شرایط کار دانشجویی در اتریش

شرایط کار دانشجویی در اتریش
5/5 - (3 امتیاز)

شرایط کار دانشجویی در اتریش

کار دانشجویی در اتریش | یکی از دغدغه های دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور های خارجی را دارند تامین هزینه های تحصیل و زندگیست. به همین سبب بسیاری از دانشجویان با هدف کار در حین تحصیل مهاجرت می کنند تا از این طریق فشار بخشی از هزینه های اقامت خود را بکاهند.

از آنجایی که هزینه های زندگی در اتریش بالاست و فرصت های بورسیه تحصیلی برای بخشی از دانشجویان مهیاست؛ متقاضیان مهاجرت و اپلای به اتریش می توانند در حین تحصیل شغل پاره وقت داشته باشند. تا از این طریق هم درآمد کسب کنند هم با محیط کار آشنایی پیدا کرده و تجربه و مهارت کسب کنند. در عین حال این تجربه و سابقه کار برای آنها به عنوان ویژگی مثبت عمل کرده تا در آینده راحت تر وارد بازار کار در اتریش شده و حتی اقدام به اقامت دائم کنند.

دانشجو پس از اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی اتریش و بعد از ورود به این کشور و دریافت کارت اقامت، مجاز است به صورت محدود و پاره وقت به کار مشغول شود. ساعت کار مجاز دانشجویی بر اساس دوره تحصیلی متفاوت است. دانشجویان دوره کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان دکتری ۳۰ ساعت در هفته مجاز به کار حین تحصیل در اتریش هستند.

یکی از نکاتی که می توان در خصوص شرایط کار دانشجویی در اتریش به آن اشاره کرد؛ یک ساله بودن اجازه کار در اتریش برای دانشجویان است و این زمان هر ساله تمدید می شود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

نرخ بیکاری در اتریش

برای شروع توضیحات در خصوص شرایط کار حین تحصیل در کشور اتریش بهتر است نگاهی کوتاه به اوضاع و شرایط اشتغال و بیکاری در این کشور بیاندازیم. اینکه دانشجوی بین المللی دغدغه ی اشتغال در اتریش را داشته باشد درصد مهمی از آن به میزان بیکاری و اشتغال در آن کشور بستگی دارد. خبر خوب اینکه اتریش یکی از کشور های مهاجرت پذیریست که از اقتصاد قوی برخوردار است. از سال ۲۰۱۶ تاکنون میزان بیکاری در اتریش روند نزولی داشته و در سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری به حدود ۴٫۵ درصد رسیده است. یعنی حدود ۹۶ نفر از ۱۰۰ متقاضی کار در این کشور مشغول به کارند. پس با این وجود می توان گفت شغل های متنوعی در اتریش وجود دارد که امکان کار دانشجویی را فراهم می کند.

مهارت و زبان دو مولفه مهم

با وجود اینکه شرایط برای کار دانشجویان در اتریش مساعد است، وجود دو مولفه مهم در رزومه شخص موجب می شود یافتن شغل راحت تر و بهتر صورت گیرد. توجه به این نکته ضروری است که دانشجویانی که تسلط بیشتری به زبان آلمانی و انگلیسی دارند به همان میزان شانس بیشتری در پیدا کردن کار دارند.

ویژگی دوم داشتن مهارت های مختلف مثل کار با کامپیوتر و برنامه نویسی یا مهارت های فنی و حرفه ای حتی مهارت هایی مثل آشپزی، آرایشگری و یا مواردی از این دست است که می تواند به عنوان برگ برنده در یافتن شغل دانشجویی در اتریش عمل کند.

میزان درآمد کار حین تحصیل در اتریش

سطح دستمزد در کشور اتریش به تناسب کشور هایی مانند فرانسه ، دانمارک و آلمان و… بیشتر است و دانشجو با اشتغال ضمن تحصیل میتواند درآمد خوبی کسب کند. به عنوان نمونه می توان کارهایی مانند تدریس خصوصی زبان خارجی، پیش خدمت رستوران، متصدیان فروشگاه، دفتر دار و صندوق دار و … را نام برد که دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت ضمن تحصیل به آنها مشغول باشند.

درآمد کار دانشجویی متناسب با نوع شغل متغیر است اما می توان به طور میانگین درآمد کار پاره وقت دانشجویی در اتریش را ۹ یورو برای هر ساعت کار در نظر گرفت. در بعضی مشاغل درآمد از این مقدار بیشتر است و میزان درآمد بستگی به فعالیتی که به آن مشغول خواهید بود دارد. با توجه به متوسط ۸ یورو در ساعت با ۲۰ ساعت کار در هفته به طور میانگین در آمدی در حدود ۱۶۰ یوررو در هفته و ۶۵۰ یورو در ماه خواهید داشت که تامین کننده بخش مهمی از هزینه های زندگی و اقامت دانشجویی فرد در اتریش خواهد بود. بسیاری از دانشجویان آخر هفته را به طور کامل به کار مشغولند و در این صورت محدودیت زمانی برای کار ندارند و می توانند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو درآمد داشته باشند.

دریاقت اقامت دائم از طریق کار و سازمان AMS

یکی از مزیت های کار در حین تحصیل برای دانشجویان این است که پس از دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود، کارتی با عنوان Rot-Weiß- Rot که مربوط به کارفرمای خاص از طرف مقامات دولت اتریش برای مدت یک سال صادر میشود تا در صورت یافتن کار تمام وقت از طریق سازمان AMS بعد از چند سال اقدام به اخذ اقامت دائم در اتریش کنند.

سازمان AMS یک سازمان دولتی برای کمک به افراد بیکار جویای کار است تا شغل مناسب خود را پیدا کنند. شرکت ها پیشنهادهای کاری خود را به AMS ارسال و فهرست کارجویان را برای مصاحبه دریافت می کنند. به منظور استفاده از خدمات AMS و ثبت رزومه و مشخصات خود در سیستم آنها، باید به طور رسمی به عنوان بیکار در اتریش ثبت نام شده باشید.

دانلود نمونه کاورلتر | دوره های کوآپ کانادا | تحصیل در دانمارک | هزینه تحصیل در کانادا | اجاره مسکن دانشجویی در ایتالیا

 محبوب ترین سایت های کاریابی در اتریش

۱- وب سایت www.jobpilot.at

از پربازدیدترین سایت های کاریابی در اتریش که به بسیاری از افراد جویای کار کمک کرده و پیشنهاد های کاری جدید متناسب با معیار های فرد را در اختیار آنها قرار داده است سایت “jobpilot ” است. در این سایت شما با وارد کردن مشخصات فهرست هفتگی پیشنهادهای کاری جدید مطابق با معیارهای خود دریافت خواهید کرد و هزاران پیشنهاد کاری در این سایت در دسترس است که دانشجویان می توانند با مراجعه به آن به آنها دسترسی پیدا کنند.

۲- وب سایت www.derstandard.at

این سایت یک موتور جستجوی خوب است که می تواند به تفکیک منطقه و نوع کار پیشنهادات را در اختیار شما بگذارد به این صورت که با قابلیت محدود کردن جستجو به مناطق خاصی در اتریش و همچنین نوع کار مانند کارآموزی، تمام وقت، پاره وقت پیشنهادات کاری را ارائه می دهد. این سایت تعداد ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فرصت شغلی ارائه می دهد.

۳-  وب سایت www.dermarkt.at

این سایت یک پورتال برای کاریابی و خرید و فروش خودرو و مسکن است. این سایت هزاران فرصت شغلی ارائه می دهد و همچنین پورتال کاریابی روزنامه اتریشی KleineZeitung است که در آن بسیاری از پیشنهادهای کاری از طرف سازمان ها می باشد.

۴- سایت www.ams.at

این سایت پورتال رسمی خدمات اشتغال اتریش است. برای جستجوی فرصت های شغلی و کار ضمن تحصیل در اتریش، به دسته مشاغل اینترنتی بروید. تقریبا تمام خدمات AMS به صورت آنلاین در دسترس است و از کاریابی گرفته تا پیشنهادات آموزشی در کمک به خارجی ها موثر است. برخی از خدمات عمومی هستند، و برای خدمات دیگر نیاز به ثبت نام در سایت است و به این منظور نیاز به یک شماره امنیت اجتماعی معتبر دارید.

آموزش مصاحبه اسکایپ | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا | ثبت نام آزمون تافل | ساخت پروفایل لینکدین

دیدگاه کاربران
  • لاله 15 جولای 2021 / 05:36

    یه مقدار کشور گرونی هست.

  • مهدیار 15 جولای 2021 / 09:47

    توضیح خوبی بود. معرفی سایت های کاریابی خیلی خوبه.

  • عابد 15 جولای 2021 / 10:23

    کاربردی و خیلی مفید بود. خدا قوت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان