پیشنهاد شغلی یا job offer چیست؟

پیشنهاد شغلی job offer
5/5 - (1 امتیاز)

پیشنهاد شغلی یا job offer چیست؟

پیشنهاد شغلی یا job offer | یکی از راه های مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری می باشد. بسیاری از افراد در سال های اخیر برای دستیابی به زندگی ایده آل خود از طریق دریافت ویزای کاری به کشور های خارجی سفر می کنند. در این میان کشور های مختلف قوانین و شرایط ویژه ای دارند که یکی از این قوانین ارائه دعوت نامه رسمی معتبر و ویزای کاری بلند مدت از طرف سفارت است که باید توسط متقاضی شغل در کشور خارجی ارائه شود.

در این مقاله چگونگی دریافت job offer و پیشنهاد شغلی در کشور های مختلف می پردازیم و به سوالات مهم در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

job offer یا پیشنهاد شغلی در واقع نوعی دعوتنامه میباشد که از طرف کارفرمای خارجی و یا شرکت خارجی برای نیروی کاری که قصد کار در یک کشور خارجی دارد ارسال می شود. به بیان دیگر موقعیت شغلی است که توسط کارفرمای خارجی ارائه می شود و متقاضی می تواند پس از مشخص شدن و دریافت موقعیت شغلی مورد نظر خود به راحتی از طریق آن برای دریافت ویزای کاری اقدام کند و اقامت کشور مورد نظر خود را دریافت کند.

بنابراین پیش نیاز دریافت ویزای کاری در کشور های خارجی ارائه دعوت نامه کاری از طرف کارفرمای خارجی است. همانطور که دانشجو برای تحصیل در کشور های خارجی لازم است نامه پذیرش در دانشگاه مقصد را ارائه دهد؛ نیروی کاری که قصد کار در کشور خارجی را دارد باید دعوت نامه کاری یا پیشنهاد شغلی یا job offer کارفرمای خارجی را ارائه دهد .

پیشنهاد شغلی یا job offer  شامل جزئیات شغلی است که کارفرما برای آن درخواست ارائه داده است که البته جزئیات کمتری نسبت به قرار داد شغلی در آن شرح داده شده است. از جمله اطلاعاتی که به طور کلی در نامه پیشنهاد کاری ارائه می شود  می توان به وظایف شغلی، مزایا و حقوق کار مورد نظر، شرایط شغلی مثل ساعت کاری و … می باشد.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

مراحل پیداکردن پیشنهاد شغلی یا job offer:

می توان گفت اولین گام برای پیدا کردن پیشنهاد شغلی یا job offer مناسب بررسی و جستوجو در سایت های ارائه دهنده موقعیت های شغلی است. این سایت ها که سایت های کاریابی محسوب می شوند در کشور های مختلف و در زمینه های مختلف کاری موقعیت های شغلی را معرفی می کنند.

به این منظور متقاضیان باید به طور مرتب تا زمان پیدا کردن شغل مناسب این سایت ها را بررسی کرده و پس از پیدا کردن موقعیت شغلی متناسب با شرایط ، حرفه و تحصیلاتش رزومه شغلی خود را برای کارفرما و شرکت مورد نظر ارسال کند.


گروه همیارپروژه نوین برای سهولت در یافتن پیشنهاد شغلی یا job offer  به معرفی بسیاری از سایت های کاریابی معروف در کشور های مختلف می پردازد:

معرفی سایت کاریابی و پوزیشن های تحصیلی آلمان

معرفی سایت کاریابی و فاندیاب هلند

سایت های اعلام پوزیشن و فاند تحصیلی سوئیس


در گام بعدی شرکت و کارفرمای خارجی پس از بررسی رزومه تمامی متقاضیان برای اشخاصی که شرایط ایده آل را دارا هستند پیشنهاد شغلی و یا job offer  ارسال میکنند. در این میان کارفرما در کشور مقصد باید اداره کار کل کشور را قانع کند که نیروی کار خارجی دارای تخصص و مهارت ویژه ای است که نیزوی کار داخلی قادر به انجام آن نخواهد بود و یا در دسترس نیستند.

شرایط متقاضی برای دریافت پیشنهاد شغلی:

قوانین کشور های مختلف برای ارائه پیشنهاد شغلی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی واجدین شرایط درخواست پیشنهاد کاری باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • سابقه کاری مرتبط
  • مهارت زبان
  • تحصیلات مرتبط با شغل مورد نظر
  • تمکن مالی برای زندگی در کشور مقصد

فرآیند دریافت job offer  یا پیشنهاد شغلی چه قدر زمان بر هستند؟

اینکه فرآیند درخواست و پیشنهاد شغلی یا job offer مورد نظر شما چه قدر زمان بر خواهد بود به شرایط و کشور مقصد، صنعت مورد نظر و مهارت و تخصص نیروی کار دارد. اما می توان گفت به طور کلی این پروسه بین ۱ تا دو هفته پس از ارسال درخواست شما به طول خواهد انجامید و پس از سپری شدن این مدن کارفرمای خارجی از طریق ایمیل و یا تلفن به متقاضی اطلاع می دهد.

روش اخذ job offer یا پیشنهاد شغلی برای ویزای شینگن:

بسیاری از متقاضیان به دنیال دریافت پیشنهاد کاری برای اخذ ویزای شینگن هستند در صورتی که باید گفت چیزی به نام ویزای کار شنگن وجود ندارد و متقاضی فقط می تواند از طریق دریافت ویزای کار تایپ D شنگن به کار بلند مدت در یکی از کشور های حوزه شنگن بپردازد.

به بیان دقیق تر در صورتی که متقاضی قادر به دریافت ویزای کاری تایپ D کشور آلمان شده باشد و کشور آلمان برای شخص ویزای کاری صادر کند، شخض فقط می تواند در کشور آلمان اجازه کار داشته باشد و برای کار در دیگر کشور های حوزه شنگن نیاز به طی کردن مراحل قانونی خاص خود و دریافت مجوز دارد.

اخذ job offer کانادا:

راه های بسیاری برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که بسیاری از متقاضیان به دنبال دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی هستند تا از طریق دریافت ویزای کاری وارد کشور کانادا شوند. بسیاری از شغل ها وجود دارند که برای آنها میتوان job offer  کانادا دریافت کرد. هر یک از این پیشنهادات شغلی بر اساس تقاضا و نیاز هر ایالت یا به صورت فدرال دسته بندی دسته بندی شده است.

از طریق فدرال، متقاضی می‌تواند از روش های زیر اقدام کند:

  • برنامه اسکیل ترید (Skilled Trades)
  • برنامه اسکیل ورکر (Skilled Workers)
  • تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)

شرایط مهاجرت به کانادا با پیشنهاد شغلی یا job offer  در هر موقعیت متفاوت است. مدارک، هزینه‌ها و مراحل نیز با توجه به موقعیت متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هر متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دریافت job offer  یا پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی در گروه‌ های شغلی ناک A, B, 0
  • ارائه حداقل مدرک زبان در فرانسه یا انگلیسی
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای زندگی در کانادا
  • داشتن تخصص و مهارت لازم برای اخذ کار
  • سابقه کاری مرتبط با کار درخواستی
  • داشتن تحصیلات مرتبط با شغل
  • کارفرمای ارائه دهنده پیشنهاد شغلی مورد تایید دولت کانادا باشد
  • داشتن مجوز LMIA یا تاییدیه معافیت از آن
  • متقاضی باید شرایط اولیه مهاجرت به کانادا را داشته باشد

موقعیت شغلی مورد نظر متقاضیان برای دریافت ویزای job offer باید در بین فهرشت مشاغل مورد نیاز کانادا باشد. گروه های شغلی کانادا عبارت اند از:

  • گروه شغلی NOC 0: مشاغل مدیریتی
  • گروه شغلی NOC A: مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی مانند پزشکی، مهندسی و ..
  • گروه شغلی NOC B: مشاغل نیازمند مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی مانند برقکار، تاسسیات و …

اخذ job offer در کشور استرالیا:

بسیاری از متقاضیان به دنیال دریافت پیشنهاد شغلی یا همان job offer در کشور استرالیا هستند اما پس از جستوجو در میان شغل های مورد نظر دولت استرالیا به این نتیجه می رسند که در صورت یافتن موقعیت شغلی مناسب شرایط دستیابی به آن بسیار سخت بوده و برای دستیابی به آن مهارت ها و تخصص ویژه ای لازم است.

به همین دلیل پیدا کردن job offer استرالیا بسیار سخت است اما غیر ممکن نیست. دولت استرالیا در این مواقع ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا را معرفی می کند. از آنجایی که تمامی مراحل آن از طرف کارفرما در استرالیا انجام می شود و مراحل طولانی دارد، کارفرمایان فقط در مواقعی که متقاضی امتیاز یا مهارت ویژه ای داشته باشد اقدام به این کار می کنند.

در این مواقع کارفرمای استرالیایی برای ارائه job offer نیاز است مراحل زیر را طی کند:

  • در مرحله اول کارفرمای استرالیایی باید از طریق انتشار آگهی در مجلات و سایت های کاریابی ثابت کند در داخل استرالیا فرد با مهارت و تخصص مورد نظر را پیدا نکرده است.
  • سپس ثابت کند متقاضی دارای مهارت و تخصص خاصی است که وی را شخصی مناسب شغل مورد نظر می کند.
  • پس از انجام مراحل فوق کارفرما می تواند با اعلام TRN Number یا ID Number خود به اداره مهاجرت اقدام به جذب متقاضی نمایید.
  • متقاضیان می توانند از طریق ویزای ۴۸۲ استرالیا، ویزای ۱۸۶ استرالیا، ویزای ۱۸۷ استرالیا، ویزای ۴۵۷ استرالیا اقدام به ورود به استرالیا کنند.
ویزای ۴۸۲ استرالیا:

ویزای ۴۸۲ استرالیا جایگزین ویزای ۴۵۷ استرالیا شده است که با نام TSS شناخته می شود. این ویزا ۴ ساله است و متقاضی می تواند اقدام به دریافت اقامت دائم استرالیا کند.

ویزای ۱۸۶ استرالیا:

این ویزا موجب اخذ اقامت دائم استرالیا برای متقاضی می شود برای اخذ این ویزا نیازی نیست در خاک استرالیا باشد.

ویزای ۱۸۷ استرالیا:

این ویزا مسیر اقامت دائم استرالیا می باشد و متقاضی باید پیشنهاد شغلی یکی از مناطق کم جمعیت استرالیا را داشته باشد .


معرفی دوره ها و کورس های کالج زبان فرانسه | معرفی سایت اجاره منزل در فرانسه |گواهی تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان