تفاوت انواع فاند، اسکالرشیپ، فلوشیپ و گرنت و شرایط اخذ آنها

تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند

تفاوت انواع فاند، اسکالرشیپ، فلوشیپ و گرنت و شرایط دریافت آنها

تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند: بسیاری از متقاضیان سوالاتی از این قبیل میپرسند که چگونه در دانشگاه های خارج از کشور بورس شویم؟ چطور برای گرفتن بورسیه اقدام کنیم؟ چگونه بورس تحصیلی رایگان بگیریم؟ در چه مقطعی چه نوع بورس تحصیلی ارائه می شود؟

در واقع یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور های خارجی و در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند چگونگی پرداخت هزینه های دانشگاه و تحصیل است. به همین سبب بسیاری از دانشجویان و متقاضیاین به دنبال استفاده از کمک های مالی از طرف دانشگاه مقصد، دولت و یا موسسات ارائه دهنده این کمک هزینه ها هستند.

نکته ی مهمی که در این زمینه وجود دارد شناخت انواع کمک های مالی است که ارائه می شود و شرایط پذیرش و دریافت آنهاست. به طور کلی انواع مختلفی از کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت و تفاوت آنها به یکدیگر را برای شما شرح خواهیم داد:

فاند تحصیلی چیست؟

فاند های تحصیلی به طور کلی کمک هزینه ای مانند اسکالرشیپ هستند که بیشتر به دانشجویان دوره های پژوهشی ارائه می شوند و مبالغ ماهانه آنها بیشتر از اسکالرشیپ ها است و شرایط دریافت فاند به گونه ای است که دانشجو موظف به ارائه پروپوزال تحقیقاتی خواهد بود.


تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند


اسکالرشیپ چیست؟

تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند: اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی نوعی فاند محسوب می شود. اسکالرشیپ ها کمک های مالی است که از طرف دانشگاه‌ها، مراکز علمی و یا موسسات خیریه به دانشجویان مستعد و برتر اعطا می شود.

این نوع بورسیه و اسکالرشیپ دانشجویان را به سخت کوشی و تلاش در تحصیل خود تشویق می کنند زیاد در اکثر مواقع ادامه روند پرداخت اسکالرشیپ منوط به معدل بالا در هر ترم خواهد بود. دانشجویان برای دریافت این نوع از کمک هزینه های تحصیلی باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. و دارای رزومه قابل قبولی باشند.

اسکالرشیپ ها مبالغی هستند که دانشگاه در مدت زمان معینی به طور مثال ۳ ماه و یا تمام مدت تحصیل به صورت ماهانه به دانشجو می پردازد تا دانشجویان ممتاز بدون نگرانی مربوط به هزینه های تحصیل، تمام وقت خود را صرف تحصیل و مطالعه خود کنند. دریافت کنندگان اسکالرشیپ مسئولیت خاصی در قبال دانشگاه و یا استاد مربوطه ندارند و نیاز نیست در ازای دریافت کمک مالی برای دانشگاه و استاد کار کنند.

اسکالرشیپ ها شامل مبالغی هستند که معمولا همه ی هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه، وسایل کمک آموزشی، خوابگاه یا محل اقامت، خوراک، بیمه، سفر و موارد دیگر را پوشش می دهند.

معمولا اسکالرشیپ ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شوند. دانشگاه های مختلف می توانند ارائه دهنده اسکالرشیپ های متفاوتی باشند و شرایط خاص خودشان را برای اعطا اسکالرشیپ به دانشجویان داشته باشند. به طور کلی دو نوع اسکالرشیپ‌ های شایسته محور(Merit-Based)  و اسکالرشیپ های  احتیاج محور (Need-Based) وجود دارد که با توجه به وضعیت علمی و مالی دانشجو ارائه می شوند.

معدل و نمرات دانشگاه متقاضی و آزمون‌ های مختلف از قبیل GRE و GMAT و … نشان دهنده سطح علمی متقاضی خواهد بود. البته مواردی مانند داشتن سابقه‌های ورزشی یا هنری در سطوح بالا نیز می‌تواند برای بورسیه شدن به دانشجویان کمک کند.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

معرفی منابع آزمون GRE برای اپلای

ثبت نام آزمون GRE Subject


فلوشیپ چیست؟

فلوشیپ شامل کارآموزی یا سایر تعهدات خدمت برای یک دوره یک یا چند ساله است. در اسکالرشیپ دانشگاه یا موسسه آموزشی موظف می‌شود که تمامی هزینه‌های تحصیلی دانشجو را پرداخت کنند. اما در فلوشیپ برای پرداخت هزینه اما و اگر وجود دارد. در فلوشیپ دانشگاه هنگام فراخوان، نوع و سقف کمک هزینه را مشخص می‌کند.

در این حالت ممکن است دانشگاه مورد نظر فقط تامین کننده شرایط تحصیلی باشد و هیج هزینه‌ای را تقبل نکند. یعنی برای افراد شرایطی را فراهم کنند که امکان کار تحقیقاتی یا تحصیلی فراهم گردد اما حمایت مالی صورت نگیرد.

در بسیاری مواقع فاند ها و کمک های ارائه شده از طرف دانشگاه را نباید کمک های مالی در نظر گرفت زیرا در بسیاری مواقع فراهم کردن یک موقعیت علمی و پژوهشی توسط آن نهاد علمی می تواند به توسعه سطح علمی فرد بینجامد. به طور مثال ایجاد شرایط بهره مندی از محیط دانشگاهی و کتابخانه ای و سایر امکانات علمی و پژوهشی می تواند موجب پیشرفت علم فرد شود.

علاوه بر مزایای نامبرده شده ، فلوشیپ ها فرصتی را فراهم می کنند که افراد در کنار افراد با سطح علمی بالا و سابقه درخشان علمی و دانش آموخته، مقالات و کتب تخصصی ای به چاپ رسانده و خود را در معرض کارفرمایان برای استخدام قرار دهند. با توضیحاتی که ارائه شد می توان گفت امکان دریافت فلوشیپ برعکس اسکالرشیپ ها فقط در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد و به افراد با تجربه جهت انجام کارهای علمی صورت می گیرد.

گرنت چیست؟

گرنت ها در واقع کمک هزینه های تحصیلی هستند که به وسیله دولت مرکزی، فدرال یا دانشگاه ارائه می شوند و در ازای اعطای آن به دانشجویان نیاز به بازپرداخت آن نیست. این کمک هزینه های بلاعوض به منظور هدفی خاص مانند تحصیل در کشور های خارجی و یا انجام یک پروژه تحقیقاتی که هزینه کمی دارند ارائه می شود.

برای دریافت کمک هزینه برای شروع یک پژوهش خاص مثل پایان نامه، پروپوزال و پلن می‌توانید به ارائه دهندگان این موقعیت درخواست گرنت بدهید. همچنین ممکن است یک مصاحبه غیر رسمی یا چت با شما درمورد برنامه‌های مدنظرتان داشته باشند تا مطمئن شوند که شما واقعا چیزی برای ارائه دارید. در این مقطع شما موظفید هیات ناظر را قانع کنید که پروژه علمی شما ارزش صرف هزینه و اعطای گرنت را دارد.

تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند : بسیاری از افراد گرنت و اسکالرشیپ را مشابه هم تصور می کنند این در حالی است که تفاوت هایی باهم دارند. به عنوان مثال اسکالرشیپ ها با توجه به شایستگی متقاضی اعطا خواهد شد و مقدار آن از قبل مشخص شده است. مانند کمک هزینه های دوره دکتری؛ در صورتی که گرنت ها بر اساس نیاز دانشجویان پرداخت می شود و مبلغ آن با توجه به پیشنهاد دانشجو تعیین می شود.


تفاوت گرنت اسکالرشیپ فاند : برای بررسی و اطلاع از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه ها و کشور های مختلف می توانید با سایت مربوط به هر دانشگاه و کالج مراجعه کنید و یا در سایت های فاندیاب مربوط به هر کشور از بورسیه های در دسترس اطلاع پیدا کنید.

برای کمک به شما عزیزان و سهولت در یافتن اسکالرشیپ و فاند ها مختلف دانشگاهی گروه همیارپروژه نوین مقالاتی را در زمینه معرفی روزانه پوزیشن های تحصیلی و معرفی سایت های فاندیاب آماده کرده اند که می توانید به سرعت به نتایج دلخواه خود دستیابید:


معرفی سایت فاندیاب و بورسیه های دولتی | معرفی سایت کاریابی و فاندیاب هلند | معرفی سایت کاریابی و پوزیشن های تحصیلی آلمان

سایت های اعلام پوزیشن و فاند تحصیلی سوئیس | معرفی سایت بورسیه تحصیلی دانمارک | معرفی سایت فاند تحصیلی اتریش

دیدگاه کاربران
  • هدی 4 نوامبر 2021 / 06:58

    اسکالرشیپ برای دانشجوی لیسانس هم داریم؟

  • هدی 4 نوامبر 2021 / 06:58

    اسکالرشیپ برای دانشجوی لیسانس هم هست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان