آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

سخنرانی جف بزوس در جمع فارغ التحصیلان پرینستون

دانشگاه پرینستون (به انگلیسی: Princeton University) در ایالت نیوجرسی آمریکا شهر پرینستون واقع شده است. دانشگاه پرینستون جزو چهار دانشگاه قدیمی آمریکاست و می توان گفت این دانشگاه مهد استادان بزرگی در زمینه فیزیک و ریاضیات است مانند آلبرت انیشتین. این کالج سرمایه‌های آموزشی و مذهبی اسکاتلندی-ایرلندی آمریکا بود. پرینستون در سال ۱۷۵۶ به نیوجرسی آمریکا انتقال یافت.

معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا

 

استادان و مفاخر دانشگاه پرینستون

از مشهورترین استادان دانشگاه پرینستون آمریکا می توان به جان فوربس نش که یکی از نوابغ ریاضیات هستند اساره کرد که برنده جایزه نوبل 1994 شدند. همچنین اساتیدی مانند جان نش و پل کروگمن که برنده جایزه نوبل 2008 نیز بوده اند.

دانشگاه پرینستون همواره در صدر برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و افتخارات بسیاری دارد.

رتبه در سال ۲۰۱۵ نظام رتبه بندی
۹ QS
۶ Shanghay
۷ Times
۵ CWTS

آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

دانشکده های دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون آمریکا هم اکنون دارای ۴ دانشکده علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی و ۳۵ دپارتمان دارد که برخی در جدول زیر قید شده اند.

مردم شناسی معماری ریاضیات کاربردی و محاسباتی مهندس شیمی و بیولوژیکی
مهندسی عمران و محیط زیست اقتصاد زبان انگلیسی مالی
مهندسی برق موسیقی سیاست روانشناسی

آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

رشته های دانشگاه پرینستون

رشته های بسیاری در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می شود و تقریبا تمام رشته ها و گرایش های مرتبط با دانشکده هایی که نام برده شذ ذر آن تدریس می شود. برخی از این رشته ها در جدول زیر آمده است.

علوم کامپیوتر فیزیک فلسفه الهیات
تاریخ علوم اجتماعی روانشناسی ریاضیات
شیمی زیست شناسی مولکولی علوم سیاسی علوم اعصاب

 آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

هزینه تحصیل در دانشگاه پرینستون

مقدار شارژ برای شهریه حدود نیمی از هزینه های آموزشی وقعی دانشجویان را تشکیل می دهد. این هزینه ها برای سال تحصیلی ۱۶-۲۰۱۵ به این صورت است که: شهریه: ۴۳٫۴۵۰ دلار، هزینه خوابگاه: ۷٫۹۲۰ دلار، هزینه انجمن ها: ۶٫۲۴۰ دلار. این هزینه ها، هزینه های جاری دانشگاه هستند. اما این هزینه ها ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کنند. دانشجویانی که تحت بیمه درمانی خانواده خود نیستند می توانند از بیمه دانشگاه با هزینه ۱۹۰۰ دلار استفاده کنند.

حتما بخوانید:  دانشگاه مونترال

آشنایی با دانشگاه پرینستون آمریکا

کمک هزینه تحصیل در دانشگاه پرینستون

ارائه کمک های مالی به دانشجویان بر اساس تفکر برابری فرصت ها برای تمام دانشجویان است. نیاز هر دانشجو بر اساس شرایط خانواده و مشخص شده و توسط کمک های مالی دانشگاه و ارائه شغل های دانشجویی پوشش داده می شود. وام در بسته اولیه کمک های مالی به دانشجویان نیست اما در شرایطی خاص این وام به دانشجویان تعلق می گیرد. دانشگاه پرینستون بورس های تحصیلی دانشگاهی یا ورزشی ارائه نمی کند.

اما در مورد دانشجویان بین المللی و خارجی، این دانشگاه تسهیلات بسیاری را فراهم کرده و علاوه بر هزینه های تحصیل و خوابگاه، هزینه بلیط هواپیما, حمل و نقل های درون شهری, کتاب ها و دیگر هزینه های منطقی دانشجویان را فراهم می کند.

خوابگاه دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون آمریکا خوابگاه هایی را به طور مجزا برای دانشجویان دوره کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می کند. هز یک از این نوع خوابگاه ها امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند و اداره خوابگاه های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه پرینستون همچنین خوابگاه هایی را برای دانشجویانی که دچار معلولیت هایی هستند با امکانات معقولی آماده کرده است.

دانشگاه پرینستون ۷۰ خوابگاه در داخل دانشگاه دارد که هزینه آن برای هر نفر / هر شب در آن ۴۲٫۲۴ دلار است.

http://admission.princeton.edu/

(۶۰۹) ۲۵۸‑۳۰۶۰

اداره پذیرش
http://admission.princeton.edu/financialaid

(۶۰۹) ۲۵۸-۳۳۳۰

مالی
http://www.princeton.edu/hr/employment/accommodation/

(۶۰۹) ۲۵۸-۳۳۰۰

اداره خوابگاه

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر:  انواع ویزاهای دانشجویی آمریکا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان