بورسیه تحصیلی شایستگی (MERIT SCHOLARSHIP) | بورسیه تحصیلی مریت

بورسیه تحصیلی شایستگی

بورسیه تحصیلی شایستگی (MERIT SCHOLARSHIP) 

همه ما می دانیم که رفتن به دانشگاه مقوله ای هزینه بردار است. بسیاری از دانشجویان برای کمک به مدیریت هزینه بیشتر به کمک مالی روی می آورند اما بسته به سطح درآمد خانواده، گزینه های آنها محدود است.

بسیاری از کمک های مالی، مانند گرنت ها و اسکالرشیپ های خاص، مبتنی بر نیاز می باشند. این بدان معناست که برخی از خانواده ها به دلیل درآمدشان از دریافت چنین کمکی محروم می شوند، حتی اگر توانایی پرداخت هزینه تحصیل فرزند خود را نداشته باشند. اما راهی وجود دارد که حتی اگر متقاضی جوایز مبتنی بر نیاز را دریافت نکند، می تواند بودجه اضافی برای دانشگاه دریافت کنید. راه حل این کار، یک بورس تحصیلی شایستگی است.

بورسیه تحصیلی مریت یا همان شایستگی بر اساس لیاقت علمی، ورزشی یا هنری متقاضی اعطا می شود. بورسیه های تحصیلی مبتنی بر لیاقت، برخلاف کمک مالی مبتنی بر نیاز، به جای نیاز مالی بر اساس لیاقت علمی یا سایر موارد به دانشجویان تعلق می گیرد.

بسیاری از بورسیه های تحصیلی شایستگی ، “merit” صرفاً به عملکرد تحصیلی، مانند معدل، نمرات SAT یا ACT یا رتبه کلاس اشاره دارد. برای سایر بورسیه های تحصیلی ، شرایط یا “لیاقت” ممکن است تا حدودی توسط منطقه یا کشور محل اقامت، موسسه تحصیلی، مشارکت متقاضیان، میزان تعهد به یک زمینه خاص تحصیل، جنسیت، نژاد یا زمینه قومی تعیین شود.

بورسیه تحصیلی مریت (شایستگی) چیست؟

در حالی که بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز و شایستگی، در پرداخت هزینه های دانشگاه به دانشجویان کمک می کند، اما بورسیه تحصیلی شایستگی بر اساس سطح توانایی که دانشجو نشان می دهد و صرف نظر از وضعیت مالی متقاضی، اعطا می شود. به طور معمول، بورسیه تحصیلی شایستگی به دانشجویانی ارائه می شود که در زمینه های خاص مانند فعالیت اکادمیک، ورزشی یا هنر، سطح بالایی از موفقیت را نشان دهند. در بیشتر موارد، حامی بورسیه تحصیلی مجموعه ای از معیارها را دارد که برای انتخاب برندگان از بین متقاضیان واجد شرایط استفاده می کند. حامیان مالی می توانند اهداف مختلفی در ارائه بورسیه تحصیلی داشته باشند. برخی از شرکت ها برای سرمایه گذاری در آینده، این بورسیه را برای جذب افراد برجسته ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی شایستگی

روش نوشتن استادی پلن | بورسیه های فول فاند دولتی | تجربه اپلای دانشجوی کامپیوتر | راهنمای تحصیل در آمریکا

بورسیه تحصیلی مریت چه مواردی را پوشش می دهد؟

  •  ارزش بورسیه تحصیلی شایستگی از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت است.
  • برخی از آنها بودجه را مستقیماً در اختیار کالج یا دانشگاه قرار می دهند، بنابراین استفاده از آن برای شهریه امری مسلم است. اما بسته به نحوه اداره امور مالی دانشگاه، هزینه های اضافی به هزینه هایی مانند مسکن، خرید کتاب و برخی دیگر از هزینه های داخلی نیز ممکن است مجاز باشد.
  •  بنابراین پرداخت به دو صورت انجام می شود. در مورد اول بورسیه تحصیلی به عنوان پول نقد مستقیم به حساب بانکی متقاضی واریز می شود و در مورد بعدی دانشگاه با کسر هزینه شهریه مابه التفاوت را برای متقاضی واریز می کند.

 بورسیه مریت توسط چه ارگان هایی اعطا می شود؟

  • بورسیه تحصیلی شایستگی توسط سازمانهای مختلف و به دلایل مختلف اعطا می شود.
  • کالج ها بورسیه تحصیلی شایستگی را به عنوان روشی برای جذب شایسته ترین دانشجویان برای حضور در مدارس خود اعطا می کنند، در حالی که گروه های مذهبی ، فرهنگی و جامعه نیز این نوع بورسیه را به عنوان راهی برای حمایت از جوانان مستعد در سازمان های خود اعطا می کنند.
  • بورسیه مریت توسط دولت فدرال اعطا نمی شود، اما ممکن است علاوه بر مدارس و موسسات، توسط دولت های ایالتی یا محلی ارائه شود. کالج ها و دانشگاه های دولتی معمولاً بورسیه شایستگی کمتری نسبت به موسسات خصوصی ارائه می دهند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان