تحصیل در کانادا با معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین | به طور کلی می توان گفت معدل یکی از مهمترین معیار های ارزیابی عملکرد علمی و تحصیلی دانشجویان است که دانشگاه ها به دنبال آن هستند. اما داشتن معدل پایین باعث از بین رفتن شانس شما برای تحصیل در کانادا نمی شود. راهکار هایی برای جبران معدل پایین وجود دارد که می تواند دانشگاه ها را به شیوه عادلانه مجاب کند که شما نامزد مناسبی برای این موقعیت تحصیلی در دانشگاه مورد نظر هستید.

بسیاری از متقاضیان زمانی که از معدل پایین بحث می شود به دنبال آن هستند که بدانند معدل پایین چه رنج معدلی را شامل می شود. در پاسخ باید گفت دانشگاه های مختلف نظر متفاوتی در این رابطه دارند اما به طور متوسط معمولا عملکرد کم تر از ۷۰% در معدل کل، “پایین” در نظر گرفته می شود.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

تحصیل در کانادا با معدل پایین | برخی از متقاضیان در سوابق تحصیلی خود در مقطع دیپلم معدل پایینی کسب کرده اند و در عین حال قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند و این مسئله برای آنها موجب نگرانی شده است.

بهترین راهکار برای متقاضیانی که هنوز دیپلم خود را به پایان نرسانده اند این است که تلاش کنند تا واحد های باقی مانده خود را با نمرات خوبی به پایان برسانند و نتیجه مطلوبی کسب کنند.

علاوه بر این مسئولان پذیرش موسسات آموزشی بر این قضیه واقف اند که معدل همیشه بیانگر صد در صد وضعیت هوشی یک شخص نیست، به همین سبب ارائه دلایل قانع کننده برای افت تحصیلی به وجود آمده می تواند تا حدی از جنبه منفی معدل پایین متقاضی بکاهد.

برخی از دانشگاه ها و کالج ها در این مواقع پذیرش مشروط برای تحصیل در کانادا با معدل پایین ارائه می دهند. پذیرش مشروط یعنی دانشگاه به متقاضی پذیرش می دهد و دانشجو می تواند تحصیل خود را در دانشگاه یا کالج مورد نظر آغاز کند ولی مشروط به اینکه معدل دانشجو از نمره ای که دانشگاه در نظر گرفته پایین تر نرود در این صورت دانشجو می تواند تحصیل خود را در آن دانشگاه به پایان برساند.

در نهایت متقاضیان تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم این نکته را مدنظر داشته باشند که معمولا کالج ها نسبت به دانشگاه ها شرایط آسانتری برای پذیرش دارند. بنابراین اقدام برای پذیرش کالج می تواند شانس موفقیت متقاضی را بالاتر ببرد.

چگونگی ارزیابی معدل برای تحصیل در کانادا با معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین | استان های مختلف در کانادا از سیستم نمره دهی متفاوتی استفاده می کنند. به همین دلیل نمی توان یک شیوه استاندارد نمره دهی جامع برای تمامی استان های کانادا ارائه داد. به طور کلی دانشگاه ها در این کشور از دو روش استاندارد GPA و Letter Grade استفاده می کنند.

GPA یا همان Grade Point Average، یک شیوه استاندارد نمره دهی جهانی است که از مقیاس ۰ تا ۴ برای نمره دهی استفاده می کند. جی پی ای از نمرات یا درصدهایی که از دروس خود در یک ترم تحصیلی دست آورده اید محاسبه می شود. معدل کلی یا عمومی نیز نامیده می شود.

بطور کلی دو دسته GPA داریم که عبارتند از :

  •  Major GPA
  • Overall GPA

منظور از Overall GPA همان معدل کل است که برای محاسبه آن، نمرات همه واحدهای تخصصی، عمومی و پایه در نظر گرفته می شوند. اما Major GPA فقط شامل دروس تخصصی می شود که برای محاسبه آن نمرات دروس تخصصی ای را که گذرانده اید، در نظر باید گرفته شود.

البته در حقیقت Overall GPA و Major GPA غالبا در مقطع کارشناسی که درس های عمومی و پایه ارائه می شوند، مشاهده می شود و در مقاطع تحصیلات تکمیلی چون دروس تخصصی هستند تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.

استاندارد Letter Grade از حروف A, B, C, D و F برای ارزشیابی استفاده می کند که نمره F به نمرات پایین که معنای “رد شدن” را دارند اختصاص داده می شود.

متقاضیان تحصیل در کانادا برای ارزیابی تحصیلی خود باید بر اساس استاندارد دانشگاه و کالج مورد نظر خود عمل کنند.

چگونگی جبران معدل پایین

تحصیل در کانادا با معدل پایین | دانشگاه ها به طور کلی به دنبال دانشجویان ممتاز از نظر علمی و تحصیلی هستند که راحت ترین روش برای اثبات این موضوع استفاده از معدل مقاطع قبلی است اما اگر دانشجویی معیار معدل را از دست داده و از معدل پایینی برخوردار است و قصد تحصیل در کانادا را دارد باید سعی کند در دیگر معیار های تاثیر گذار بر روی هیات پذیرش دانشگاه ها نتیجه مطلوبی کسب کند. در ادامه به روش هایی اشاره می کنیم که می توانند تا حد زیادی به جبران پایین بودن معدل کمک کنند.

۱٫ ارائه مدرک آزمون GRE یا GMAT

آزمون های GRE و GMATاز جمله مهترین و تاثیرگذار ترین آزمون های استاندارد علمی در سراسر جهان هستند و دانشجویان می توانند با کسب نتیجه خوب در این آزمون ها شانس قبولی خود را در دانشگاه های کانادا افزایش دهند. هدف از این آزمون ها ارزیابی قابلیت های علمی دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد. در این آزمون ها ترکیبی از توانایی‌ها و مهارت‌های متنوع که برای یک دانشجوی فعال مورد نیاز است بررسی می شود.

دانشگاه های مختلف، حداقل نمره های قابل قبول متفاوتی ارائه می کنند. ارائه مدرک این آزمون ها یکی از بهترین راه ها برای افزایش شانس تحصیل در کانادا با معدل پایین است.


پیشنهاد مطاله بیشتر:

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون GRE General 

ثبت نام آزمون GRE Subject


۲٫ سوابق کاری

تجربه کاری  نشان دهنده تعهد و علاقه شما برای یادگیری در حوزه تحصلیتان است. کسب سوابق کاری عملی می تواند نقطه عطفی در رزومه شما باشد. این تجربه کار می تواند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در مشاغل حرفه ای، دوره های کارآموزی، کار در پروژه یا حتی شرکت در کارهای داوطلبانه به دست آمده باشد.

۳٫ برجسته کردن نقاط قوت کارنامه

معدل کل یا GPA عملکرد کلی شما را منعکس می کند.در عین حال معدل کل به تنهایی نمی تواند نشان دهنده قابلیت های علمی و تحصیلی شما در حوزه ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید باشد. بسیاری از دروس در کارنامه متقاضیان وجود دارد که ارتباط زیادی به رشته تحصیلی که می خواهند در آن ادامه تحصیل دهند ندارد و ممکن است همین دروس معدل کل متقاضی را پایین می آورند.

در این مواقع متقاضی باید عملکرد خود را در دروسی که مربوط به رشته ای است که در آن قصد ادامه تحصیل دارید برجسته کند تا بتواند پذیرش تحصیل در کانادا با معدل پایین را دریافت کند.

به عنوان مثال، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته روابط بین الملل را دارید، اما نمره شما در ریاضیات معدل کل شما را پایین آورده است باید نمره خود را در دروسی مانند علوم اجتماعی، تاریخ، حقوق یا انگلیسی برجسته کنید. انجام این کار ممکن است دانشگاه را متقاعد کند که از نظر علمی در رشته ای که انتخاب کرده اید عالی خواهید بود.

۴٫ شرکت در دوره های آماده سازی (Pathway Programs)

اگر در هر یک از راهکار های فوق شانس کمی دارید روش دیگری که می تواند رویای تحصیل در کانادا با معدل پایین را به واقعیت تبدیل کند شرکت در Pathway Programs است. این دوره ها علاوه بر اینکه این فرصت را به متقاضیان می دهد تا با مهارت ­های لازم برای ادامه­ تحصیل در رشته­ مورد نظر آشنا شوند، می تواند در اخذ پذیرش برای دانشجوها بسیار کمک کننده باشد.

لیست تعدادی از این دوره ها به شرح زیر است:

  • Bachelor’s Pathway
  • Pre-Master
  • Year one
  • Foundation

ترجمه مدارک تحصیلی برای دانشگاه های استرالیا | روش های پیدا کردن استاد برای اپلای | معرفی منابع آزمون GRE برای اپلای


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان