سوالات متداول تحصیل در انگلستان

سوالات متداول تحصیل در انگلستان
5/5 - (4 امتیاز)

سوالات متداول تحصیل در انگلستان

یکی از ساده ترین و سریع ترین مسیرها برای مهاجرت به انگلستان از طریق اپلای و مهاجرت تحصیلی است. از سنین پایین و ۵ سالگی کودک می تواند برای تحصیل در دوره های پیش دبستانی انگلستان اقدام کند. بسیاری از معتبر ترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی جهان در انگلستان واقع شده اند و همه ساله دانشجویان و متقاضیان بین المللی زیادی را جذب می کنند. به خاطر این ویژگی ها و بسیاری از مزیت ها که زندگی در انگلستان دارد دانش آموزان و دانشجویان بسیاری قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند.

یکی از مهمترین کارها قبل از اقدام به اپلای در هر کشور بررسی و ارزیابی کشور های مختلف و دانشگاه های مختلف و کسب اطلاعات در مورد آنهاست. یکی از دغدغه های این متقاضیان رسیدن به پاسخ درست و دقیق این سوالات است که در این پست سعی می کنیم به متداول ترین سوالات در این خصوص پاسخ دهیم.

۱- هزینه های تحصیل در انگلستان

میزان هزینه تحصیل به تناسب هر مقطع تحصیلی در انگلستان متفاوت است. پرداخت هزینه تحصیل در برخی از موسسات آموزشی انگلستان پیش از دریافت ویزا و در بعضی دیگر بعد از ورود به کشور و ثبت نام در موسسه مورد نظر خواهد بود. شهریه و هزینه تحصیل در دوره های دانشگاهی عبارت است از:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان سالانه حدودا ۱۰ تا ۲۴ هزار پوند است.
  • هزینه تحصیل در مطقع کارشناسی ارشد انگلستان سالانه حدودا ۱۱ تا ۲۵ هزار پوند است.
  •  هزینه تحصیل در مقطع دکتری نیز بطور متوسط حدودا ۵ تا ۱۵ هزار پوند می باشد.

۲- شرایط تحصیل در انگلستان

یکی از ضروری ترین شروطی که در مورد اقدام به مهاجرت تحصیلی در مقاطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد داشتن نمره آیلتس حداقل ۶ می باشد.

۳- بورسیه های تحصیلی در انگلستان

در دانشگاه‌های انگلستان در مقطع کارشناسی بورسیه وجود ندارد.

مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت خواهد بود، دوره کارشناسی ارشد که به صورت by course ارائه می شود و دوره کارشناسی ارشدی که به صورت by research  ارائه می شود. تنها زمانی که دانشجو در دوره by research  تحصیل کند می تواند از بورسیه استفاده کند و در مقابل باید بر روی پروژه هایی که استاد تعیین می کند فعالیت داشته باشد.

در دوره‌های دکتری نیز در کشور انگلستان بورسیه به دانشجو تعلق می گیرد و حداقل نوعی از بورسیه ارائه می شود.

کشورهایی با بیشترین بورسیه تحصیلی | روش کاهش هزینه دانشگاه خارجی | ددلاین اپلای

۴- میزان بورسیه تحصیل در انگلستان

بر اساس اینکه چه بورسیه‌ای به دانشجو تعلق می گیرد میزان هزینه‌ای که بورسیه پوشش می‌دهد متغیر است. در برخی بورسیه‌ها فقط بخشی از شهریه دانشجو به وسیله بورسیه پرداخت می‌شود. در مواقعی نیز این بورسیه به صورت TA یا RA به دانشجو اعطا می شود.

بهترین نوع بورسیه به صورت Full Scholarship است که به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد و به طور کامل هزینه تحصیل و زندگی دانشجو را تامین خواهد کرد.

۵- آیا امکان پوشش شهریه با کار کردن وجود دارد؟

بسیاری از دانشجویان در نظر دارند برای کم کردن فشار هزینه‌های تحصیل در کشور محل اقامت مشغول به کار شوند؛ در کشور انگلستان حداقل درآمد ۷ پوند در ساعت است و دانشجو می تواند ۲۰ ساعت در هفته به صورت پاره وقت به شغل دانشجویی مشغول باشد. در فصول و زمان هایی که دانشگاه تعطیل است دانشجو می تواند تمام وقت و ۴۰ ساعت در هفته کار کند تا بتواند بخشی از هزینه های تحصیل و شهریه خود را پرداخت کند.

اینکه متقاضی بتواند در انگلستان کار پیدا کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی پیدا کردن کار برای دانشجویان در انگلستان راحت تر از سایر کشور هاست و دانشجویان زیادی موفق به پیدا کردن کار مناسب می شوند. کسی که اقدام به جستجوی کار در انگلستان می کند باید در نظر داشته باشد سطح زبان وی بسیار اهمیت دارد. پیدا کردن شغل‌های تخصصی سخت است اما یافتن شغل‌های جنرال امکان‌پذیر است.

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان این امکان وجود دارد که در پروژه هایی که اساتید به آنها پیشنهاد میکنند شرکت کرده تا درآمدی از این طریق کسب کنند.

۶- هزینه زندگی در انگلستان

مخارج و هزینه های اقامت و زندگی در انگلستان به سبک زندگی و محل اقامت فرد بستگی دارد اما به طور میانگین می توان چیزی بین ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ پوند را تخمین زد.

گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان | شرایط کار دانشجویی در اتریش

۷- امکان تحصیل در دوره های زبان در انگلستان وجود دارد؟

امکان تحصیل در دوره‌های زبان انگلیسی برای متقاضیانی که نیاز به دریافت ویزای دانشجویی انگلستان دارند وجود دارد.

پذیرش دوره زبان در انگلستان به سادگی امکان پذیر است اما مسئله اصلی  امکان دریافت ویزا برای دوره های زبان است که بسیار سخت و گاها غیر ممکن است. اما در صورت دریافت ویزای توریستی انگلستان، امکان تبدیل آن به ویزای تحصیلی وجود دارد. با این حال شانس موفقیت تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی با استفاده از ثبت نام در دوره های زبان بسیار کم است. اما فرد می تواند در زمانی که با ویزای توریستی در انگلستان اقامت دارد در دوره های زبان شرکت کند و بعد از اتمام زمان ویزای توریستی به کشور خود بازگردد.

۸- اقامت و کار پس از تحصیل در انگلستان

اگر دانشجو از طرف کارفرمایی پیشنهاد شغلی دریافت کند می تواند بعد از تحصیل خود ویزای کاری دریافت کرده و برای اقامت دائم نیز اقدام کند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در انگلستان تحصیل کرده‌اند بعد از اتمام تحصیل، ملزم هستند تا برای ویزای کار درخواست کنند که برای این امر ویزا هایی از قبیل  ویزای عمومی (Tier 2)، ویزای کارآفرین (Tier 1) و ویزای کارگر موقت (Tier 5) وجود دارد.

یکی از شرایطی که در انگلستان وجود دارد این است که زمانی که دانشجو بتواند با کارفرمای انگلیسی قرار داد رسمی امضا کند می‌تواند ترک تحصیل کرده و در انگلستان کار کند.
نحوه پیدا کردن بورسیه تحصیلی | تمکن مالی تحصیل در آلمان

دیدگاه کاربران
  • حسن تهرانی 29 جولای 2021 / 17:36

    خیلی مفید و خلاصه بود. تشکر.
    ایا سایتی هست بتونم مستقیم پوزیشن تحصیلی پیدا کنم؟

  • ثمانه 30 جولای 2021 / 18:22

    برای خودمن که چند سالی انگلیس زندگی کردم آموزنده بود ممنون.

    برای میدا کردن پوزیشن ها توی همین سایت همیارپروژه و کانال تلگرامشون میتونین پیدا کنین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان