تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل پزشکی در ایتالیا

علاقه مندان به تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی حتما به تحصیل در کشور زیبا و غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی ایتالیا اندیشیده اند. باید گفت کشور ایتالیا با دارا بودن بسیاری از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا و امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی، گزینه‌ی فوق العاده‌ای برای مهاجرت تحصیلی است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه مزیت های تحصیل پزشکی در ایتالیا را برشماریم می توان برای نمونه به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشور های اروپایی
  • ارائه آموزش بسیاری از رشته ها از جمله پزشکی در دانشگاه های معتبر ایتالیا به زبان انگلیسی
  • مدارک دانشگاهی پزشکی دانشگاه های ایتالیا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در همه کشور های دنیا معتبرند
  • ویزای تحصیلی ایتالیا ویزای شنگن است و به دانشجو این امکان را می دهد به ۲۵ کشور اروپا از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس در ایام تعطیلات سفر کند.
  • امکان اشتغال دانشجویی برای دانشجویان پزشکی ایتالیا فراهم است تا دانشجو از درآمدی برای پرداخت بخشی از هزینه های زندگی خود بهره مند شود.

گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان | شرایط کار دانشجویی در اتریش

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان متقاضی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا هزینه‌های تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور است. در این بخش از مقاله توضیحاتی در ارتباط با هزینه‌ی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه‌های ایتالیا را شرح خواهیم داد:

هزینه ی تحصیل در بعضی از دانشکده های پزشکی به زبان انگلیسی⁣:

دانشکده پزشکی بین المللی در میلان یکی از مهمترین و بزرگترین دانشکده‌های پزشکی در ایتالیاست که به زبان انگلیسی به تدریس این رشته پرداخته است. برنامه‌های آموزشی این دانشکده به مدت ۶ سال در بیمارستان‌های آموزشی موسسه Clinico Humanitas تدریس می‌شود.

دانشکده بین‌المللی ایتالیا با بهره‌مندی از بهترین اساتید و پزشکان جهان در دوره‌های تخصصی پزشکی و جراحی برنامه‌های آموزشی ارائه می کند. در ارتباط با هزینه های تحصیل در این دانشکده می توان گفت مبلغ پرداختی هر دانشجویی بر اساس شرایط مالی اش متفاوت خواهد بود و دانشجو میتواند در دو قسط در طول سال شهریه را پرداخت کند.

حداکثر شهریه پرداختی در هر قسط با توجه به شرایط دانشجو ۳۲۴۵ یورو بوده است اما دانشجویانی هم بوده اند که ۸۸ یورو پرداخت کرده اند.نکته ای که در ارتباط با هزینه های دانشکده بین المللی پزشکی میلان وجود دارد این است که علاوه بر شهریه در نظر گرفته شده از طرف دانشکده، هزینه های ثبت نام که ۱۹۹ یورو است و هزینه های عمومی که  ۷۵ یورو است نیز وجود دارد.

دانشکده پزشکی Sapienza در رم از دیگر گزینه های مطرح برای دانشجویان متقاضی پزشکی در ایتالیا است که پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند. دوره های پزشکی در این دانشکده ۶ ساله است که در این مدت دانشجو برای توسعه مهارت های بالینی و در زمینه های تخصصی آموزش می بیند.

دانشکده ساپینزا برای دوره های پزشکی خود در هر سال ۲۶۴۷ یورو دریافت می کند و علاوه بر آن ۱۴۰ یورو به عنوان هزینه منطقه ای دریافت میکند. یکی از مزیت های دوره های پزشکی در این دانشکده ارائه کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه است. این دانشکده علاوه بر تخفیف در شهریه به دانشجویان بر اساس شایستگی ها و شرایط مالی آنها کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد. خبر خوب اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز قادر به دریافت بورسیه ۵۲۰۰ یورویی این دوره ها بوده اند.

سومین دانشگاهی که معرفی خواهیم کرد دانشگاه پاویا است. این دانشگاه در دوره ی هاروی یا Harvey Course پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند. این دوره دارای تجربه ۵۰۰ ساله در تدریس پرشکی است که به کمک بسیاری از اساتید و پزشکان و دانشمندان مطرح دنیا به آموزش این رشته می پردازند.

هزینه تحصیل در دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا هر ساله بین ۴۸۳-۴۱۱۰ یورو می باشد که بر اساس شرایط مالی دانشجو متغیر است.

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی و تخفیف در شهریه در تمامی دانشگاه‌های معرفی شده وجود دارد. بورسیه این دانشگاه‌ها ۲۵۰۰ یورو بوده و دانشجو می تواند از تخفیفات شهریه و هزینه‌های خوابگاه نیز بهره مند شود. بهتر است دانشجویان قبل از هر گونه اقدامی به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات لازم در ارتباط با آخرین تغییرات و شرایط اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

کشورهایی با بیشترین بورسیه تحصیلی | روش کاهش هزینه دانشگاه خارجی | ددلاین اپلای

دیدگاه کاربران
  • Ali 29 جولای 2021 / 17:27

    خیلی مفید بود

  • الهام 30 جولای 2021 / 18:13

    ممنون. توی رشته های مثل معماری از دوستانم فاند تحصیلی رو گرفتن. کسی خبر داره برای پزشکی هم میشه گرفت؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان