اصول مهم اپلای تحصیلی (واقعیت های اقدام برای مهاجرت)

اصول مهم اپلای تحصیلی
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

اصول مهم اپلای تحصیلی

اصول مهم اپلای تحصیلی | بسیاری از واقعیت ها در رابطه با اپلای وجود دارد که متقاضیان با انکار و نادیده گرفتن آنها وقت و هزینه ی گزافی پرداخت کرده و نتیجه ی دلخواه خود را کسب نخواهند کرد. یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های دانشجویان و متقاضیان اپلای تحصیلی اخذ فاند و بورسیه تحصیلی است. باید واقعیت هایی در این زمینه روشن شود که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان خوش آیند نباشد. بگذارید یه خورده ناامیدتون کنم!! برای بعضیا لازمه!

مشاوره‌ای که به بسیاری از دانشجویان داده میشه یک توهم زدایی دریافت فانده. باید گفت در واقعیت این بخش برای بسیاری از افراد سرخوردگی و از دست دادن زمان رو به همراه داره. شما نباید فقط صحبت افرادی که موفقیت کسب کردند رو بشنوید و بی خبر از افرادی باشید که در این مسیر وقت و انرژی زیادی رو هدر دادند. شاید بیش از ۸۰ درصد افرادی که با ما تماس می گیرند اصلا شرایط لازم را نداشته باشند و مداما بر نمونه های موفق دوستان در گذشته تاکید می کنند.

رقابت برای کسب پوزیشن های به همراه فاند بالا است. افراد زیادی هستند که سالها ذهن خود را درگیر این موضوع کرده و از زندگی طبیعی دور شده‌اند. فقط خواستم دوستانه بگم حواستون باشه که این بخش یک چالش ساده نیست و در صورتی که برای اون آماده نباشید مسیر مهاجرت رو ناهموارتر میکنه.

اینقدر این بخش مهمه که (شاید برای بعضی ها بدیهی به نظر برسه) می خوام چند نمونه واقعی رو براتون بیارم که ببینید چقدر انتخاب شما می تونه چالش های مسیر رو تغییر بده. خب شما از چی مطلع نیستید؟ و اصلا منظور از آمادگی چیست؟ دوستانی که با محیط مهاجرت تحصیلی آشنا هستند میدانند که این بخش نیاز به تمرکز بی چون و چرا دارد.

اگر پایه زبان ندارید باید وقت، انرژی گذاشته و هزینه کنید!

یکی از اصول مهم اپلای تحصیلی این است که مهاجرت تحصیلی یک تغییر اساسی است که نمی شود بدون اینکه تاوان آن را بدهید از آن انتظار نتیجه خوب را داشته باشید.

یادگیری زبان:

اصول مهم اپلای تحصیلی | شاید برای ۱۰% افرادی که جدی هستند، موضوع یادگیری زبان ساده باشد (البته نسل بعدی احتمالا کمتر با این مشکل روبرو هستند). جالب است که این افراد در اکثر موارد می توانند خودشان مسیر را طی کنند و نیازی هم به مشاوره‌های پی در پی ندارند (به جز در موارد خاص مانند نوشتن نامه مکاتباتی). مشکل اساسی این است که ۹۰% باقیمانده باید یک مسئله ای که نیاز به دوره زمانی طولانی را دارد، در دوره فشرده ای طی کنند. مشکل دیگر، کارهای جانبی کنار یادگیری زبان است که این پروسه را با تمرکز پایین طولانی و طولانی تر میکند.

باید این را بدانید که جدا شدن از دغدغه های زندگی ایران، برای مدتی مشخص و برنامه‌ریزی شده بخشی از پروژه مهاجرت است. باید با این بخش کنار بیایید و در ابتدا فشارهای پیش رو را پیش بینی کنید. ناامیدی ها، وضع مملکت، دغدغه‌ها، حرف‌های خانواده، دوستان و بخصوص مخارج پیش رو نباید مداما شما را شوکه کند چون این طبیعت زندگی شماست و هر شخصی در این پروسه به نوعی آنها را حل کرده تا نتیجه بگیرد. تا جای ممکن محیط خود را ایزوله کنید و بخشی که در دست شما نیست را رها کنید…

موضوع فاند روکه یکی از اصول مهم اپلای تحصیلی است را با افراد واقعگرا و متوهم ادامه میدیم

اصول مهم اپلای تحصیلی در رابطه با افراد واقعگرا:

بعضی از دوستان با دقت سرچ کرده، نتیجه گیری ها را بررسی می کنند. سوالات خود را لیست کرده و سعی می کنند تا جای ممکن آنها را پخته‌تر کنند. وقتی شما سوالات خود را به بهترین شکل فهمیده باشید، مطمئنا جواب ها را نیز پیدا می کنید. وقتی دانشجویان برای مشاوره وقت رزرو می کنند ابتدا از آنها لیست سوالاتشان را می گیریم و از سادگی و حساسیت سوالات تا حد زیادی جدیت آنها را متوجه می شویم و در نهایت مشاوره بر اساس همان جدیت صورت می گیرد.

افراد واقعگرا در ابتدا بدبینانه به اوضاع خود و شرایط بیرون می نگرند و این نشانه ضعف آنها نیست برعکس باعث می شود که چیزی دانشجو را شوکه نکند و تمام سعی خود را می کنند بهترین نتیجه را بگیرند. در اکثر موارد اولویت، مهاجرت است و نه تحصیل.

– دقت کنید که در موارد زیادی دانشجویان موقعیت کار، دریافت کمک هزینه های محدود و … بعد از پذیرش را دارند و افرادی که هدفشان تغییر محیط و مهاجرت است از این مسیر استفاده می کنند و دائما همه چیز را به فاند اولیه وابسته نمی کنند. برای آمادگی اولیه شما بهتر است در بدبینانه ترین حالت ۶ ماه اول را با هزینه های شخصی در نظر بگیرید البته این برای حالت مجردی است و اگر متاهل هستید این بخش تغییر می کند.

اصول مهم اپلای تحصیلی در رابطه با افراد متوهم:

– ندیدن مشکلات قدرت زبان، گپ تحصیلی و رزومه ضعیف

– در نظر نگرفتن هزینه های مهاجرت با خوشبینی ساده لوحانه.

– بسیاری از افراد به این دلایل مدتهاست ذهن و فشارها را روی خود متحمل شدند در حالی که اگر به صورت سلف فاند اپلای می کردند حداقل یک بار این مسیر را تا آخرش پیش می رفتند و مداما با دیدن فشار اقتصادی ایران و سختتر شدن مهاجرت مواجه نمی شدند. یا اینکه ذهن خود را آزاد می کردند و به روی زندگی ایران متمرکز می شدند.

– بعضی از دوستان می توانند نتیجه های خوبی در گرفتن فاند یا موقعیت تحصیلی دریافت کنند ولی در نوشتن حرفه ای نامه های مکاتباتی دقت لازم را نمی کنند که پیشنهاد می کنیم با متخصصان این بخش مشورت نمایند و مداما نامه های حیاتی مانند SOP و CV خود را ارتقا دهند.

-لزوما اینکه به تعداد زیادی پوزیشن درخواست دهید معیار گرفتن نتیجه خوب نیست و باید نوع ارتباط را ارتقا دهید. یکی از دوستان در دانشگاه UCLA آمریکا رشته معماری دیروز میگفت تنها چیزی که بسیار در دانشجویان این دانشگاه به چشم میخورد ارائه هوشمندانه و شفاف و جهت دار از رزومه است پس در این مسیر تنها المان مهارت زبان انگلیسی نیست که اهمیت دارد.


اصول مهم اپلای تحصیلی | پیشنهاد مطالعه: نگارش ایمیل مکاتباتی | نگارش SOP

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان