چگونه کاورلتر بنویسیم؟ روش نوشتن کاورلتر Cover Letter

چگونه کاورلتر بنویسیم

چگونه کاورلتر بنویسیم؟

چگونه کاورلتر بنویسیم؟ فرآیند پذیرش در دانشگاه ها نسبت به یکدیگر متفاوت است و هر دانشگاهی مدارک و ضوابط خاصی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. در این بین کاورلتر یا نامه پوششی یکی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در اکثر دانشگاه ها محسوب می شود. به طور کلی کاورلتر شرح کاملی در مورد قابلیت های علمی و حرفه ای متقاضی و دلایل مناسب بودن شخص در موقعیت تحصیلی که برای آن درخواست پذیرش می دهد، است.

بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد ساختار و ویژگی های کاورلتر ،آن را با رزومه یا CV  اشتباه می گیرند. در این بخش به اختصار مهمترین تفاوت های کاورلتر با رزومه و CV را برای شما شرح خواهیم داد. رزومه و کاورلتر در اکثر اطلاعات ارائه شده تفاوت چندانی ندارند اما می توان گفت که کاورلتر علاوه بر سوابق علمی پژوهشی ، قابلیت ها و افتخارات دانشجو، به شرح کامل آن توانایی ها و فعالیت ها نیز می پردازد.

به نوعی می توان گفت کاورلتر به صورت جامع و تشریحی اطلاعات موجود در رزومه را ارائه می دهد تا کمیته پذیرش دانشگاه را قانع کند که متقاضی قابلیت و توانایی موفقیت در این موقعیت تحصیلی را دارد. تفاوت مهم کاورلتر و CV در نحوه نگارش آنها است که CV به صورت تیتروار عناوین را بیان می کند و کاورلتر به شرح آنها می پردازد.

یکی از نکاتی که متقاضیان باید توجه کنند ترتیب بررسی مدارک توسط کمیته پذیرش دانشگاه است، رزومه، توصیه نامه و یا دیگر مدارک اهمیت زیادی دارند اما نکته مهم در این رابطه بررسی کاورلتر به عنوان اولین مدارک در فرایند اپلای و پذیرش دانشگاه است.

همانطور که می دانید در روند پذیرش مراحل اول می توانند بسیار تاثیر گذار بر روی کل روند پذیرش باشند؛ شما می توانید با نگارش یک کاورلتر جذاب و قوی از بسیاری از داوطلبان پیشی گرفته و موفق به دریافت پذیرش شوید. زیرا تنها زمانی کمیته پذیرش دانشگاه مشتاق به بررسی دیگر مدارک شما خواهند شد که از طریق کاورلتر مجاب شوند شما قابلیت و توانایی تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارید.

ساختار یک کاورلتر استاندارد و روش نوشتن کاورلتر

چگونه کاورلتر بنویسیم؟ برای نگارش یک کاورلتر استاندارد لازم است یک سری نکات را مد نظر قرار دهید، اینکه یک کاورلتر جذاب از چه بخش هایی تشکیل شده است؟ باید گفت یک متن همراه با توضیح است و در چند پاراگراف شایستگی های متقاضی شرح داده می شود.

کاورلتر استاندارد باید حداقل ۱٫۵ صفحه و حداکثر ۲ صفحه باشد، ساختار زبانی و ادبیات کاورلتر از جمله مهمترین نکات در نگارش کاورلتر است که باید دانش زبانی کافی برای نگارش کاورلتر را داشته باشید.

چگونه کاورلتر بنویسیم؟


مشاهده مقالات مرتبط:

نگارش کاورلتر (cover letter)

دانلود نمونه کاورلتر Cover Letter

نگارش کاورلتر | نوشتن کاورلتر برای اپلای


هر کاورلتر باید شامل ۵ بخش باشد:

  1. معرفی
  2. پایان نامه
  3. سوابق تدریس
  4. سوابق کاری
  5. نتیجه گیری

۱- معرفی کاورلتر

چگونه کاورلتر بنویسیم ؟ در بخش معرفی کاورلتر باید بدون هرگونه پیچیدگی و به وضوح مشخصات و نام کامل متقاضی، موقعیت علمی و شغلی متقاضی، زمینه‌‌ها و تخصص های پژوهشی او ذکر شود و در ادامه به تشریح و معرفی آنها بپردازد. باید این بخش کاورلتر را طوری نگارش کنید که به یک سری پرسش هایی که در ذهن کمیته پذیرش وجود دارد پاسخ دهید؛ مانند پرسش‌هایی مبنی بر جایگاه شغلی متقاضی، تخصص و شایشتگی های او.

۲- پایان نامه

یکی از دشوار ترین بخش های نگارش کاورلتر می تواند بخش پایان نامه باشد زیرا در پاره ای مواقع شما قبل از تاریخ دفاع خود باید کاورلتر را نگارش کرده به همین دلیل تشریح آن کمی دشوار خواهد بود، اما پیشنهاد ما این است در این بخش به هر قسمت پایان نامه خود جمله ای را اختصاص دهید که در مجموع یک پاراگراف جذاب در توصیف و تشریح پایان نامه خود ارائه دهید. برای دستیابی به متنی تاثیرگذار و قوی چندین بار بازنویسی کنید و متنی مناسب را در آخر نگارش کنید.

۳ – سوابق تدریس 

چگونه کاورلتر بنویسیم؟ از آن جهت که در روند دریافت پذیرش و یا بورسیه و کمک هزینه به عنوان TA، شرح کامل تجربه و سوابق تدریس شما می تواند تاثیر گذار باشد، نگارش این بخش اهمیت دارد. پیشنهاد ما برای نگارش این بخش این است که برای شروع سوابق تدریس، حوزه‌های تدریس و همچنین نحوه و فلسفه تدریس خود را به طور کامل نوشته و بازخوانی کنید و بعد به طور خلاصه مهمترین بخش های آن را در حدود یک یا دو پاراگراف جمع بندی کنید و در کاورلتر خود بیاورید.

۴-  سابقه کاری 

به طور کلی برای کمیته پذیرش و داوران سوابق و قابلیت های شما در زمینه کاری خارج از محیط دانشگاه اهمیت دارد و می تواند سبب تشریح شخصیت شما و نحوه تعامل شما در گروه برای کمیته پذیرش دانشگاه باشد. در این بخش باید شرایطی را تشریح کرد که شما را یک شخص ارزشمند در گروه و با قابلیت همکاری در آن و قادر به انجام اموری فراتر از پژوهش معرفی کند.

۵- نتیجه گیری

چگونه کاورلتر بنویسیم ؟ در این قسمت پایانی کاورلتر، یک  جمع بندی کوتاه در رابطه با کل موضوع باید داشت و  به مدارکی که در پیوست خواهد آمد مانند رزومه، توصیه نامه و … می توان اشاره کرد.


محدودیت سنی برای اپلای و دریافت فاند و بورسیه | هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هلند | اپلای برای رشته ای متفاوت در مقطع بالاتر


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان