آزمون IELTS UKVI و IELTS for Life Skills

آزمون ielts ukvi و ielts for life skills

 آزمون IELTS UKVI و  IELTS for Life Skills

آزمون IELTS UKVI و IELTS for Life Skills | متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند و هدفشان زندگی و یا تحصیل در این کشور است حتما اسم آزمون IELTS UKVI و IELTS for Life Skills به گوششان خورده است. آزمون IELTS UKVI و  IELTS for Life Skills از جمله مدارک مهمی است که در سال های اخیر دولت انگلستان از مهاجرت دریافت می کند.

در این مقاله به معرفی این آزمون ها می پردازیم و تمامی نکات مربوط به هر آزمون را ارائه خواهیم کرد:

 آزمون IELTS For UKVI چیست؟

دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارند باید در آزمونی با عنوان IELTS UKVI شرکت کنند. آزمون IELTS UKVI  در واقع مثل آزمون آیلتس جنرال است که در مکان های مورد تایید دولت بریتانیا برگزار می شود و برای اخذ ویزای کشور انگلستان مورد نیاز است.

اداره مهاجرت بریتانیا یا همان Home Office نمره آزمون IELTS UKVI به رسمیت می شناسد. این آزمون نشان دهنده توانایی های زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت به انگلستان است.

همانطور که بیان شد تفاوت های جزئی بین آزمون آیلتس جنرال و IELTS UKVI  وجود دارد که مهمترین آن برگزاری آزمون در مراکز مورد تایید دولت بریتانیاست و تفاوت های جزئی در کارنامه آزمون است. اما به طور کلی در بخش محتوا و سوالات آزمون تفاوتی بین این دو آزمون وجود ندارد.

 آزمون IELTS for Life Skills  چیست؟

آزمون IELTS UKVI و IELTS for Life Skills| متقاضیانی که در یکی از دسته بندی های زیر قرار دارند لازم است تا آزمون آیتلس لایف اسکیل داده و مدرک آن را ارائه کنند.

  • متقاضیانی که یکی از بستگان یا همسرشان ساکن انگلستان هستند و اقامت دائم انگلستان دارند و می­خواهند ویزای انگلستان بگیرند.
  • متقاضیانی که در انگلستان به صورت موقت می­توانند زندگی کنند ولی هدفشان اقامت دائم در انگلستان است.
  • متقاضیانی که هدفشان اخذ شهروندی انگلستان است.

آزمون IELTS for Life Skills که به تازگی توسط UKVI طراحی شده است در ایران نیز در دو سطح A1 و B1 برگزار می گردد. و سطح A2  آزمون فقط در انگلستان برگزار می شود.

شرکت در سطح A1 در مواقعی است که فردی که همسر یا والدینش ساکن انگلستان هستند اقدام به دریافت ویزای انگلستان می کند و سطح B1  نیز برای اقدام به اخذ مهاجرت و تشکیل پرونده شهروندی انگلستان به کار می رود.

آزمون IELTS for Life Skills از دو بخش شنیداری و صحبت کردن تشکیل می شود که در سطح A1 حدود نمره اکتسابی باید بین ۳ الی ۳٫۵ بنابر چارت مقایسه ای آیلتس باشد و در نوع B1 نمره اکتسابی باید بین ۴ الی ۵ باشد.


ثبت نام آزمون GRE Subject | دانشگاه آکسفورد انگلیس | مکاتبه با اساتید | مهاجرت تحصیلی


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان