مدارک لازم برای اپلای | مهمترین مدارک مهاجرت تحصیلی ۲۰۲۲

مدارک لازم برای اپلای
5/5 - (1 امتیاز)

عناوین مقاله:

چه مدارکی برای اپلای مورد نیاز است؟

مدارک لازم برای اپلای | یکی از دغدغه های متقاضیانی که اقدام به اپلای می کنند در وحله ی اول گردآوری مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه، سفارت و … است. ارائه ی این مدارک مهمترین بخش پروسه ی اپلای خواهد بود. در این مقاله مدارک لازم برای اپلای را معرفی خواهیم کرد تا متقاضیان با اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی آشنا شوند.

دانشجویان لازم است قبل از شروع پروسه اپلای با مدارک مختلف آشنا شده و با توجه به مدارکی که دانشگاه مقصد می خواهد مدارک را مهیا کنند، به این دلیل که کمترین کاستی و نقصی در مدارک متقاضی موجب ریجکت درخواست پذیرش از طرف دانشگاه  خواهد شد. در این صورت متقاضی وقت و هزینه ی زیادی را از دست می دهد.

مدارک عمومی برای اپلای تحصیلی | مدارک لازم برای اپلای

مدارک لازم برای اپلای | به طور کلی مدارک عمومی وجود دارند که برای درخواست اپلای در هر دانشگاه یا مقطعی مورد نیاز است. البته برای دریافت پذیرش در هر دانشگاه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک خاصی لازم است اما مدارکی که معرفی می کنیم در اغلب موقعیت ها مورد نیاز است:

ترجمه مدارک تحصیلی

یکی از مدارک لازم برای اپلای که در هر مقطعی لازم است که ارائه دهید ترجمه مدارک تحصیلی مقطع قبلیست. این مدارک باید ترجمه رسمی شوند و سپس ارائه شوند. منظور از ترجمه مدارک، ترجمه توسط دارالترجمه است و تایید آن توسط دادگستری. البته در مواقعی که دانشگاه مقصد حساسیت زیادی داشته باشد لازم است علاوه بر دادگستری وزارت امور خارجه و وزارت علوم و تحقیقات نیز ترجمه مدارک تحصیلی شما را تایید کنند.

نکته مهم این است که برای پذیرش در هر مقطعی باید ترجمه مدارک مقطع پیشین ارائه شود و در کنار آن باید ترجمه ی ریزنمرات نیز ارائه شود.

سفارش نگارش کورس دیسکریپسن: لینک

رونوشت گذرنامه

متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی باید در نظر داشته باشند که اعتبار پاسپورتشان حداقل 1 سال باشد تا در صورتی که موفق به دریافت ادمیشن شدید امکان الصاق برچسب روادید در آن برای اعطای روادید تحصیلی یکساله به شما وجود داشته باشد.

مدرک زبان خارجی

با توجه به دانشگاه و کشوری که قصد مهاجرت تحصیلی دارید باید مدرک زبان خارجی معتبر نیز داشته باشید. اینکه برای موقعیت مورد نظرتان چه نمره ی زبانی لازم است بسیار مهم است. مدارک معتبر زبان خارجی برای اپلای IELTS، TOEFL، GRE و GMAT است که حداقل یکی از آن ها مورد قبول بسیاری از کشور ها و دانشگاه های جهان می باشد. هرچه شخص نمره ی بالاتری در آزمون هی زبان داشته باشد احتمالا اخذ پذیرش بیشتر خواهد بود.

لیست مقالات ISI و سایر مقالات معتبر به چاپ رسیده

برای ارائه به دانشگاه مورد نظر لازم است فهرستی از مقالات رسمی به چاپ رسیده خود برای دانشگاه ارسال کنید. برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری داشتن مقالات معتبر مزیت محسوب شده و بسیار تاثیر مثبتی دارد.

پرداخت هزینه پذیرش مقاله: لینک

ریسرچ پروپوزال مقطع دکتری

یکی دیگر از مدارک لازم برای اپلای در مقطع دکتری ارائه ریسرچ پوروپوزال است زیرا باید دانشگاه مقصد را قانع کنید که قابلیت علمی و تحقیقاتی مورد نیاز این مقطع و این موقعیت را دارید.

سفارش نگارش ریسرچ پروپوزال: لینک

رزومه تحصیلی

cv  یا رزومه آکادمیک یکی دیگر از مدارک لازم برای اپلای است که فرقی ندارد برای چه مقطعی اقدام کنید؛ در هر صورت متقاضی موظف به ارائه آن است. و در آن باید تمامی اطلاعات تحصیلی و علمی خود را شرح دهد.

چه مواردی باید در رزومه تحصیلی دانشجو قید شود؟

  • فهرست مقاطع تحصیلی گذرانده شده با شرح نام محل تحصیل و کشور و مدرک اخذ شده
  • عنوان پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد در صورت وجود
  • توانایی هایی که کاربردی قابل اثبات مانند کار با کامپیوتر
  • توانایی و مهارت در زبان خارجی
  • توانایی و علایق ورزشی یا فعالیت های هنری
  • سابقه عضویت در موسسات و انجمن های بین المللی
  • در صورت شرکت در دوره های صلاحیت حرفه ای مثل NEBOSH, PMP و نظایر آن و نوع و تاریخ دریافت مدرک آن

سفارش نگارش رزومه آکادمیک یا cv: لینک

انگیزه‌نامه

زمانی که برای اپلای و پذیرش تحصیلی اقدام می کنید یکی از مدارک خواسته شده از شما ارائه انگیزه و هدف از تحصیل در این موقعیت است. که در این مواقع شما باید انگیزه نامه خود را ارائه دهید. شما باید انگیزه نامه ای صادقانه نوشته و در عین حال قواعد نگارشی به زبان انگلیسی را را رعایت کنید. باید انگیزه نامه ای 2 الی 3 صفحه ای ارائه دهید. می توانید از نمونه انگیزه نامه موفق آماده در اینترنت الگو بگیرید اما در نظر داشته باشید کپی برداری از انگیزه نامه های موجود بسیار خطرناک بوده و پذیرش شما را تحت شعاع قرار خواهد داد.

در نظر داشته باشید که انگیزه نامه یا sop شما باید شامل بخش هایی مانند هدف از تحصیل در این موقعیت، هدف از تحصیل در این رشته، مقطع و دانشگاه، همچنین شرح سوابق و تجربیات علمی و حرفه ای مرتبط در حین تحصیل و یا پس از فارغ التحصیلی.

سفارش نگارش انگیزه نامه استاندارد: لینک

توصیه‌نامه

اینکه یک تا 3 نفر از اساتید شناخته شده و با مدرک علمی معتبر در دانشگاهی که تحصیل کرده اید برای شما توصیه نامه بنویسند و به اصطلاح توصیه کننده ی شما به دانشگاه مقصد باشند می تواند تاثیر مثبتی بر فرآیند اپلای شما بگذارد. توصیه نامه توصیه یک استاد، محقق یا فردی است که شما را می شناسد و به توانایی های علمی و آکادمیک شما آگاهی دارد. معمولا ۲ یا ۳ توصیه نامه نیاز است.

سفارش نگارش توصیه نامه: لینک

تکمیل فرم‌های پذیرش دانشگاه مورد نظر

فرم های پذیرش دانشگاه ها غالبا شامل اطلاعات تحصیلی و شخصی متقاضیان است که در اکثر دانشگاه ها یکسان می باشد و به صورت آنلاین تکمیل می شود. به همراه این فرم مدارکی مانند انگیزه نامه و رزومه هم آپلود می شود.

برخی از دانشگاه های خارجی از داوطلبان درخواست می کنند که با دریافت کد کاربری و رمز عبور از سایت دانشگاه، نسبت به تکمیل اپلیکیشن اقدام نمایند. در این حالت، معمولا از شما درخواست می شود که فایل پی دی اف مدارک هویتی، تحصیلی، رزومه و بیانیه هدف را داخل اپلیکیشن آپلود و SUBMIT کنید. اگر دانشگاه مقصد از شما اپلیکیشن فی ( APPLICATION FEE ) درخواست کرد نیز بایستی با کارت های اعتباری بین المللی، این هزینه پرداخت شود.

پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه: لینک


مدارک لازم برای اپلای | مقالات مفید: هزینه تحصیل در کانادا | اجاره مسکن دانشجویی در ایتالیا | آموزش مصاحبه اسکایپ


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان