گواهی تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی

گواهی تمکن مالی
5/5 - (1 امتیاز)

 گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی در فرآیند اپلای چیست؟

گواهی تمکن مالی ترجمه عبارت انگلیسی Certificate of Financial Ability است. برای مهاجرت و سفر به برخی کشور های جهان و اخذ پذیرش تحصیلی در بعضی از دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی باید سندی را به عنوان تاییدیه بانک ارائه دهند که نشان دهنده شرایط مالی مناسب و قابل قبول شخص برای دریافت روادید از آن کشور است.

گواهی تمکن مالی توسط بانک صادر می شود و سندی معتبر و رسمی است که موجودی انواع حساب های شخص و نرخ برابری آن به ارز کشور مقصد در آن ثبت می شود. سند تمکن مالی معمولا به چند زبان ارائه می شوند اما در صورتی که بانک فقط نسخه فارسی آن را ارئه دهد فرد می تواند آن را به صورت رسمی ترجمه کرده و به کشور مقصد ارائه دهد. هدف از ارائه گواهی تمکن مالی اثبات تمکن مالی فرد برای تحصیل و زندگی در کشور مقصد است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

پیشنهاد مطالعه:

تمکن مالی تحصیل در آلمان

نکات مهم در رابطه با گواهی تمکن مالی:

  • دانشجویانی که فول فاند دریافت میکنند نیازی به تمکن مالی ندارند.
  • میزان فاند و بورسیه تحصیلی که دانشجو دریافت میکند از گواهی مالی ای که لازم است ارائه دهد کسر می شود.
  • انواع سندها مثل سند ملکی جایگزین گواهی تمکن مالی ارائه داده نشود.
  • مهلتی برای پایان اعتبار گواهی ها مشخص نمی شود اما بهتر است که در نزدیکترین زمان به ارائه مدارک، گواهی تمکن مالی گرفته شود.
  • دانشگاها معمولا گواهی تمکن مالی را احتیاج ندارند و فقط سفارت آن کشور است که به اندازه خرج یکسال گواهی را طلب می کند.
  • گواهی معمولا یک صفحه است و  ارسال ایمیل گواهی ها معمولا برای دانشگاه ها کافی است و نیازی به ارسال پستی نیست.
  • اگر گواهی مالی به نام کسی به غیر از پدر و مادر باشد، علاوه بر تعهد باید برای سفارت توجیه کند که به په علتی شخص مورد نظر قصد دارد این پول را در اختیار شما قرار دهد. ترجمه تعهدنامه محضری از کسی که گواهی به اسم آن شخص است ضروری می باشد. برخی دانشگاه ها حتی اگر گواهی از طرف پدر مادر هم باشد، تعهدنامه محضری را می خواهند.
  • برخی از انواع موسسات مالی و اعتباری در دسته بانک ها محسوب نمی شوند و گواهی که از آنها صادر می شود معتبر نیست.
  • مبلغ پولی که در حساب بانکی قرار دارد می تواند در یک حساب پس انداز معمولی به ریال یا اینکه در یک حساب ارزی به یورو یا دلار باشد.
  • اگر حساب شما به ریال باشد، بانک در نامه تمکن مالی موجودی حساب شما را به ریال و یورو به نرخ دولتی می زند. ولی برای سفارت نرخ آزاد ملاک است و در نتیجه شما می بایست معادل مبلغ مورد نیاز را به نرخ آزاد ارز مربوطه در حساب خود داشته باشید.
  • اگر بیشتر از مبلغ مورد نیاز در حساب خود داشته باشید احتمالا مشکلی پیش نمی آید. البته بیشتر بودن این مبلغ روند ویزا رو تسهیل نمی کند. حتی ممکن است که سفارت چنین برداشت کند که با مبلغی بسیار بالاتر از مبلغ لازم برای گواهی تمکن مالی، قصد اقامت در آن کشور را دارید که در نتیجه باعث تاثیرات منفی در روند بررسی پرونده شما می شود.
  • تمکن مالی با گردش حساب تفاوت دارد. گردش حساب مخصوص ویزای شنگن است و باید شامل تراکنش های ۳ ماه آخر باشد. این نامه می بایست مهر انگلیسی بانک و هولوگرام داشته باشد.
  • مبلغ پول برای گواهی تمکن مالی باید از قبل در حساب بانکی موجود باشد و یک روز پس از اخذ گواهی، هم نباید پول را از حساب خارج کنید.
  • برخی بانک ها قادرند چندین حساب از یک شخص که فقط در آن بانک می باشد را با هم در یک گواهی ارائه دهند.
  • بعضا شماره پاسپورت شما درون نامه ذکر می شود و بعضا این اتفاق رخ نمی دهد. این قضیه اهمیت ندارد.
  • اکثر بانک ها این قابلیت را دارند که گواهی را به صورت انگلیسی صادر کنند.

مبالغ لازم برای گواهی:

مبلغ گواهی معمولا به اندازه خرج یکسال به طور کامل است. یعنی با همه هزینه های رفت و آمد و بیمه و متفرقه و… بنابراین بستگی به دانشگاه و شهری که دانشگاه در آن قرار دارد می باشد.

تمکن مالی برای آلمان

این گواهی به دو صورت قابل ارائه است. یکی ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش ۱۰۲۳۶ یورو و یا ارائه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از وابستگان متقاضی که ساکن آلمان می باشد.

تمکن مالی برای فرانسه

متقاضی باید اثبات کند که توانایی پرداخت ماهانه ۶۱۵ یورو را برای سال اول تحصیل خود دارد. اگر متقاضی بورسیه تحصیلی داشته باشد، باید گواهی سازمان مربوطه که نشان‌دهنده پوشش این هزینه‌ها باشد را ارائه دهد.

تمکن مالی برای ایتالیا

اگر متقاضی مجاز به اخذ بورسیه شود، این مقدار حداقل ۶۰۰۰ یورو برای هر سال است که در این صورت فقط کافی است مدارک توافقنامه ی بورسیه را برای اثبات تمکن مالی ارائه شود. اگر متقاضی تنها باشد یا فقط یکی از اعضای خانواده را به همراه داشته باشد. باید حدود ۵۰۶۱ یورو داشته باشد. و اگر دو یا سه نفر دیگر از اعضای خانواده را همراه خود داشته باشد مبلغ ۱۰۱۲۳ یورو و اگر چهار یا بیش از چهار نفر از اعضای خانواده را همراه خود داشته باشد ۱۵۱۸۵ یورو باید ارائه دهد.

تمکن مالی برای اتریش

۶۷۲۰ یورو و یا بیشتر می باشد.

تمکن مالی برای نروژ

مبلغ گواهی تمکن مالی که به حساب دانشگاه واریز می شود معادل ۱۰۰۰۰ یورو می باشد. این مبلغ جهت هزینه های زندگی است که نزد دانشگاه مورد نظر بصورت امانت باقی می ماند و پس از ورود دانشجو به کشور نروژ و افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور این مبلغ از طرف دانشگاه به حساب شخص به صورت ماهانه واریز می گردد.

تمکن مالی برای سوئد

۸۰۶۴ کرون سوئد برای هر ماه و فقط با احتساب خود شخص می باشد.

تمکن مالی برای استرالیا

برای ویزای تحصیلی ۱۳۷۵۰ دلار در سال می باشد.

تمکن مالی برای کانادا

حدود ۱۰۰۰۰$ و در استان کبک در حدود ۱۱۰۰۰ در سال و فقط با احتساب خود متقاضی می باشد.

معرفی سایت فاندیاب و بورسیه های دولتی | معرفی سایت کاریابی و فاندیاب هلند | راهنمای سایت کورسرا Coursera

دیدگاه کاربران
  • مقدسه 17 اکتبر 2021 / 14:27

    ممنون از سایت خوبتون .درمورد گردش حساب برای ویزای شنگن هم توضیح میدید؟

  • محمود 17 اکتبر 2021 / 14:44

    آیا قیمت دلار استرالیا با آمریکا متفاوت است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان