نکاتی در مورد اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن 

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن

 نکاتی در مورد اپلیکشن فی (application fee) و نحوه ویو کردن آن

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن | از مهمترین قسمت ها در روند درخواست پذیرش تحصیلی و اپلای، ارسال مدارک و پرداخت اپلیکشن فی است. زمانی که شما اقدام به اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های خارجی می کنید باید فرم اپلیکشن آنلاین آن دانشگاه را تکمیل کنید و جهت بررسی ارسال کنید. در این میان شما باید مبلغی تحت عنوان هزینه اپلیکشن فی را بابت هزینه بررسی پرونده بپردازید. مبلغی که باید برای اپلیکشن فی در دانشگاه های مختلف بپردازید متفاوت است.

به طور کلی هزینه اپلیکشن فی در بیشتر دانشگاه ها و کالج های معتبر در حدود ۵۰ تا ۱۵۰ دلار است. برای مثال هزینه اپلیکشن فی دانشگاه ییل حدود ۸۰ دلار است. در اکثر دانشگاه های معتبر با رنکینگ بالا هزینه اپلیکشن فی در حدود ۷۵ دلار و یا بیشتر است.

  نکاتی یکسان در مورد پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها است:

  • مبلغی که برای اپلیکشن فی در دانشگاه های آمریکا و کانادا پرداخت می کنید به صورت Non-Refundable است یعنی این مبلغ پرداختی در صورت عدم پذیرش شما برگشت داده نخواهد شد.
  • در بیشتر مواقع زمانی که هزینه اپلیکشن فی را پرداخت کرده و فرم آنلاین اطلاعات را سابمیت کردید مجاز به اصلاح آنها نخواهید بود. البته ممکن است بسته به دانشگاهی که درخواست می دهید امکان اصلاح و ویرایش مجدد اطلاعات وجود داشته باشد.
  • اطلاعاتی که برای دانشگاه ارسال می کنید مهمترین و اصلی ترین معیار سنجش و ارزیابی شما برای گرفتن پذیرش است.
  • در پرداخت هزینه اپلیکشن فی باید به زمان ددلاین دانشگاه توجه کنید زیرا هر دانشگاهی زمان ددلاین متفاوتی دارد و فقط تا پایان همان روز به وقت محلی دانشگاه مهلت دارید تا هزینه اپلیکشن فی را پرداخت کنید.
  • هزینه پرداختی اپلیکشن فی هر دانشگاه متفاوت بوده و معمولا بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

پرداخت سویس فی

اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد


 چرا باید در پرداخت اپلیکیشن فی و انتخاب دانشگاه توجه کرد؟

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن | با یک مثال ساده می توان به این نتیجه رسید انتخاب دانشگاه و پرداخت هزینه اپلیکشن فی بسیار مهم است. فرض کنید شما برای ۵ دانشگاه می خواهید درخواست پذیرش دهید. اگر ۳ تا از دانشگاه های انتخابی شما مبلغی در حدود ۵۰ دلار و دو مورد دیگر برای هزینه اپلیکشن فی ۹۰ دلار دریافت کنند؛ شما باید در مراحل اولیه اپلای مبلغ ۳۳۰ دلار پرداخت کنید که قابل بازگشت هم نخواهد بود.

فرض کنید اگر درخواست پذیرش شما برای دانشگاه های بیشتری باشد به همان نسبت مبلغ بالاتری باید پرداخت شود. بنابراین با توجه به اینکه نرخ ارز در ایران متغییر است این هزینه ها می تواند برای بسیاری از متقاضیان مشکل ساز باشد. به همین دلیل صرفه جویی در هزینه اپلیکشن فی بسیار مهم خواهد بود که متقاضیان باید در روند جستوجوی کالج و دانشگاه خود مد نظر قرار دهند.

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن (fee waiver)

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن | نکته مثبت برای بسیار از متقاضیانی که ممکن است قادر به پرداخت هزینه اپلیکشن فی نباشند این است که حتی دانشگاه هایی که هزینه بسیار بالایی دارند، از دریافت هزینه اپلیکشن فی از این دانشجویان صرف نظر می کنند که به این روش application fee waiver می گویند. این دانشجویان برای اینکه از شرایط لازم برای حذف اپلیکشن فی و یا (fee waiver) ویو کردن بهره مند شوند باید با دانشگاه مورد نظر مکاتباتی انجام دهند.

 شرایط لازم برای ویو این هزینه ها:

  • شرایط بد اقتصادی کشور
  • وضعیت درآمدی خود و خانواده
  • تحریم ها
  • سخت بودن انتقال و پرداخت هزینه‌ها به دلار و …
  • گزینه دیگری که می توانید برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی داشته باشید این است که اشاره کنید که مبلغ اپلیکیشن فی را بعد از پذیرش و یا هنگام ورود به دانشگاه می توانید پرداخت کنید.

چطور اپلیکیشن فی را ویو کنیم؟

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن | پس از قطعی شدن پذیرش شما در یک دانشگاهی، شما باید از طریق ایمیل با آنها مکاتباتی داشته باشید. در این مرحله شما باید به بخش های مختلف از دانشگاه ایمیل بزنید، اول اینکه شما می توانید این موضوع را با خود استاد مطرح کنید.

علاوه بر این شما می توانید به دانشکده، یا Graduate School و یا به International Office یک ایمیل بزنید. نکته قابل توجه این است که شما در مکاتبات خود باید در حد یک پاراگراف آنها را قانع کنید که واقعا این دانشگاه برای شما مهم است و قصد شما برای اپلای در آن جدی است و فقط به عنوان یکی از گزینه های اپلای به آن نگاه نمی کنید.

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن | در تصویر زیر نمونه‌ی یک ایمیل برای ویو کردن اپلیکیشن فی را می توانید مشاهده نمایید.

اپلیکشن فی و نحوه ویو کردن آن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان