هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با سایر کشورها

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
5/5 - (5 امتیاز)

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

در مقایسه با سایر کشور های اروپایی هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان تقریبا مقرون به صرفه می باشد. هزینه های خرید از جمله خوراک، مسکن، پوشاک و غیره اساسا هم سطح با میانگین اروپا است. دانشجویان برای پوشش هزینه های زندگی بطور متوسط ماهانه به حدود ۸۵۰ یور نیاز خواهند داشت. درحالی که شهریه دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان می باشد اما شهریه سالانه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ خواهد بود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

بیشترین هزینه برای مخارج ماهانه، اجاره مسکن می باشد. با این حال هزینه اجاره در کشور آلمان بسیار متنوع است و بر اساس محلی که دانشگاه قرار دارد و دانشجویان بین ۲۹۰ تا ۵۶۰ یورو در ماه برای اقامت باید پرداخت کنند. هزینه اجاره در بعضی از شهر های بزرگ نظیر مونیخ، هامبورگ، دوسلدورف و فرانکفورت در مقایسه با سایر شهرهای دیگر بسیار زیادتر می باشد اما پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ قطعا راحت تر خواهد بود و در شهرهایی مانند هانوفر و یا بوخوم به صرفه و مناسب می‌باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

 

در صورتی که به دنبال مخارج کمتری هستید می توانید در سالن های دانشجویی یا آپارتمان‌های اشتراکی (WG) اتاقی اجاره نمایید. بطور مثال اجاره ی خانه ی یک خوابه در شهر اشتوتگارت آلمان معادل ۸۵۰ یورو می‌باشد و اجاره‌ی همین خانه با همین شرایط در شهر برمن آلمان معادل ۵۵۰ یورو است.

امتیازات متعددی برای دانشجویان وجود دارد و با ارائه دادن کارت شناسایی دانشجویی خود می توانند امتیازاتی بابت هزینه ورود به تئاتر، موزه ها، سالن های موسیقی، سینماها، استخر های عمومی و دیگر اماکن فرهنگی، دریافت کنند. در کنار این هزینه ها، تمام دانشجویان دانشگاه باید هزینه ثبت نام ترم را به طور متوسط در حدود ۳۰۰ یورو پرداخت کنند. این هزینه به مقدار زیادی به دانشگاه و خدماتش بستگی دارد  و در بسیاری از دانشگاه ها نیز هزینه بلیط وسایل نقلیه عمومی را نیز در بر می گیرد.

از دیگر خدمات رفاهی که ارائه می شود این است که دانشجویان می‌توانند از انواع وسایل نقلیه عمومی در شهر و اطراف شهر دانشگاه خود برای نیمی از سال به صورت رایگان استفاده نمایند. با توجه به شهر و نوع بلیط‌ها، هزینه خرید بلیط می تواند بین ۲۵ تا ۱۶۰ یورو در هر ترم باشد.

هزینه دیگری که دانشجویان باید در نظر بگیرند بیمه درمانی می باشد. بیمه های درمانی دولتی خدماتی به دانشجویان ارائه می دهند که در حدود ۸۰ یورو در ماه هزینه آن ها می باشد که این مبلغ مربوط دانشجویانی است که کمتر از ۳۰ سال سن دارند و کمتر از ۱۴ ترم تحصیل در آلمان را تجربه کرده اند. بعد از آن هزینه بیمه به طور خودکار به ۱۶۰ یورو در سال افزایش می یابد.

ترجمه مدارک تحصیلی برای دانشگاه های استرالیا | روش های پیدا کردن استاد برای اپلای | معرفی منابع آزمون GRE برای اپلای

هزینه ماهانه دانشجویی در آلمان

  • اجاره و امکانا رفاهی: ۳۲۳ یورو
  • خوراک و نوشیدنی: ۱۶۸ یورو
  • پوشاک: ۴۲ یورو
  • وسایل آموزشی: ۲۰ یورو
  • خودرو و وسایل نقلیه عمومی: ۹۴ یورو
  • تلفن، اینترنت، تلویزیون: ۳۱ یورو
  • تفریح، فرهنگ، ورزش: ۶۱ یورو
  • مجموع هزینه ها: ۸۱۹

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان