بهترین روش مهاجرت به کانادا – چطور اقامت دائم کانادا بگیریم؟

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا و شرایط لازم برای آن

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک بنا بر اهداف شما می تواند کمک کننده باشد. داشتن اطلاعات در هریک از روش های مهاجرتی برای کانادا می تواند در تصیمی گیری و برنامه ریزی شما تاثیر بسزایی بگذارد. مطابق امارهای منتشر شده کشور کانادا جزء بهترین و محبوترین مقصدهای مهاجرتی برای طیف های مختلفی می باشد. اولین قدم در این راه کسب آشنایی با انواع ویزاهای کانادا می باشد. بطور کلی ویزای کانادا به به دو دسته ویزای موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم می‌شود که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

ویزای موقت کانادا

به طور کلی ویزای موقت کانادا به سه دسته ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای همراه تقسیم می‌شود.

  • ویزای توریستی یا Visitor Visa برای آن دسته از افرادی صادر می شود که فقط قصد ورود به کشور کانادا را دارند. خود ویزای توریستی نیز به سه دسته دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:
  • ویزای مولتی کانادا ( Canada Multiple Visa) که به ویزای ۵ ساله نیز معروف است و دارندگان آن تا زمان اعتبار آن می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی وارد خاک کانادا شوند. دارندگان این ویزا می توانند هر بار به مدت ۶ ماه در کشور کانادا اقامت داشته باشند.
  • دسته دوم زیر مجموعه ویزای توریستی، ویزای نرمال کانادا است. در ویزای نرمال کانادا، متقاضی بایتسی یک دعوت‌نامه ارائه دهد.
  • دسته سوم ویزای کانادا، سوپر ویزای کانادا است. سوپر ویزای کانادا مخصوص والدین و یا اقوام درجه یک فردی است که در کانادا اقامت دارد. در این نوع ویزا، فردی که برای اقوام درجه یک خود دعوتنامه ارسال می کند بایستی توانایی ارائه تمکن مالی به اندازه ۲۴۰۰۰ دلار در سال را ارائه دهد.

سوپر ویزای کانادا به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد اما به علت ۵ ساله بودن اعتبار ویزای ایرانی، مدت اعتبار این ویزا برای ایرانیان ۵ سال خواهد بود. دارندگان این ویزا می‌توانند هر بار به مدت ۲ سال در خاک کانادا اقامت داشته باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا با داشتن سیستم آموزشی قوی و استاندارد و دانشگاه هایی با رتبه بندی بالای جهانی به عنوان مقصد محبوب برای دانشجویان به منظور تحصیل و اقامت پس از تحصیل می باشد. روش مهاجرت تحصیلی رایج ترین روش برای مهاجرت به کانادا می باشد. به این دلیل سیستم آموزشی کانادا روز به روز در حال پیشرفت است  که هر ساله در حدود ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا به سیستم آموزشی اهدا می شود.

از جمله مزایای تحصیل در کانادا می‌توان به مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در کانادا،

وجود دانشگاه‌های بسیار معتبری در کانادا، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده از طریق ویزای تحصیلی، اقدام برای اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی، تحصیل همزمان کار با تحصیل و وجود بورسیه های متنوع اشاره کرد.

به منظور داشتن ویزای تحصیلی و اقامت از این روش در ابتدا بایستی در یکی از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید و سپس برای ویزی تحصیلی که همان استادی پرمیت است اقدام نمایید.

بطور کلی ویزای تحصیلی کانادا به چهار دسته ی ویزای دانش‌آموزی، ویزای ویزای دانشجویی، ویزای فرصت مطالعاتی و ویزای همراه دانشجویی تقسیم می‌شود.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

چنانچه متقاضی بین‌المللی ادامه تحصیل در کانادا به سن قانونی نرسیده باشد، برای تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان کانادا نیازمند دریافت ویزای دانش‌آموزی است، اما برای سنین بالای ۱۸ یا ۱۹ سال و تحصیل در مقاطع کالج و دانشگاهی، فرد باید برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام نماید.

ویزای دانش آموزی کانادا اساسا مشابه ویزای توریستی و یا الکترونیکی eTa کانادا است، با این تفاوت که این ویزا نیازمند مجوز تحصیل است. از این رو می‌توان اینطور گفت که ویزای تحصیلی کانادا ترکیبی از ویزای توریستی کانادا و استادی پرمیت است.  این نوع از ویزای کانادا تنها به شما اجازه تحصیل در موسسات تعیین شده آموزشی DLI را می‌دهد و مجوز تحصیل تا زمانی که برنامه تحصیلی شما ادامه دارد به شما اجازه اقامت در کانادا و تمدید ویزای کانادا را خواهد داد.

ویزای دانشجویی

ویزای تحصیلی کانادا، نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، زندگی و کار در آن کشور را به متقاضی می دهد و در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا را دارید باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و حداقل مدرک دیپلم را گرفته باشید. از دیگر شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است.
  • داشتن نمرات بالا و معدل بالا برای پذیرش
  • گواهی تمکن مالی
  • داشتن عدم سوء سابقه
  • داشتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر در کانادا
  • ارائه‌ی مدارک کامل و دلایل بازگشت از کانادا بعد از اتمام تحصیلات
  • ویزای فرصت مطالعاتی

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند نسبت به دریافت ویزای فرصت مطالعاتی اقدام کنند. این ویزا تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی با دولت کانادا را داشته و موضوع مطالعه آن‌ها جدید و جذاب بوده و به ارتقای صنعت و اقتصاد کانادا کمک می‌کند.

از مزایای ویزای مطالعاتی این است که متقاضی با توجه به طول مدت دوره مطالعه و ماهیت پروژه، می‌تواند نسبت به دریافت سایر ویزاها اقدام کند.

ویزای همراه تحصیلی

این نوع از ویزا همان‌طور که از نامش پیداست به همراهان متقاضی تعلق می‌گیرد. ویزای همراه تحصیلی کانادا به ۲ روش دریافت کنند. دسته نخست  ویزای توریستی یا Temporary Resident Visa که همزمان با ویزای تحصیلی ارسال می شود. دسته دوم نیز ویزای اجازه کار یا OPEN WORK PERMIT به همراه متقاضی تعلق می‌گیرد. اگر نفر اصلی متقاضی ویزای کانادا در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور به عنوان دانشجو و بصورت تمام‌ وقت پذیرفته شود، همسر وی نیز می‌تواند برای دریافت ویزای کار اقدام کند. به این صورت، همسر متقاضی بدون نیاز به دریافت مجوز می‌تواند به صورت تمام وقت در کانادا کار یا تحصیل کند. برای این نوع از ویزا نیز می‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی اقدام کرد.

هزینه تحصیل در کانادا | دوره های کوآپ کانادا | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا

توسط
تومان