دوره های کوآپ کانادا CO-OP | دوره کارآموزی کانادا

دوره های کوآپ کانادا
5/5 - (1 امتیاز)

دوره های کوآپ کانادا

دوره های کوآپ کانادا | دستیابی به تجربه شغلی در برنامه بعضی از رشته های تحصیلی است که برای این منظور دانشجویان باید در طول تحصیل خود علاوه بر واحد های درسی در برنامه های کارآموزی و یا کوآپ نیز شرکت کنند.

دانشگاه ها و دانشکده های کانادا با ارائه برنامه های کارآموزی و کو آپ،به دانشجویان در حین تحصیل کمک می کنند علاوه بر آموزش های تئوریک واحد های درسی خود، به صورت عملی در حیطه کاری و شغلی مربوط به رشته خود نیز آموزش ببینند و از این طریق تجربه لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

دوره های کوآپ کانادا می تواند بهترین فرصت برای دانشجویان بین المللی باشد تا در کشور کانادا تجربه ی مربوط به محیط کاری را کسب کنند و علاوه بر این که تجربه ای برای ورود شخص به بازار کار است؛ می تواند به دانشجویان کمک کند، در حین تحصیل درآمد داشته باشند و رزومه خود را ارتقا دهند. در این بخش اطلاعاتی در ارتباط با دوره های کوآپ و تفاوت آنها با دوره های کار آموزی ارائه خواهیم داد.

تفاوت بین کوآپ و کارآموزی

از جمله مهترین تفاوت های دوره های کو آپ و کارآموزی به نحوه ارائه این برنامه هاست. در دوره های کوآپ کانادا به دانشجویان مهارت ها و مباحث شغلی مرتبط با رشته تحصیلی شان آموزش داده می شود.

در صورتی که در دوره های کارآموزی، کار مورد نظر به دانشجو محول می شود تا در کنار استاد راهنمایی که برای او در نظر گرفته اند، فعالیت مورد نظر را انجام دهد و آموزش ضمن کار دریافت کند. از این طریق متقاضی آموزش ها و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را دریافت خواهد کرد.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

سوالات متداول ویزای تحصیلی و کاری همسر برای کشور کانادا


شرایط لازم برای شرکت در دوره های کوآپ کانادا

  • متقاضی در موسسه ای که از طریق آن ثبت نام کرده است دانشجوی تمام وقت باشد.
  • در دوره ی کو آپی ثبت نام کرده باشد که جزوه دوره های معتبر مورد قبول سازمان فدرال باشد که از آنها جذب نیرو می کند.
  • مجوز اقامت تحصیلی معتبری داشته باشد
  • کار و فعالیتی که در دوره کو آپ آن شرکت می کند یکی از قسمت های اصلی رشته تحصیلی دانشجو در کانادا باشد.
  • کار مورد نظر همچنین می بایست بخشی از ملزومات و پیش نیازهای تحصیلی رشته ی متقاضی را تشکیل دهد.
  • مدت دوره کوآپ و کارآموزی که ثبت نام می کند نباید بیش از ۵۰ درصد کل دوره تحصیلی دانشجو باشد.

مدت زمان کارآموزی ها و کوآپ ها

مدت زمان مباحث دوره های کو آپ را هر موسسه آموزشی که دانشجو از طریق آن ثبت نام می کند مشخص می کند این دوره ها به طور معمول در بازه ای ۴ ماهه ارائه می شود .دوره های کارآموزی اما می توانند از چهار ماه تا ۱۸ ماه به طول بیانجامند.

می توان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های کوآپ و کارآموزی با دفتر هماهنگ کننده‌ی کوآپ کمیسیون خدمات عمومی تماس گرفته و یا به این آدرس ایمیل (http://cfp.coop.psc@cfp-psc.gc.ca/) ارسال نمایید. تنها دانشجویانی که در دوره های کارآموزی یا کوآپ مورد تایید PSC شرکت کرده‌اند را می توان جهت کار در خدمات عمومی استخدام کرد. آن دوره ها در وبسایت PSC تحت عنوان دوره های مورد تایید PSC فهرست شده اند.


مشاوره اخذ ویزا | تاثیر لینکدین در اپلای | لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان