کار دانشجویی در فرانسه | هزینه‌های تحصیل در فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه

هزینه های تحصیل

فرانسه به علت هزینه‌های نسبتاً پایین تحصیل یکی از محبوب‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی است. از سپتامبر ۲۰۱۹ شهریه دانشگاه‌های دولتی فرانسه برای دانشجویان غیر اروپایی، در مقطع کارشناسی ۲۷۷۰ یورو و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ۳۷۷۰ یورو در سال می باشد. شهریه دانشگاه‌های خصوصی عموماً بین ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال است.

هزینه زندگی دانشجویی نیز در فرانسه بالا نیست. حتی در شهرهای بزرگی چون بوردو، لیون و تولوز با ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو می‌توان از پس هزینه‌ها (شامل اجاره مسکن) برآمد. البته در مورد پاریس هزینه‌ها بالاتر (۱۲۵۰ تا ۱۴۰۰ یورو) است. در کشور فرانسه هزینه خوابگاه‌ها نسبت به سایر محل‌های سکونت کمتر می‌باشد، اما ظرفیت آنها محدود است و به سختی به دانشجویان جدید تعلق می‌گیرد.

کار دانشجویی در فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است و هر سال نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی وارد این کشور می‌شوند. در فرانسه، هر دانشجو از هر ملیت و در هر مقطع تحصیلی پس از ثبت نام در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی و با داشتن اجازه اقامت دانشجویی، حق کار کردن حین تحصیل برای کسب درآمد را دارد.

شهروندان اتحادیه اروپا به اجازه اقامت نیازی ندارند. مؤسسات آموزشی معتبر شامل دانشگاه‌ها، اغلب مدارس کسب‌وکار و دیگر مؤسسات آموزش عالی و بسیاری از مدارس زبان می‌شوند. البته دانشجویان مدارس زبان باید حداقل ۱۲ ساعت در هفته کلاس داشته باشند.

کارهای دانشگاهی شامل پذیرش دانشجویان جدیدالورود در آغاز سال تحصیلی، تدریس، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، کمک به دانشجویان دارای معلولیت و… است. قانون فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد حداکثر ۹۶۴ ساعت در سال که برابر با ۶۰% زمان عادی کار تمام‌وقت در فرانسه است کار کنند. در فرانسه طبق قانون، میزان حداقل دستمزد، در ازای یک ساعت کار مفید حدود ۱۰ یورو ناخالص است که پس از کسر مالیات حدود ۸ یورو خالص می‌باشد.

  • برای اشتغال به کار پاره‌وقت دانشجویی دیگر نیازی به دریافت «اجازه موقت اشتغال به کار» نیست.
  • دانشجویان خارجی مانند دانشجویان فرانسوی از بیمه درمانی برخوردار خواهند بود که این موضوع می‌تواند نگرانی دانشجویان را در مورد هزینه‌های درمانی کاملاً برطرف کند.
  • دانشجویان دوره‌های آموزش زبان فرانسه می‌توانند از تسهیلاتی که دولت فرانسه در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند. یکی از این تسهیلات، پرداخت حدود نیمی از هزینه‌های محل سکونت توسط دولت فرانسه است.

مقالات مفید: گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان