانسر برای اقامت آمریکا

برای این منظور که اسپانسر اثبات کند از لحاظ مالی متقاضی مهاجرت به آمریکا را حمایت می کند. در قدم اسپانسر باید در ایالات متحده آمریکا اول فرمی را با عنوان «I-134» یا Affidavit of Support‎‏ ‏دریافت کرده و امضاء کند سپس به محضر رسمی برده و گواهی امضاء دریافت کند، فرم در محضر مهر زده شود.

اسپانسر پس از دریافت فرم «I-134» یا Affidavit of Support‎‏  یه همان فرم حمایت در دفتر اداره مهاجرت‏ و امضاء و مهر آن در محضر باید آن را از طریق پست به همراه کپی فرم های مالیاتی برای شما ارسال کند. دقت کنید که در مورد فرم I-134، ارسال با ایمیل و فکس قابل قبول نیست به این علت که باید اصل فرم را در زمان مصاحبه در اختیار داشته باشید. فرم حمایت بسته به نوع کیس میتواند I-864 یا I-134 باشد.

اسپانسر برنده لاتاری باید در دفتر اداره مهاجرت آمریکا ( USCIS ) در هر یک از ایالات متحده آمریکا و یا در شعب خاص آن خارج از ایالات متحده آمریکا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کند در غیر این صورت باید پس از تکمیل این فرم نسبت به ارسال آن به دفاتر ویژه این موضوع اقدام کند.هرگز دنبال خرید اسپانسر نباشید. داشتن اسپانسر برای یک برنده لاتاری مفید است اما برندگان لاتاری بدون اسپانسر هم امکان دریافت ویزا دارند.

تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | اسپانسر شما باید شرایطی را دارا باشد تا مورد قبول سفارت قرار گیرد که مهترین شرایط این است که:

  • ساکن آمریکا باشد
  • قدرت مالی لازم برای حمایت از متقاضی را داشته باشد.

هزینه های مهاجرت به آمریکا:

  • فرم DS-260
  • ترجمه رسمی مدارک
  • هزینه سفارت معادل ۳۳۰ دلار
  • هزینه مدیکال حالت عادی کمتر از ۳۰۰ دلار
  • هزینه واکسیناسیون
  • هزینه تور سفارت در کشورهای امارات ارمنستان یا ترکیه هوایی و زمینی
  • هزینه صدور گرین کارت ۲۲۰ دلار
  • هزینه سفر به آمریکا
  • هزینه اجاره ملک در آمریکا
  • برای شروع میتوان اتاق با ماهانه میانگین ۵۰۰-۷۰۰ دلار هم اجاره کرد، میتوان در ایالات و شهر های ارزان یا اطراف شهرهای بزرگ خانه مستقل از ۱۰۰۰ دلار هم اجاره کرد. در جایی مثل لس آنجلس میتوان با ۲۰۰۰ – ۲۲۰۰ دلار ماهانه آپارتمان مستقل خوب اجاره کرد.

با توجه به اینکه یک برنده لاتاری از بدو ورود به آمریکا اجازه کار دارد و از حقوق شهروندی برخوردار می شود، در نتیجه زیاد جای نگرانی نیست.

مراحل مهم در اجرای پرونده یک برنده لاتاری گرین کارت تا رسیدن به آمریکا

تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با درخواست ویزای آمریکا برای متقاضیان باید گفت این است که حتی با وجود کامل بودن تمامی مدارک و تمامی شرایط، صدور ویزای آمریکا تضمینی نیست و اخذ ویزای آمریکا در سالهای اخیر سخت تر از دیگر کشور هاست. در این بخش به مراحل مهمی که متقاضیان باید برای دریافت ویزای آمریکا طی کنند شرح خواهیم داد:

  •  براورد هزینه ها

اولین قدم برای اخذ ویزا و اقدام به مهاجرت برآورد هزینه های پیش روست. شرح کامل هزینه ها در بخش قبل همین مقاله ارائه شده است.

  •  تکمیل فرم DS260

برای دریافت فرم DS-260 می توانید از طریق این لینک  اقدام کنید. فرم DS-260  برای تمامی متقاضیان مهاجرت به آمریکا از جمله برندگان لاتاری آمریکا است. که دارای ۷ بخش متفاوت از جمله اطلاعات فردی، اطلاعات خانواده، سابقه سفر، سابقه شغلی و تحصیلات و بخش امنیتی است. در صورتی که متقاضی در تکمیل این فرم دچار اشتباه شود ممکن است شانس خود برای دریافت ویزای آمریکا را از دست داده و یا متحمل هزینه های سنگینی شود.

  •  ترجمه و ارسال مدارک به مرکز کنسولی کنتاکی

بعد از اینکه کتقاضی فرم DS-260 را تکمیل کرد باید مدارک ترجمه شده ی خود را به مرکز کنسولی کنتاکی ارسال کند. البته لازم به ذکر است هر سال دستورالعمل های متفاوتی برای این موضوع ارائه می شود و به صورت ثابت نیست.

  •  پیگیری ویزا بولتن

ویزا بولتن یک مجله در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا است که تعیین کننده زمان بندی مصاحبه های سفارت است. که می توان از طریق این لینک برای آن اقدام کرد.

  •  انجام واکسیناسیون و ترجمه مدارک تکمیلی

واکسیناسیون در مراکز حلال احمر و یا مرکز انیستیتو پاستور تهران صورت میگیرد که پس از انجام واکسیناسیون یک مدرک به زبان انگلیسی به شما داده می شود. پس از تکمیل دیگر مدارک مورد نیاز آماده ارائه مدارک به سفارت خواهید شد.

  •  مراجعه به پزشک معتمد سفارت

بر اساس اینکه از طریق کدام سفارت اقدام کرده باشید باید به پزشکی که همان سفارت مد نظر دارد مراجعه کنید. با ارائه اسناد مربوط به واکسیناسیون و تست ها و آزمایشات پزشکی و عکس قفسه سینه بر روی شما انجام خواهد شد و در آخر اطلاعات مورد نیاز در یک پاکت ممهور به شما ارائه خواهد شد تا به سفارت تحویل دهید.

  •  ارائه مدارک و مصاحبه در سفارت

در این مرحله برندگان لاتاری باید با در دست داشت مدارک ترجمه شده خود به سفارت در زمان مقرر مراجعه کند و انگشتنگاری شده و پس از مصاحبه سفارت و پرداخت هزینه سفارت معادل ۳۳۰ دلار نتیجه مصاحبه را دریافت کند.

  •  پیکاپ پاسپورت

در صورتی که افسر سفارت شما را به عنوان یکی از افراد واجد شرایط دریافت ویزای آمریکا پذیرفت و تایید کرد، مدارک شما به واشنگتون ارجاع داده خواهد شد تا مراحل اداری آن سپری شود. پس از اینکه نتیجه برای سفارت مجددا ارسال شد متقاضی ویزای سفارت را دریافت خواهد کرد. برای دریافت ویزا باید پاسپورت خود را به سفارت ارائه دهید و پس از الصاق ویزا روی آن از کارگزار دریافت کنید.

  •  پرداخت هزینه گرین کارت

پیش از ورود به آمریکا نیاز است تا تا هزینه گرین کارت توسط متقاضی پرداخت شود. این کار موجب می شود به محض ورود به آمریکا طی ۱۰ تا ۲۰ روز گرین کارت خود را دریافت کنید. در غیر ایین صورت ممکن است پروسه دریافت گرین کارت شما تا ۱ سال به طوا انجامد.

  • ورود به آمریکا

در صورتی که ویزای مهاجرتی دارید میتوانید بلیط یک طرفه به آمریکا تهیه کنید (توجه بفرمایید پس از دریافت ویزا در حالت عادی شش/۶ ماه فرصت ورود به آمریکا را دارید). به آمریکا خوش آمدید.


مقالات مرتبط: موقعیت های سلف فاند دکتری در ترکیه | انواع ویزاهای دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریکا 


تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | همه چیز در مورد تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | مراحل اثبات تمکن مالی مهاجرت به آمریکا | تمکن مالی مهاجرت به آمریکا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان