شرایط تحصیل در آلمان | آیا اجازه دارم در آلمان تحصیل کنم؟

شرایط تحصیل در آلمان
5/5 - (1 امتیاز)

آیا اجازه دارم در آلمان تحصیل کنم؟

شرایط تحصیل در آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد. برای تحصیل در آلمان در ابتدا به مدرک ورود به دانشگاه نیاز دارید. مدرک ورود به دانشگاه همان دیپلم مدرسه می باشد، که اجازه تحصیل در دانشگاه را برای شما فراهم می کند. اگر مدرک ورود به دانشگاه از کشور خودتان دارید و می‌خواهید در دانشگاه ثبت نام کنید، ابتدا باید مدارک خود را در آلمان به تایید برسانید و ببینید که آیا مدرک شما در آلمان هم به عنوان مدرک ورود به دانشگاه قابل قبول است یا خیر. بخش بین المللی در هر دانشگاه مسئول انجام این پروسه است.

قبل از شروع پروسه ثبت نام میتوانید از طریق وب سایت های Datenbank anabin و پایگاه پذیرش Zulassungsdatenbank des DAAD بررسی کنید که مدارک شما در آلمان در چه سطحی قبول خواهد شد و در کدام رشته ها می توانید ادامه تحصیل دهید.

اگر وب سایت‌های مذکور مدارک شما را شناسایی نکردند، باید مستقیما از دانشگاه مورد نظر خود در مورد آن سوال کنید. اگر هنوز نمی دانید که در چه دانشگاهی میخواهید تحصیل کنید، می توانید مدارک خود را برای تایید و شناسایی به یکی از مراکز شناسایی دولتی staatlichen Anerkennungsstelle بفرستید. این اداره‌ها معمولا هزینه می خواهند. اگر مدرک مدرسه شما برای راهیابی به دانشگاه کافی نباشد، می‍‌‌توانید به مدت یک سال به کالج (Studienkolleg) بروید و یا یک آزمون ارزیابی برای راهیابی به دانشگاه انجام دهید. در دوره کالج شما برای شروع تحصیلات عالی آماده خواهید شد و همچنان زبان آلمانی می آموزید.

شرایط تحصیل در آلمان

دوره کالج در آلمان

بنابراین باید قبل از شروع کالج در مورد رشته‌ای که میخواهید در آینده تحصیل کنید تصمیم بگیرید. این دوره معمولا یک سال به طول می انجامد و با یک آزمون ارزیابی به پایان می رسد. اگر در این امتحان موفق شوید، میتوانید در رشته‌ای که انتخاب کردید تحصیل کنید. برای شروع دوره یک ساله کالج باید در یک امتحان ورودی اشتراک کنید و حداقل در سطح B1 زبان آلمانی صحبت کنید. دوره های کالج را در سایت studienkollegs.de پیدا کنید. برای ورود در برخی از کالج ها میتوانید به صورت مستقیما به کالج درخواست بفرستید اما گاهی اوقات شما باید از طریق سایت uni-assist.de اقدام کنید.

دروه کارآموزی در آلمان

بنابراین لطفا توجه داشته باشید که اگر یک دوره کارآموزی (آوسبیلدونگ) در آلمان فرا گرفته اید و برای چندین سال در حرفه خود کار کرده اید، ممکن است بتوانید بدون داشتن مدرک ورود به دانشگاه هم برای تحصیل به دانشگاه ثبت نام کنید. در این مورد از دانشگاه مورد نظر خود مشاوره بگیرید. همچنین می توانید با دفتر مرکزی دفتر آموزش های عالی Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen (ZAB) تماس بگیرید.

دانش کافی در مورد زبان آلمانی یکی دیگر از شرایط مهم ورود به دانشگاه های آلمان است. به جز برخی از دوره‌های دانشگاهی بین المللی، دانستن زبان آلمانی در C1 یا بالاتر، از پیش نیاز های تحصیل در آلمان است. بهر حال یکی از مدارک زبان آلمانی Telc Deutsch C1 Hochschule ، Goethe-Zertifikat C2 ، DSH-Prüfung وTestDaF برای ورود به دانشگاه نیاز است. هر کدام از این امتحان ها معمولا چندین بار در سال ارائه می شوند و بین ۴۰ تا ۱۷۵ یورو هزینه دارند. اگر متقاضی در آلمان حضور ندارد اما میخواهد در آلمان تحصیل کند، نیاز به اجازه اقامت برای دانشجویان دارد.

گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان | شرایط کار دانشجویی در اتریش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان