معرفی اسکالرشیپ و بورسیه مخصوص خانم ها

بورسیه مخصوص خانم ها

معرفی بورسیه تحصیلی بین المللی مخصوص بانوان

بورسیه مخصوص خانم ها : از انجایی که زنان در دهه های اخیر بسیار فعال بوده و از قابلیت های علمی و حرفه ای بسیاری برخوردارند بسیاری از دانشگاه ها و کشور ها بورسیه بین المللی بانوان و بورسیه مخصوص بانوان ارائه می دهند، البته صرف مولفه ی جنسیت در دریافت بورسیه و فاند تاثیر گذار نیست بلکه داشتن قابلیت ها و مهارت های علمی و عملکرد تحصیلی و مهارت های مشارکت گروهی و بسیاری معیار های دیگر نیز بسیار مهم است.

در این مقاله به معرفی بورسیه بین المللی بانوان یا همان بورسیه مخصوص خانم ها می پردازیم:

معرفی بورسیه AAUW

این دانشگاه ارائه دهنده ۷ نوع بورسیه و فاند تحصیلی در نظر گرفته شده برای بانوان می باشد. این کمک هزینه های تحصیلی برای متقاضیان آمریکایی و بین المللی در نظر گرفته شده است. فاند بین المللی بانوان AAUW  در رشته های معماری، علوم کامپیوتر، مهندسی و ریاضیات در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود.

لینک پذیرش: ورود


معرفی بورسیه بنیاد Schlumberger

این موسسه غیر انتفاعی از زنان در حوزه آموزش و پرورش علم و فناوری پشتیبانی کرده و شرایط را برای بانوان و دختران کشور های در حال توسعه مهیا می کنند تا به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر جهان بپردازند. بورسیه ها و کمک هزینه های ارائه شده توسط این بنیاد در مقاطع دکتری و پسادکری بوده و در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می باشد.

متقاضیانی که قصد دریافت بورسیه بین المللی بانوان بنیاد Schlumberger را دارند باید دارای قابلیت های علمی و مهارت های رهبری باشند و میزان کمک مالی ارائه شده از طرف این بنیاد به ازای هر شخص تا سقف ۵۰۰۰۰ دلار در سال تعیین می‌شود.

لینک پذیرش: ورود


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

نحوه پیدا کردن بورسیه تحصیلی


معرفی بورسیه بنیاد بین‌المللی PEO

بورسیه مخصوص خانم ها : بنیاد PEO  در سال ۱۸۶۹ تاسیس شد و از همان سال برای کمک به رشد و گسترش آموزش خانم ها کمک هزینه های مختلفی به آنها اعطا کرد. صندق بین المللی صلح PEO  فاند های تحصیلی و اسکالشیپ بانوان را برای بانوان خارج از آمریکا و کانادا هستند فراهم می کند و به زنان کمک می کند در کشور های کانادا و آمریکا ادامه تحصیل دهند.

مزایای مالی این بورسیه برای بانوانی که به هر دلیلی قادر به تامین هزینه های مالی تحصیل خود نیستند و مجبور به قطع روند تحصیل خود هستند اعطا می شود که هزینه های مورد نیاز تا ۳۰۰۰ دلار آمریکا برآورد می شود.  همچنین فاند PEO STAR و جوایز PEO Scholar نیز پوزیشن های تحصیلی را برای بانوانی که متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی و دکترا هستند به ترتیب ارائه می دهند.

لینک پذیرش: ورود


معرفی گرنت‌های آموزشی Margaret McNamara

گرنت های تحصیلی مارگارت مک نامارا ارائه دهنده بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی هستند که به بانوانی که عضو “کشور در حال توسعه با درآمد کم یا متوسطند”و در دانشگاه های منتخب آمریکا، کانادا و  آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین تحصیل می کنند تعلق میگیرد. دانشجویان باید قادر به تعهد در خصوص بهبود زندگی زنان و کودکان باشند.

باید خاطر نشان کرد این بورسیه به دختران کشور های ایران و افغانستان نیز تعلق میگیرد و در لیست کشور در حال توسعه با درآمد کم یا متوسط این گرنت نیز قرار دارند.

لینک پذیرش: ورود


معرفی بورسیه بنیاد بین‌المللی Zonta

بورسیه بین المللی بانوان : بنیاد Zontaبرای بهبود وضعیت علمی و حرفه ای زنان و بانوان سراسر دنیا به ارائه دو فاند تحصیلی می پردازد. اسکالشیپ تحصیلی Jane M Klausman Women in Business یک سری بورسیه سالانه را برای زنانی که در زمینه مدیریت در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اعطا می کند. دریافت کنندگان باید عضو باشگاه Zonta باشند، این کمک هزینه تحصیلی مبلغی به ارزش ۲۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.

بورسیه آملیا ارهارت برای بانوانی است که در مقطع دکتری در رشته هوافضا تحصیل می کنند. این طرح سالانه ۳۰ بورسیه تحصیلی به بانوان در سراسر جهان ، به ارزش ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا اعطا می کند که برای حمایت از تحصیلات دکتری در هر دانشگاه یا کالج است.

لینک پذیرش: ورود

بورسیه مخصوص خانم ها


معرفی بورسیه مخصوص خانم ها و برنامه پژوهشی Techmakers

برنامه پژوهشی Techmaker گوگل برای اعطا فاند به بانوان در حوزه های علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی یا بالاتر تاسیس شده است. ارزش مالی این بورسیه حدود ۱۰۰۰۰ دلار است و بورسیه بین المللی بانوان به تمامی بانوان جهان اعطا می شود و متقاضیان براساس پیشینه علمی و رهبری خود به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

لینک پذیرش: ورود


معرفی بورسیه برنامه L’Oréal-UNESCO

برنامه L’Oréal-UNESCO هر سال پنج بورسیه بین المللی به ارزش ۱۵۰۰۰ پوند را به بانوانی که در هر دانشگاه یا مؤسسه تحقیقاتی بریتانیا یا ایرلند در رشته علوم زیستی و در مقطع پسادکتری ادامه تحصیل می دهند، اعطا می کند.

لینک پذیرش: ورود


معرفی بورسیه بین المللی بانوان صندوق Greater

صندوق تامین Greater کانزاز سیتی ۱۰۰ برنامه بورسیه تحصیلی را با مبلغی بیش از ۱۰۰۰ دلار برای بانوان در دبیرستان یا دانشگاه ها در نظر گرفته است. این کمک هزینه ها، هزینه تحصیل و یا هزینه های زندگی را به طور کامل تامین کند اما می‌تواند به افراد فرصت تحصیلی خوبی را بدهد تا حداقل بتوانند هزینه هایی مانند خرید کتاب های درسی، هزینه های امتحانات و یا کنفرانس های آموزشی را تامین کنند.

لینک پذیرش: ورود


تجربه مهاجرت میسا | ویزای دانشجویی کانادا |اپلای در رشته سینما | معرفی سایت کاریابی و پوزیشن های تحصیلی آلمان


 

دیدگاه کاربران
  • حمیرا 28 اکتبر 2021 / 11:07

    چقدر عالی و شگفت انگیز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان