هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هلند

هزینه های تحصیل در هلند

هزینه های تحصیل در هلند

هزینه های تحصیل در هلند | کشور هلند به عنوان یکی از کشور های محبوب در میان دانشجویان بین المللی هر ساله به تعداد زیادی دانشجو پذیرش تحصیلی ارائه می دهد. از جمله مزایای تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی
  • تحصیل با هزینه های مقرون به صرفه
  • جامعه بزرگ بین المللی
  • محیطی عالی برای زندگی
  • فرصت های شغلی خوب برای حین تحصیل و پس از آن

تحصیل در مقطع کارشناسی

هزینه های تحصیل در هلند | دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی و یا بالاتر  ادامه تحصیل دهند می توانند در دانشگاه های هلند یا مدارس عالی موسوم به (Hoger Beroepsonderwijs (HSO ثبت نام کنند. همه ی مدارکی که از طرف این موسسات صادر می شوند معادل مدرک کارشناسی هستند. هلند دارای ۱۴ دانشگاه تحقیقاتی و ۴۱ دانشگاه علمی کاربردیست. به علاوه ی حدود ۷۵ مدرسه و موسسه آموزشی که ارائه دهنده آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید مدرک دیپلم معادل دیپلم هلندی اخذ کنند. همچنین نمره آیلتس حداقل ۶ برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع الزامی است. دانشجویان در این مقطع ۴ سال آموزش دیده و به صورت پژوهش محور تحصیل می کنند. در این مقطع دانشجویان باید در سال پایانی تحصیل خود پژوهش علمی ارائه دهند.

هزینه مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند به تناسب دانشگاه، رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل متفاوت است اما می توان گفت به طور کلی شهریه دانشگاه های هلند در مقطع کارشناسی حدود ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو در سال خواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل خود می توانند حدود ۱۰ ساعت در هفته کار نیمه وقت انجام دهند و حدود ۸۰ تا ۱۰۰ یورو در هفته درآمد داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه های تحصیل در هلند | متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند به صورت پیوسته و به مدت ۶ تا ۸ سال تحصیل نمایند و مدرک Doctoral خود را که معادل با مدرک کارشناسی ارشد است دریافت نمایند. همچنین میتوانند با گذراندن دوره post-HBO در همان مدارس حرفه ای مدرکی معادل با کارشناسی ارشد دریافت نمایند که بسته به رشته تحصیلی این دوره بین ۲ تا ۴ سال به طول می انجامد. برای تحصیل در مقطع ارشد ، مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره حدودا ۶٫۵ و یا مدرک زبان آلمانی سطح B2 نیاز است.

مقطع کارشناسی ارشد هم هزینه های تحصیل مانند دوره کارشناسی به دانشگاه مقصد و رشته تحصیلی بستگی دارد. به طور میانگین دانشجویان هزینه ای مابین ۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برای تحصیل در این مقطع هزینه می کنند. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان جاز به ۲۰ ساعت کار در هفته خواهند بود از این طریق می توانند درآمدی در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو در هفته داشته باشند تا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی آنها را پوشش دهد.

هزینه های تحصیل در هلند مقطع دکتری

هزینه های تحصیل در هلند| هلند به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی کشور بسیار جذابی است زیرا اغلب دانشگاه های هلند در مقطع دکتری به دانشجویان بین المللی بورسیه های تحقیقاتی و تحصیلی ارائه می دهند. تحصیل در مقطع دکتری ۴ ساله بوده و برای شرکت در دوره دکتری به زبان انگلیسی متقاضیان موظف به دریافت نمره آیلتس ۷ خواهند بود البته لازم به ذکر است که برخی رشته ها نیازمند نمره آیلتس ۷٫۵ نیز هستند.

در مقطع دکتری نیز هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر است و در بعضی دانشگاه ها دولت هلند کل هزینه دکتری را به عنوان بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی پرداخت می کند. در بعضی دیگر از دانشگاهها بخشی از هزینه تحصیل را دانشگاه می پذیرد.

دانشجویان متقاضی تحصیل دکترای تخصصی در هلند به عنوان کارکنان دانشگاهی در کارهای تحقیقاتی شرکت دارند و از این طریق حقوق دریافت خواهند کرد در این شرایط از پرداخت هزینه های مربطو به شهریه دانشگاه نیز معاف خواهد بود.

دانشجویان دکتری مجاز به ۳۰ ساعت کار در هفته هستند که می تواند درآمد بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه برای دانشجو به همراه داشته باشد. البته  موضوع بورسیه تحصیلی و یا حقوق ماهانه ی تقریبا بین ۱۸۰۰ الی ۲۴۰۰ هزار یورویی نیز برای دانشجویان این مقطع در نظر گرفته شده است.

شرایط اخذ پذیرش در هلند

هزینه های تحصیل در هلند | برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های هلند می توان از دو طریق اقدام کرد:

  1. مستقیما از طریق دانشگاه
  2. از طریق Studielink که یک مرکز آنلاین برای ثبت نام در دانشگاه های هلند است.

برای اینکه بدانید برای رشته و دانشگاه مورد نظر شما از چه روشی باید اقدام  کنید می توانید با قسمت بین المللی دانشگاه مربوطه تماس بگیرید. در هلند به دوره های تحصیلی که متقاضی زیادی دارند   ”numerous fixes“ می گویند و برای ثبت نام در یکی از این دوره ها باید در فرآیندی مشابه لاتاری شرکت کنید.

هزینه های زندگی دانشجویی در هلند

هزینه های تحصیل در هلند | علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان و متقاضیان باید به فکر برآورد هزینه های زندگی در هر شهر و منطقه هلند باشند. هزینه های زندگی دانشجویان به سبک زندگی و محل زندگی دانشجو بستگی دارد. برای مثال اقامت در شهر آمستردام هلند در حدود ۱۲۰۰ یورو در ماه هزینه خواهد داشت در صورتی که هزینه زندگی در شهری مثل روتردام به کمتر از ۱۰۰۰ یورو می تواند کاهش پیدا کند.

به طور میانگین دانشجویان باید هزینه ای بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه برای هزینه های زندگی و اقامت در هلند در نظر بگیرند. بزرگترین بخش هزینه زندگی در هلند مربوط به اجاره مسکن است. به طور کلی هزینه اجاره یک اتاق، بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو متغیر است.


دانلود نمونه کاورلتر | دوره های کوآپ کانادا | تحصیل در دانمارک | هزینه تحصیل در کانادا | اجاره مسکن دانشجویی در ایتالیا


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان