سیستم آموزشی آکادمیک در آمریکا

سیستم آموزشی آکادمیک

سیستم آموزشی آکادمیک در آمریکا

سیستم آموزشی آکادمیک در آمریکا : در کشور آمریکا دانشجویان و دانش آموزان با موسسات و مراکز آموزشی با سیستم های مختلف آموزشی مواجهه می شوند. می توان گفت انعطاف پذیری یکی از ویژگی های نظام آموزشی امریکا محسوب می شود.این ویژگی به محصلان این امکان را می دهد با استفاده از شیوه های آموزشی متنوعی به تخصص و حرفه ی مطلوب خود دست یابند و آموزش لازم را دریافت کنند.

با توجه به تنوع موسسات آموزشی و سیستم آموزش آکادمیک در آمریکا متقاضیان تحصیل در این کشور به راحتی بر اساس نیازهای تحصیلی، مالی و شخصی خود می توانند انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند. همچنین دانشگاه های ایالات متحده در بین بهترین دانشگاه های جهان هستند و فرصت های بیسیاری را برای جذب دانشجویان بین المللی در سطح تحصیلات تکمیلی برای تحقیق و آموزش فراهم کرده است.

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند برای اطلاع بیشتر از سیستم آموزشی و سیستم آموزشی کادمیک آمریکا ، نحوه محاسبه نمره بر اساس نمره دهی آمریکا می توانند به مقالاتی که در سایت همیارپروژه نوین برای این منظور نوشته شده اند مراجعه کنند.

در این نوشته به توضیحات در خصوص سیستم آموزشی آکادمیک آمریکا خواهیم پرداخت. سوالات خود در زمینه اپلای دانشگاه های آمریکا و اخذ پذیرش را می توانید با مشاورین همیارپروژه در میان گذاشته و از خدمات مشاوره ای ما بهره مند شوید.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

فهرست اسکالرشیپ دانشگاه های آمریکا

راهنمای تحصیل در آمریکا


 انواع سیستم آموزشی:

تقویم آموزشی آمریکا و زمان بندی ترم های تحصیلی معمولا از ماه سپتامبر تا ماه می طول می کشد و این زمان به دو ترم تحصیلی ۱۶ تا ۱۸ هفته ای که به نیمسال معروف است، تقسیم می شود. موسسات آموزشی و دانشگاه های مختلف آمریکا بر اساس سیستم سه یا چهار ترمی پیش می روند و هر سال تحصیلی شان به چندین ترم ۱۰ تا ۱۲ هفته‌ای تقسیم می شود. در این بخش دو نوع سیستم آموزشی آکادمیک ترمی و کوارتری را معرفی خواهیم کرد.

 ترمی (semester-based)

در سیستم ترمی آمریکا هر ترم در ۱۵ هفته برگذار می شود.

  • ترم پاییز که معمولا از اواخر ماه اوت شروع شده و تا نیمه اواسط دسامبر ادامه دارد.
  • ترم بهار نیز از اواسط ژانویه شروع شده و تا اوایل ماه مى ادامه دارد.

به طور کلی بر اساس آمار ها می توان گفت حدود ۹۰ درصد دانشگاه های آمریکا و موسسات آموزش عالی در آمریکا بر اساس سیستم ترمی  فعالیت می کنند. می توان گفت تشابه بسیاری با سیستم آموزشی ترمی در ایران دارد که ترم های پاییز و بهار مهمترین ترم های تحصیلی محسوب می شوند که با عنوان Fall و Spring شناخته می شوند. یکی از مهمترین مسائل در سیستم ترمی تاریخی است که دانشگاه برای شروع ترم ها در نظر میگیرد که مبنای اصلی آغاز ترم محسوب می شود.

 کوارتری (quarter-based)

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی واقع در آمریکای غربی معمولا بر اساس سیستم کوارتری فعالیت می کنند. بر اساس این سیستم هر سال تحصیلی به ۴ کوارتر ۱۰ هفته ای تقسیم می شود. در این سیستم آموزشی آکادمیک هر ۳ ماه یک کوارتر است و در هر سال ۴ کوارتر ارائه می شود. از آنجایی که در این سیستم فشردگی درس ها بیشتر است به همین دلیل فشار ترم ها بیشتر خواهد بود. سال تحصیلی از اواخر سپتامبر شروع شده و تا ماه ژوئن ادامه دارد.

با استفاده از سایت US News می توان با مراجعه به صفحه ی هر دانشگاه از نوع سیستم آموزشی آنها مطلع شد.


معرفی اسکالرشیپ و بورسیه مخصوص خانم ها | معرفی کوتاه ارزان ترین دانشگاه های لندن | راهنمای ثبت نام لاتاری | روش اپلای بورسیه DAAD آلمان


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان