مقایسه ی شرایط تحصیل بین کشور آلمان و ایتالیا

 مقایسه ی تحصیل بین کشور آلمان و ایتالیا

 شهریه در آلمان نسبت به ایتالیا

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا | در کشور آلمان دانشگاه های دولتی از دانشجویان بابت شهریه مبلغی دریافت نمی کنند و فقط دانشجویان موظفند در سال ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو بابت هزینه های اجرایی (administration fees)  بپردازند. با این اوصاف جز یکی از ایالت های آن در کشور آلمان تحصیل در دانشگاه رایگان است. در صورتی که در کشور ایتالیا شهریه حدودا ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورور در سال برآورد می شود که به نسبت تحصیل در کشور آلمان پر هزینه تر خواهد بود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

 هزینه های زندگی آلمان نسبت به ایتالیا

هزینه زندگی در شهر های مختلف آلمان متفاوت است به طور مثال در اغلب شهر های بزرگ آلمان هزینه ی زندگی بین۸۰۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه و در شهر های کوچکتر معمولا ۶۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه می باشد. البته نکته ای که در ارتباط با هزینه ی زندگی در هر شهر و کشوری می توان به آن اشاره کرد تاثیر سبک زندگی دانشجو بر هزینه های مربوط به زندگی در آن کشور است.

در کشور ایتالیا نیز هزینه هایی که دانشجویان باید برای زندگی در هر شهری بپردازند متغیر است به طور مثال در شهر رم که گران ترین و پر هزینه ترین شهر کشور ایتالیا محسوب می شود به طور میانگین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه هزینه خواهد داشت.

در دیگر شهر های دانشجویی کشور ایتالیا مانند فلورانس، بولونگا هزینه های مربوط به زندگی به طور متوسط مبلغی حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ یورو در ماه می باشد. با این اوصاف می توان نتیجه گرفت زندگی در شهر های کوچک تر در هر دو کشور آلمان و ایتالیا از نظر مالی مقرون به صرفه تر است.

 هزینه ی های مسکن در آلمان و ایتالیا

در کشور آلمان هزینه های مربوط به اقامت دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند به طور میانگین مبلغی حدود ۳۶۳ یورو در ماه است و دانشجویانی که در پردیس دانشگاه اقامت می کنند مبلغی کمتری می پردازند که حدود ۲۳۷ یورو در ماه خواهد بود.

به همین صورت در کشور ایتالیا نیز دانشجویانی که به تنهایی در آپارتمان های کوچک اقامت دارند مبلغی در حدود ۲۶۶ یورو در ماه هزینه خواهد داشت . ینابراین می توان گفت هزینه محل سکونت در دو کشور آلمان و ایتالیا نزدیک به هم می باشد و فقط در کشور ایتالیا هزینه ها کمی مقرون به صرفه تر است.

تعداد دانشگاه ها و مدارک تدریس شده به زبان انگلیسی در آلمان نسبت به ایتالیا

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا | در کشور آلمان بسیاری از دانشگاه ها آموزش به زبان انگلیسی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند در رشته های بسیاری مدرک به زبان انگلیسی دریافت کنند. به طور کلی ۳۸۰ دانشگاه در آلمان وجود دارد  که بیش از ۲۵۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه ها پذیرش گرفته اند. دانشگاه های کشور آلمان تقریبا ۱۰۰۰ مدرک در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۵۰ مدرک در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می کند.

در کشور ایتالیا در حدود ۸۹ دانشگاه به علاوه بسیاری موسسات آموزش عالی دیگر مثل موسسات پلی تکنیک و آکادمی ها وجود دارد که تقریبا ۵۸۰ مدرک در مقطع کارشناسی ارشد و بیشتر از ۱۰۰ مدرک در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا

گزینه های تحصیلی در آلمان نسبت به ایتالیا

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا | در کشور المان و ایتالیا بر روی حوزه های خاصی بیشتر متمرکزند و به طور دقیق تر می توان گفت در کشور آلمان رشته هایی مانند مهندسی، علوم، تجارت و مدیریت و امور مالی بیشتر طرفدار دارد و در این حوزه تمرکز دارد و در کشور ایتالیا نیز تمرکز اصلی بر روی رشته هایی مثل معماری، طراحی، هنر و انسان شناسی  است.

همچنین مقاطع و رشته های تحصیلی محبوب در کشور آلمان مانند ارشد علوم، ارشد مهندسی، ارشد تجارت و در ایتالیا نیز برنامه های تحصیلی پرطرفدار عبارت اند از ارشد طراحی، ارشد معماری، ارشد هنر می باشد.

موانع زبانی در آلمان نسبت به ایتالیا

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا | برای اقامت در کشور های آلمان و ایتالیا دانشجویان باید حداقل در سطح مبتدی به زبان های آلمانی و ایتالیایی تسلط داشته باشند تا بیرون از کلاس های درس بتوانند ارتباط برقرار کنند. در شهر های بزرگتر آلمان مانند برلین یا مونیخ بسیاری از مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما نمی توان این موضوع را یک قانون کلی در نظر گرفت.

در صورتی که در کشور ایتالیا همه ی مردم فارغ از محل سکونت در شهر های مختلف به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و بر خلاف مردم کشور آلمان ترجیح می دهند شما را در هر زمینه ای راهنمایی کنند و تا حدی که به انگلیسی مسلط باشند با شما صحبت خواهند کرد.

تصمیم گیری بین آلمان و ایتالیا

مقایسه تحصیل آلمان و ایتالیا | با وجود توضیحاتی که در متن فوق ارائه کرده ایم می توان گفت کشور های آلمان و ایتالیا از جمله کشور های پرطرفدار اروپایی در بین دانشجویان بین المللی محسوب می شود اما زمانی که موضوع آموزش عالی مطرح است باید گفت که هر دو کشور دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث تمایز آنها نسبت به سایر کشور های خارجی برای ادامه تحصیل می شود.

عدم دریافت شهریه در دانشگاه های دولتی آلمان باعث شده است طرفداران رشته های خاص برای دستیابی به پذیرش در دانشگاه های این کشور به رقابت بپردازند و این رقابت برای رشته های مهمتر و محبوب تر بیشتر نیز خواهد بود برای همین پذیرش در دانشگاه های معتبر تر آلمان کار راحتی نخواهد بود.


بورسیه هنر و طراحی دانشگاه UNSW سیدنی استرالیا | تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار در هلند و آمریکا | بورسیه کارشناسی ارشد MBA آکسفورد


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان