روش های پیدا کردن استاد برای اپلای

پیدا کردن استاد برای اپلای

نحوه پیدا کردن استاد برای اپلای

چطور باید استاد برای اپلای و پذیرش تحصیلی پیدا کنیم؟ شاید یکی از سوالات و دغدغه های مهم دانشجویانی که قصد دریافت پذیرش تحصیلی و اقدام برای مهاجرت دارند؛ پیدا کردن استاد برای اپلای باشد. پیداکردن استاد برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مثل دکتری و نحوه ارتباط برقرار کردن با ایشان می تواند تاثیر بسیاری بر روی روند اخذ پذیرش و اپلای دانشجو داشته باشد.

برای اخذ فاند و بورسیه های تحصیلی یکی از راه ها که شانس شما را بالا می برد ارتباط با اساتید دانشگاه مقصد است. شما پس از یافتن استاد مورد نظر و ارتباط برقرار کردن با او نیاز است که استاد مورد نظر را قانع کنید که شخص مناسبی برای موقعیت تحصیلی که درخواست می دهید هستید. و دانش و مهارت کافی برای همکاری با آنها را دارید. اگر شما بتوانید در این زمینه ها با ارائه نامه های مکاتباتی، استاد مورد نظر را قانع کنید شانس دریافت پوزیشن خود را افزایش خواهید داد.

پیشنهادات نگارش نامه های مکاتباتی:

نگارش SOP | نوشتن انگیزه نامه برای اپلای تحصیلی

نگارش ایمیل مکاتباتی | نوشتن ایمیل برای مکاتبه با اساتید با کمترین هزینه

 

قدم اول در این زمینه پیدا کردن استاد برای اپلای است که می تواند یکی از مهمترین اقدامات قبل از شروع روند کار باشد. در این خصوص مقاله ای را آماده کرده ایم که به صورت مختصر و مفید توضیحات کامل در خصوص روش های پیدا کردن استاد برای اپلای را به شما معرفی کنیم:

۱_ جستجو در وبسایت‌ دانشگاه‌ ها:

یکی از راه های رایج برای پیدا کردن استاد برای اپلای به خصوص وقتی دانشگاه خاصی را در نظر دارید، مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر و جستوجوی استاد در وب سایت دانشگاه است. برای این منظور می توانید در قسمت هیات علمی دپارتمان های سایت دانشگاه مورد نظر جستوجو کرده و استادی را پیدا کنید که بیشترین تشابه کاری و علمی را با شما دارد و سپس با استاد مکاتبه کنید و ارتباط بگیرید.

روش جستوجو در سایت دانشگاه:

  • پس از ورود به سایت دانشگاه مورد نظر در قسمت سربرگ سایت به دنبال گزینه های Faculties یا Colleges یا Departments باشید تا بتوانید رشته خاص خودتان را از میان دانشکده‌ها و دپارتمان‌های مختلف پیدا کنید.
  • پسس در صفحه مخصوص به رشته مورد نظر شما، به قسمت Academic staffs یا Faculty members وارد شوید.
  • در این قسمت، به معرفی اساتید هیات علمی در رشته مورد نظر شما می پردازند که با کلیک بر روی هر کدام از اعضا می توانید پیج استاد مورد نظر را مشاهده کنید و ببینید که آیا متناسب برنامه شماست یا خیر.

۲_  استفاده از پایگاه‌های علمی و شبکه‌های اجتماعی آکادمیک

سایت ها و شبکه های اجماعی که در بخش زیر معرفی شده اند یکی از راه های پیدا کردن استاد برای اپلای هستند. یکی از مهمترین بخش های این سایت ها و پایگاه داده ها ارائه دسته بندی فیلد های مختلف است که با انتخاب هر کدام از آنها می توانید به لیستی از اساتید و مقالات متنوع دست پیدا کنید و اطلاعات لازم در خصوص اساتید و حوزه های تخصصی آنها دریافت کنید.

۳_ مشورت با افراد دارای تجربه برای پیدا کردن استاد برای اپلای

یکی از ساده ترین روش ها برای پیدا کردن استاد برای پذیرش تحصیلی، مشورت و مشاوره گرفتن از افرادی است که دارای اطلاعات و تجربه کافی هستند. بهترین افراد برای مشورت، اساتید و یا دانشجویانی هستند که از قبل پذیرش گرفته اند و تجربه اخذ پذیرش تحصیلی را داشته اند.

مشورت با افرادی که در آزمایشگاه هدف هستند، بخصوص افراد ایرانی. در این مورد شما میتوانید روش جذب و گرفتن جواب از استاد را نیز جویا شوید.

در این زمینه گروه همیارپروژه نوین متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های جهان می توانند به شما یاری برسانند و از آنجایی که تجربه و اطلاعات جامع و دقیقی در زمینه اپلای و اخذ پذیرش و پیدا کردن استاد دارند می توانند شانس شما را برای دریافت موقعیت تحصیلی مناسب افزایش دهند.

راهنمایی و مشاوره در زمینه ارتباط با اساتید

۴_ جستجو در مقالات و منابع پژوهشی

این روش برای دانشجویانی مناسب است که کاملا با حوزه تحقیقاتی خود آشنایی دارند و می دانند که قرار است در طول تحصیل خود روی چه پروژه ای کار کنند.
پس از پیدا کردن نام اساتید، کافی است نام آنها را در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات تکمیلی از جمله دانشگاه محل تدریس ، فیلدهای تحقیقاتی، اطلاعات تماس و غیره آنها را به دست بیاورید.

موقعیت‌های کارشناسی در دانشگاه ردیمر کانادا | چند موقعیت تحصیلی سلف فاند در کانادا | تجربه رفتن به تورنتو کانادا | معرفی سایت فاندیاب فرانسه ۲۰۲۲

دیدگاه کاربران
  • فرنوش 27 اکتبر 2021 / 10:36

    به هر تعداد استاد که بخوایم میتونیم ایمیل بزنیم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان