محدودیت سنی برای اپلای و دریافت فاند و بورسیه

محدودیت سنی اپلای

آیا محدودیت سنی برای اپلای و اخذ پذیرش و فاند وجود دارد ؟

اهمیت محدودیت سنی اپلای:

محدودیت سنی اپلای | گپ تحصیلی | اغلب دانشگاه ها در مورد محدویت سنی متقاضیان برای پذیرش و اپلای قواعد خاصی ندارند. در این بین برخی دانشگاه های چین برای اخذ فاند تحصیلی محدودیت سنی را اعمال می  کنند به طور مثال در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان کمتر از ۳۵ سال و برای مقطع ارشد متقاضیان زیر ۴۰ سال فاند تعلق می گیرد. همچنین برخی دانشگاه های اسلوونی نیز برای ارائه بورسیه های دولتی در مقطع دکتری سن کمتر ۲۸ سال را مجاز می دانند.

البته صرفا مناسب بودن سن متقاضی برای اپلای کافی نیست و دانشجویانی که سن مناسب را دارا هستند فقط می توانند در فرآیند اخذ پذیرش آن دانشگاه ها شرکت کنند. حال اگر شرط محدودیت سنی برای ویزا و یا سایر موارد را مطرح شود به گپ تحصیلی بر می گردد که می توان آن را با روش هایی که در ادامه بیان می شود پوشاند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

گپ تحصیلی معمولا از چند سال بیشتر باشد برای ویزا مشکل ساز خواهد شد ؟

گپ های تحصیلی یا همان فاصله زمان فارغ التحصیلی و اپلای می توانند در مواردی مشکل ساز باشند مثل مکاتبه با اساتید و زمان تصمیم گیری آفیسر سفارت. به طور مثال زمانی که دانشجویی با استاد مورد نظر خود مکاتبه می کند ممکن است برای استاد این سوال مطرح شود که متقاضی در این فاصله زمانی که بین فارغ التحصیلی و اقدام به اپلای وجود دارد از محیط آکادمیک دور بوده یا نه؟

در این مواقع دانشجو باید با استفاده از سابقه کار مرتبط، مقاله یا کنفرانس، کار تحقیقاتی و یا تدریس آکادمیک استاد مربوطه را قانع کند که در این زمان از نظر علمی فعال بوده است.

به طور کلی دانشگاه ها و موسساتی که آموزش رایگان ارائه می دهند یا شهریه تحصیل آنها پایین است به دلیل رقابتی بودن این دانشگاه ها، شانس افرادی که دارای گپ تحصیلی زیاد هستند بسیار پایین می آید.

یکی دیگر از مشکلات گپ تحصیلی یا وفقه تحصیلی در اقدام برای پوزیشن های دارای شرط سنی یا پروسه های دیگه مثل بورس DAAD آلمان می باشد. یکی از شرایط ضروری برای اقدام به دریافت بورسیه DAAD  آلمان نداشتن گپ بیشتر از شش سال برای بورسیه در مقطع دکترا است.

در اکثر کشور پر کردن گپ تحصیلی با فعالیت های تحقیقاتی مرتبط و یا داشتن چند مقاله طی آن دوره رایج است. نکته مثبتی که در زمینه اپلای وجود دارد این است که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و هیچ وقت هیچ غیر ممکنی وجود ندارد و همیشه شانس موفقیت وجود دارد.

گپ تحصیلی

محدودیت سنی اپلای | گپ تحصیلی


موضوعات مرتبط:

اپلای

فرآیند فرصت تحقیقاتی خارج از کشور


نکات کلی در مورد گپ تحصیلی:

۱- بهتر است که بیشتر از یک الی دو سال از محیط آکادمیک دور نشده باشید.
۲- بعضی اوقات مشکل گپ برای دانشگاه مطرح نیست، بلکه برای سفارت است که باید دلایل قانع کننده ای بیان شود.
۳- اپلای بیشتر از اینکه به سن متقاضیان وابسته باشد، به این بستگی دارد که متقاضیان در سال های آخر به چه کاری مشغول بودند.
۴- گپ تحصیلی، تبصره های خاص خود را دارد که به رشته، مقطع تحصیلی و سایر فاکتورها بستگی دارد.
۵- داشتن گواهی کار برای پر کردن گپ تحصیلی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

یکی دیگر از عواملی که می تواند به عنوان یک پیش نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها محسوب شود و یا حداقل به عنوان یک فاکتور مثبت تلقی شود، داشتن تجربه و سابقه کاری است که برای اثبات این موضوع باید از شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار بودید، گواهی بگیرید. گواهی کار و یا گواهی کارآموزی برای بعضی رشته ها مانند MBA و دانشگاه ها به عنوان یک پیش نیاز مطرح است. بنابراین برای افرادی که گپ تحصیلی دارند یکی از بهترین راه ها ارائه گواهی کار به سفارت است.


حد نرمال گپ تحصیلی برای اپلای کانادا

به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۲ تا ۳ سال وقفه تحصیلی و برای مقطع کارشناسی ارشد تا ۵ سال گپ تحصیلی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا مشکلی ایجاد نخواهد کرد. لازم به ذکر است کالج ها و دانشگاه هایی هم هستند که گپ های طولانی تر را نیز می پذیرند اما بهترین کار برای داشتن یک اپلای کم ریسک ارائه دلایل قانع کننده برای گپ تحصیلی ایجاد شده می باشد.

معمولا برای مقطع دکتری وفقه تحصیلی و گپ تحصیلی مسئله تاثیر گذاری نیست و مهمترین مسئله در این مواقع پژوهش ها و سوابق علمی و کاری متقاضی در این دوره خواهد بود.

توجیه گپ تحصیلی:

  • ارائه قراردادهای کاری یا فیش های حقوقی
  • ارتقا سطح زبان
  • دلایل پزشکی
  • شرکت در دوره ها، همایش ها و کنفرانس های مربوط به رشته تحصیلی یا مسیر کاری
  • ارائه سوابق تحصیلی
  • ارائه توصیه نامه معتبر از اساتید
  • ارائه انگیزه نامه قوی

 


آموزش مصاحبه اسکایپ | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا | ثبت نام آزمون تافل | ساخت پروفایل لینکدین


دیدگاه کاربران
  • علیرضا 28 سپتامبر 2023 / 17:20

    سلام من سال ۹۶ دیپلم گرفتم اگر سال دیگه یعنی ۱۴۰۳برم دانشگاه گپ تحصیلی حساب میشه چطور این مشکل رو حل کنم البته یه مدتی درگیر بیماری بودم و عمل جراحی هم انجام دادم ؟؟

    • قاسم هاشمی 30 سپتامبر 2023 / 01:33

      سلام
      میتونه محاسبه بشه ولی در صورتی که بخوایین برای مقاطع بالاتر اپلای کنید کمی کار ساده تر بشه. شما سعی کنید بخوبی دانشگاه و مدرک زبان رو پاس کنید. در این صورت خیلی از موارد حل میشوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان