معیار های بررسی و انتخاب دانشگاه و کالج های معتبر کانادا

دانشگاه و کالج های معتبر کانادا

بررسی دانشگاه و کالج های معتبر در کانادا

دانشگاه و کالج های معتبر کانادا | کانادا به عنوان یکی از قطب های مهاجرت تحصیلی در قاره آمریکا دارای کالج ها و دانشگاه های زیادی با استاندارد های بالای آموزشی است. در بررسی دانشگاه و کالج های معتبر کانادا باید دو معیار مهم را مد نظر قرار داد که عبارت اند از:

  • کالج مورد نظر دارای Designated Learning Institution) DLI ) باشد.
  • کالجی که انتخاب می کنیم رشته هایی را ارائه دهد که بعد از اتمام تحصیل بتوان اقدام به دریافت ویزای کاری کرد.

بسیار مهم است که رشته ی تحصیلی شما شامل ویزای کار باشد، زیرا در صورتی که رشته تحصیلی شما چنین امکانی نداشته باشد شما نمی توانید پس از تحصیل برای اخذ اقامت از طریق ویزای کاری اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه نمایید.

وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا: ورود

فهرست موسسات آموزشی منتخب چیست؟

دانشگاه و کالج های معتبر کانادا | موسسات آموزشی منتخب در کانادا به دانشگاه ها و موسساتی معتبری گفته می شود که به وسیله دولت فدرال و یا استانی بررسی شده است و به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویان و متقاضیان بین المللی انتخاب شده اند و تاییدیه دریافت کرده اند. بر اساس این فهرست بعضی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی این تاییدیه را دریافت نکرده اند.

متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در مقاطع بعد از دبیرستان در کانادا را دارند ملزم به ارائه نامه پذیرش خود را از طریق یکی از موسسات آموزشی منتخب (Designated Learning Institution) یا همان DLI  هستند. تنها راه دریافت مجوز تحصیل (Study Permit) در کشور کانادا این روش است.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا


داشتن شماره DLI چه فایده‌ای دارد؟

در روند اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا دو مرحله اساسی وجود دارد که متقاضی موظف به انجام آن است:

  • دریافت نامه پذیرش (Letter of Acceptance)  از دانشگاه یا کالج مد نظر
  • دریافت مجوز تحصیل (Study Permit) از اداره مهاجرت کانادا

دانشگاه و کالج های معتبر کانادا | برای تحصیل و اخذ مجوز تحصیل در کانادا ملزم به ارائه شماره DLI  دانشگاه و کالج مد نظر به اداره مهاجرت کانادا هستید. شماره DLI ، شماره موسسه آموزشی منتخب است که در فرم درخواست مجوز تحصیل با حرف O  شروع می شود.

 نحوه بررسی دانشگاه و کالج های معتبر کانادا:

  • بهترین و معتبرترین روش برای کسب اطلاع و بررسی دانشگاه و کالج های معتبر کانادا مراجعه به سایت اداره مهاجرت کاناداست که لینک آن را در متن فوق ارائه کرده ایم.
  • در وبسایت اداره مهاجرت نام استان و کالج و دانشگاه مورد نظر خود را جستوجو کنید
  • پس از یافتن نام کالج و دانشگاه در این وبسایت در صورتی که دانشگاه مورد نظر شامل رشته های دارای ویزای کاری باشند در ستون سمت راست آن گزینه YES را مشاهده خواهید کرد. این رشته ها به دانشجو این امکان را می دهند پس از اتمام تحصیل برای اخذ ویزای کاری (PGWP) اقدام کنید. برای اطمینان از اینکه رشته مربوطه شامل ویزای کار (PGWP) می شود می توانید با دانشگاه مورد نظر نیز تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • مجوز کار بعد از اتمام تحصیل در کانادا (PGWP)، مدرکی است که به شما این امکان را می دهد تا حداکثر ۳ سال پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشید.

 

گروه همیارپروژه نوین به کمک کارشناسان و مشاوران حرفه ای در زمینه اپلای و مهاجرت تحصیلی می تواند به شما در تمامی مراحل اپلای و مهاجرت یاری رسانده و مشاوره تخصصی ارائه دهد. برای دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی می توانید از طریق تکمیل فرم اخذ پذیرش اقدام کنید.


موقعیت‌های کارشناسی در دانشگاه ردیمر کانادا | چند موقعیت تحصیلی سلف فاند در کانادا | تجربه رفتن به تورنتو کانادا | معرفی سایت فاندیاب فرانسه ۲۰۲۲


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان