گواهی پذیرش کبک CAQ و راهنمای گام به گام

گواهی پذیرش کبک
5/5 - (3 امتیاز)

گواهی پذیرش کبک CAQ

Certificate of Acceptance of Quebec که به اختصار CAQ گفته می شود به عنوان گواهی پذیرش کبک شناخته می شود. کبک از جمله استان های کشور کاناداست، در واقع از لجاظ جغرافیایی بزرگترین و از نظر جمعیتی دومین استان این کشور است. این استان دارای مقرون به صرفه ترین و گسترده ترین سیستم آموزشی در امریکای شمالیست. به همین دلیل یکی از بهترین مقصد ها برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی نیز می باشد.

زمانی که دانشجویی اقدام به اپلای در یکی از دانشگاه ها یا کالج های معتبر استان کبک می کند و از یکی از دانشگاه های این استان پذیرش می گیرد باید گواهی پذیرش کبک CAQ که همان اجازه برای تحصیل در ایالت کبک کاناداست را دریافت کند.

گواهی پذیرش کبک CAQ گواهی ایست که متقاضیان باید از اداره مهاجرت ایالت کبک کانادا دریافت کنند . در مرحله ی بعد باید مدارک مربوط به پذیرش در کالج و دانشگاه مورد نظر را به همراه گواهی نامه کبک برای دریافت ویزای تحصیلی ارسال کنند تا از این طریق ویزای تحصیلی کشور کانادا را دریافت کنند.

دانشجویانی موظف اند گواهی پذیرش کبک CAQ را دریافت کنند که به مدت ۶ ماه یا بیشتر قصد اقامت و تحصیل در کبک را دارند. دانشجویان متقاضی که کمتر از ۶ ماه در استان کبک تحصیل می کنند. ملزم به دریافت گواهی پذیرش کبک CAQ نخواهند بود.

به طور کلی دانشجویان متقاضی، در مرحله اول باید نامه پذیرش دانشگاه مقصد را دریافت کنند و برای اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به دریافت CAQ باید به سایت دانشگاه های استان کبک کانادا مراجعه کنند.

تفاوت گواهی CSQ و CAQ

گواهی گزینش کبک یا Certificate of Selection of Quebec که با اختصار CSQ گفته می شود گواهی است که دریافت آن برای افرادی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در ایالت کبک کانادا را دارند مورد نیاز است و باید قبل از اقدام به اقامت دائم در کبک کانادا  آن را دریافت کنند.

گواهی پذیرش کبک یا Certificate of Acceptance of Quebec که به اختصار CAQ گفته می شود برای متقاضیانی که قصد دارند بیشتر از ۶ ماه در کبک کانادا تحصیل کنند مورد نیاز و الزامی است.

دانشجویان ایرانی برای درخواست CAQ باید مدارک زیر را ارائه کنند

  • پاسپورت
  • نامه پذیرش
  • عکس شناسایی (که نام و نام خانوادی متقاضی به انگلیسی در پشت آن درج شده باشد.)

مراحل دریافت CAQ

دانشجویانی که می خواهند برای دریافت CAQ یا همان گواهی پذیرش کبک اقدام کنند باید از طریق وب سایت immigration-quebec ثبت نام به عمل آورند که مراحل ثبت نام عبارت اند از:

  • ورود به صفحه ی آنلاین و تکمیل اپلیکیشن
  • ایجاد پروفایل شخصی و وارد کردن اطلاعات اپلیکشن به پروفایل خود
  • پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک که برای دانشجویان بین المللی حدود ۱۱۴ دلار آمریکا می باشد.

نکاتی که باید در فرآیند دریافت CAQ به آن توجه داشت

هزینه ای که متقاضیان بین المللی برای دریافت CAQ پرداخت می کنند قابل بازگشت نیست به این معنا که در صورتی که دانشجو از گرفتن گواهی پذیرش کبک انصراف دهد هزینه ی پرداختی به او برگشت داده نخواهد شد. به نوعی (refundable) نیست. به علاوه این هزینه ارتباطی به هزینه ای که برای دریافت اجازه تحصیل یا همان استادی پرمیت که به دولت کانادا پرداخت می شود ندارد.

اپلیکشن تکمیل شده ی شما تا زمانی که مدارک و فرم مورد نیاز ارسال نشود مورد ارزیابی قرار نمیگیرد.

باید این نکته را مد نظر قرار داد که حداکثر زمانی که ضفحه ی اینترنتی فرم ها فعال خواهد بود ۳۰ دقیقه است. در صورتی که فرم ها بیشتر از ۳۰ دقیقه فعال باشد صفحه غیر فعال می شود و باید مجددا فرم ها را دریافت و تکمیل کرد. به همین دلیل کامل بودن مدارک قبل از شروع فرآیند تکمیل فرم های آنلاین ضروری است.

از زمانی که  پرداخت های مربوط به گواهی پذیرش کبک صورت گرفت به مدت ۳۰ تا ۴۵ روز کاری طول می کشد تا گواهی صادر شود. متقاضیانی که اقدام به دریافت CAQ  می کنند باید در نظر داشته باشند که به مدت ۳ هفته، منتظر دریافت تاییدیه رسید مدارک باشند.

در آخر بعد از تایید نهایی و صادر شدن گواهی پذیرش، ایمیلی از CAQ  برای شما ارسال خواهد شد که می توانید از آن برای ارائه در مراحل بعدی اپلای و مهاجرت تحصیلی  استفاده کنید.

کشورهایی با بیشترین بورسیه تحصیلی | روش کاهش هزینه دانشگاه خارجی | ددلاین اپلای

دیدگاه کاربران
  • لاله 5 جولای 2021 / 19:44

    خیلی عالی و تخصصی و کاربردی

  • لاله 5 جولای 2021 / 19:49

    عالی یود

  • سهیل آقایی 14 جولای 2021 / 13:28

    سلام. چطور میتونم مشاوره بگیرم بایت این موضوع؟

    • قاسم هاشمی 14 جولای 2021 / 16:15

      درود
      وارد این لینک شده و وقت مشاوره اپلای رزرو کنید.

  • سعید 21 نوامبر 2023 / 12:26

    در هنگام پر کردن اطلاعات ، در قسمتی که مشخصات همراه را میخواهد ، آیا باید مشخصات همراه را وارد کرد؟ و کدوم گذینه را انتخاب کرد؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان