روش کاهش هزینه دانشگاه خارجی | روش حذف شهریه دانشگاه های خارجی

کاهش هزینه دانشگاه خارجی
5/5 - (1 امتیاز)

راهکار هایی برای کاهش یا حذف شهریه دانشگاه:

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اقدام به مهاجرت تحصیلی و اپلای افزایش یافته است با سوالاتی از این قبیل مواجه می شویم که چگونه می توان هزینه های تحصیل در دانشگاه های خارجی را برای دانشجویان کاهش داد؟ چگونه می توان شهریه کمتری پرداخت کرد؟ آیا امکان حذف شهریه برای دانشجویان وجود دارد؟ در این نوشته سعی در پاسخ به این قبیل سوالات داریم.

یکی از دلواپسی ها و دل مشغولی‌های دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های خارجی می کنند میزان شهریه ای است که دانشگاه مقصد برای ترم های مختلف تحصیلی برای دانشجویان در نظر می گیرد. هزینه مربوط به شهریه در بسیاری از دانشگاه های خارجی رقم نسبتا زیادی نمی باشد، اما از آنجایی که اختلاف ارزی زیادی بین ارزش پول ایران و ارزش پول کشور مقصد وجود دارد این رقم برای دانشجویان ایرانی رقم چشم گیری خواهد بود، به همین سبب می تواند موجب نگرانی و دلمشغولی دانشجویان در فرآیند تحصیل باشد.

برای کاهش و حذف شهریه دانشگاهی، دانشجویان می توانند با استفاده از روش هایی که در این نوشته ارائه می کنیم، شهریه ترم های خود را در دانشگاه های خارجی حذف کرده و به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

رزومه علمی عالی:

به طور کلی داشتن یک رزومه علمی قابل قبول و عالی در بسیاری از زمینه‌ها می تواند برای دانشجو مفید باشد. یکی از فوائد داشتن رزومه آکادمیک عالی امکان حذف شهریه تحصیلی برای دانشجویان است تا دانشجو بتواند با کمترین میزان هزینه در معتبر ترین دانشگاه های سراسر جهان تحصیل کند.

کاهش هزینه دانشگاه خارجی

روش نوشتن استادی پلن | بورسیه های فول فاند دولتی | تجربه اپلای دانشجوی کامپیوتر | راهنمای تحصیل در آمریکا

نمرات عالی و رتبه اول دانشگاه:

یکی از بهترین روش ها برای حذف شهریه که دانشگاه های اروپا، آمریکا و آسیای شرقی پیشگام در این زمینه اند، دستیابی متقاضیان به نمرات خوب و رتبه اول در طول ترم های مختلف تحصیلی در دانشگاه هاست. از این رو دانشگاه برای دانشجویانی که رتبه های علمی خوبی کسب می کنند تسهیلات ویژه‌ای را در نظر می گیرد و دانشجویان متقاضی می توانند با دستیابی به نمرات خوب و رتبه اول از پرداخت شهریه در ترم های آتی معاف شوند.

تسهیلات ویژه دولتی:

در بسیاری از کشور ها دولت برای دانشجویان بین‌المللی کم درآمد شرایطی را فراهم می کند که دانشجویان از پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی معاف شوند. برای بهره مندی از تسهیلات ویژه دولتی دانشجویان باید مدارک مورد نیاز را به مراکز و موسسات دولتی این کشور ها ارائه دهند و تا از این طریق بتوانند با استفاده از تسهیلات دولتی در دانشگاه های دولتی معتبر دنیا تحصیل کنند.

وام های دانشجویی:

از دیگر راهکار هایی که می توان برای حذف یا کاهش شهریه دانشگاه های معتبر جهان ارائه کرد استفاده از on-campus یا off-campus و یا وام های دانشجویی می باشد که از این طریق می توانند قسمتی از شهریه یا به صورت کامل شهریه مورد نیاز دانشگاه خارجی را پرداخت کنند.

آموزش مصاحبه اسکایپ | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا | ثبت نام آزمون تافل | ساخت پروفایل لینکدین

دیدگاه کاربران
  • لاله 28 ژوئن 2021 / 20:10

    با سلام. مطلب عالی بود. مخصوصا با قیمتهای بالای ارز.
    لطفا به طور خاص چند دانشگاه رو با این شرایط معرفی کنید.
    متشکرم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان