نگارش انگیزه نامه استاندارد برای اپلای

نگارش انگیزه نامه
5/5 - (1 امتیاز)

انگیزه نامه استاندارد برای اپلای

انگیزه نامه استاندارد برای اپلای |

انگیزه نامه پنج قسمت اطلاعات را دربرمی گیرند

  1. چه رشته ای می خواهید بخوانید و تمرکز شما روی چه زمینه ای است؟
  2. چرا این رشته را انتخاب کرده اید؟
  3. در این زمینه چه سابقه ای دارید؟
  4. چرا این دانشگاه خاص را برگزیده اید؟
  5. پس از اتمام تحصیلات چه برنامه ای دارید؟

این ۵ مورد مقدمه جامعی را درباره شما به هیات پذیرش می دهد. با این دانسته ها، هیات بررسی قادر خواهد بود تشخیص دهد که شما به طور جدی به این رشته علاقه مندید و تجربه مناسب را در این زمینه به دست آورده اید. هم چنین سازگاری شما با دانشگاه مربوطه را نیز می سنجد.

گنجاندن تنها این ۵ نکته بسیار ناچیز است. برای پذیرفته شدن؛ شما باید انگیزه نامه خود را به شکل منحصر به فردی درآورید.
بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل از موضوعات دوره تحصیل، اهداف و دلایل انتخاب خود می گویند تا به سوالات اصلی پاسخ داده باشند.


مقالات مفید: تجربه دانشجویان ایرانی از مهاجرت تحصیلی | شرایط تحصیل مقاطع مختلف در خارج از کشور | اقامت کانادا از طریق خرید ملک


انگیزه نامه استاندارد برای اپلای | برای این که انگیزه نامه خود را متمایز از دیگران کنید، بد نیست با بیان یک ایده یا نقل داستانی مربوط به رشته خود کار خود را آغاز کنید تا ذکاوت خود را به رخ بکشید. این یک شروعی ساده است و به شما امکان می دهد که درباره چیزی مربوط به خود بنویسید که برایتان مفید خواهد بود. ایده ای که درباره آن سخن می گویید و توضیحاتی که در این زمینه می دهید اغلب به هیات پذیرش مطالبی فراتر از معرفی خودتان می گوید.

نکته مهم برای نگارش انگیزه نامه برای اپلای

انگیزه نامه استاندارد برای اپلای | بیانیه هدف (SOP) نسخه داستانی CV یا رزومه شما نیست. یک بیانیه هدف (SOP) در اصل بیان مطالب و تجربیات و خط سیر زمانی عملکرد شما در گذشته و بیان برنامه ها و اهداف شما برای آینده است. لذا اگر قرار باشد SOP نوشته شده صرفاً تکرار مکررات باشد، آن SOP، سند خوبی نخواهد بود.


مقاله مرتبط: نوشتن استادی پلن | فاندیاب | مصاحبه با استاد خارجی


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان