فرم ارزیابی وضعیت پرونده تحصیلی + مشاوره رایگان

انگیزه نامه و تاثیر آن در پذیرش تحصیلی

انگیزه نامه (SOP)

از میان تمام مدارکی که شما برای اپلای تحصیلی به دانشگاه ارسال می کنید، sop تنها مدرکی است که انگیزه و اشتیاق شما را برای ادامه مسیر و عزم و اراده تان را نشان می دهد و بسیار دقیق بررسی می شود. و تنها راهی است که از طریق آن می توانید مهارت ها و دانش خود را قبل از مصاحبه شخصی به نمایش بگذارید.

انگیزه نامه چیست؟

انگیزه نامه که به عنوان “بیانیه هدف” (statement of purpose) شناخته می شود سندی است که در آن صلاحیت حرفه ای و انگیزه شخصی خود را در مورد انتخاب تحصیل یک رشته تحصیلی خاص در دانشگاه خاص توصیف می کنید.

در واقع در انگیزه نامه باید به این دو سوال پاسخ دهید که چرا کمیته پذیرش باید شما را از میان متقاضیان دیگر انتخاب کند؟ و با تحصیلاتی که بورس تحصیلی در اختیار شما قرار می دهد چه خواهید کرد؟

ساختار انگیزه نامه:

ساختار انگیزه نامه درست مانند هر نامه دیگری، دارای سه بخش مقدمه، بدنه و نتیجه است. در مقدمه، شما باید نام، سطح تحصیلات خود و برنامه ای را که برای آن درخواست می کنید ذکر کنید.

در قسمت بدنه، باید حدود دو یا سه پاراگراف را ذکر کنید. جایی که قرار است هر گونه تجربه مرتبط را در آن قرار دهید. همچنین می‌توانید هر یک از دوره‌های کارآموزی بدون حقوق و دستمزدی را که در زندگی خود داشته‌اید، فعالیت‌های داوطلبانه، برنامه‌های آموزشی ویژه یا هر چیز دیگری که به شما کمک می‌کند از سایر کاندیداها متمایز شوید، توضیح دهید. در پاراگراف بعدی می توانید اهداف آموزشی خود را مورد بحث قرار دهید. می خواهید در زندگی خود به چه چیزی برسید یا چرا برای برنامه بورس تحصیلی خاص درخواست می دهید. در پاراگراف آخر به طور خلاصه در مورد برنامه ها و رویاهای آینده خود صحبت کنید. شما می خواهید پس از اتمام تحصیلات خود به این هدف برسید.

نگارش رزومه | نگارش کاورلتر | نگارش استادی پلن | نگارش توصیه نامه | نگارش موتیویشن لتر

توسط
تومان