نحوه پیدا کردن بورسیه تحصیلی

پیدا کردن بورسیه تحصیلی
4.7/5 - (3 امتیاز)

بورسیه‌ های موجود در کشورهای محبوب و پر متقاضی

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی را دارند به فکر دریافت و اخذ بورسیه های تحصیلی هستند. از آنجایی که هزینه های تحصیل و زندگی در کشور های اروپایی و آمریکایی رقم چشم گیریست داشتن یک بورسیه تحصیلی می تواند بخشی یا تمام هزینه های تحصیل و اقامت دانشجو را پوشش دهد. ما در این مقاله اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با بورسیه های موجود در کشور های محبوب و پرمتقاضی را در اختیار دانشجویان قرار می دهیم.

☑️ پیشنهاد مطالعه: مشاوره رایگان تحصیل در استرالیا

۱- بورسیه هایی برای برای تحصیل در آمریکا

آمریکا از جمله کشورهاییست که دارای دانشگاه های معتبر و موسسات آموزشی با سطح علمی بالاست که دانشجویان و دانش آموزان زیادی سالانه اقدام به مهاجرت تحصیلی به آن می کنند. دانشگاه های آمریکا معمولا در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه هایی را در نظر گرفته اند اما دریافت بورسیه در هر کدام از مقاطع تحصیلی نیاز به شرایط خیلی خاص مانند مدرک زبان معتبر با نمره زبان بالا، نمره و معدل بالا ، رزومه قوی، نگارش و چاپ مقالات ISI ، توصیه نامه استاد و ارتباط با اساتید در دانشگاه مقصد است.

متقاضی باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در آمریکا اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی و درخواست کمک هزینه تحصیلی کند که در بسیاری از مواقع روند دریافت بورسیه تحصیلی می تواند سخت و پیچیده باشد. هرچه دانشجو از شرایط بهتری در زمینه علمی و مدارک مورد نیاز برخوردار باشد شانس اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای او بیشتر خواهد بود.

بورسیه Fulbright Foreign Student Program:

بورسیه فول برایت یکی از بورسیه های آمریکاست که سالانه معمولا ۴۰۰۰ دانشجوی بین المللی را پوشش می دهد. جوانان حرفه ای، هنرمندان و دانشجویان متقاضی از تمامی رشته ها بجز رشته های پزشکی می توانند برای مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد برای این بورسیه اقدام کنند. برنامه دانشجویان خارجی فولبرایت توسط کمیسیون ها یا سفارتخانه های دوگانه فولبرایت اداره می شود و تمامی برنامه دانشجویان خارجی از طریق این دفاتر پردازش می شوند.

برنامه دانشجویان خارجی فول برایت یک بورس دولتیست که به مدت یک سال یا بیشتر به متقاضیان ارائه می شود. این کمک هزینه، هزینه های تحصیل، زندگی، بیمه درمانی و هزینه سفر دانشجو را پوشش نمی دهد. در این برنامه، بورسیه ارائه شده برای هر کشور متفاوت است بر همین اساس متقاضیان باید به وب سایت اصلی مراجعه کرده و اطلاعات واجدین شرایط و مزایای بورسیه fullbright foreign student progtam را کسب کنند.

 پذیرش‌های بدون ارزیابی وضعیت مالی دانشجو (need-blind) در آمریکا

یکی از برنامه های کمک هزینه تحصیلی در امریکا برنامه need-blind است که بر اساس آن دانشگاه در طول روند ارائه بورسیه تحصیلی به تمکن مالی شما توجه نکرده و بدون بررسی وضعیت مالی شما تصمیم گیری در خصوص پذیرش یا رد درخواست شما انجام می شود.  این برنامه به طور کلی به دانشجویان آمریکایی ارائه می شود اما ۵ دانشگاه معتبر آمریکا این بورسیه را به دانشجویان با انگیزه و با رزومه عالی نیز ارائه می دهد. دانشگاه های ام‌آی‌تی، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه ییل و کالج آمهر ارائه دهنده بورسیه need-blind به دانشجویان بین المللی اند.

بورسیه نید بلایند بدون ارزیابی وضعیت مالی دانشجو به همه ی دانشجویان واجد شزایط و قوی در زمینه های علمی به اندازه کافی کمک هزینه مالی رائه می دهد.

دانلود نمونه کاورلتر | دوره های کوآپ کانادا | تحصیل در دانمارک | هزینه تحصیل در کانادا | اجاره مسکن دانشجویی در ایتالیا

۲- بورسیه هایی برای تحصیل در بریتانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های بریتانیا و هزینه اقامت و زندگی در این کشور یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویانی است که قصد اپلای در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را دارند. خبر خوب در ارتباط با بورسیه دانشگاه های بریتانیا این است که بورسیه های خوبی برای دانشجویان بخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته است و نکته ی قابل توجه اینکه، دانشجویان زیادی برای دریافت بورسیه و برنامه های کمک هزینه دانشجویی رقابت می کنند.

این بورسیه ها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متفاوت خواهد بود. در ادامه تعدادی از مهمترین بورسیه های بریتانیا را برای شما شرح خواهیم داد.

 بورسیه British Chevening Scholarships

بورسیه فول فاند British Chevening Scholarships که برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد توسط وزارت امور خارجه‌ی بریتانیا و سازمان‌های شریک ارائه می شود. این بورسیه یکی از بهترین بورسیه ها در زمینه کمک هزینه های تحصیلی است که علاوه بر پرداخت شهریه، هزینه های ماهیانه ، اجاره مسکن، سفر و انگلیس و شرکت در همایش ها را نیز پوشش می دهد.

این بورسیه سالانه به ۱۵۰۰ دانشجو از جمله کشور های واجد شرایط از جمله ایران و افغانستان ارائه می شود. از جمله فاکتور های مهم در اخذ بورسیه Chevening داشتن رزومه قوی و مدرک کارشناسی ، مدرک زبان با نمره بالا، تجربه کاری، توصیه نامه و مصاحبه ها می باشد.

بورسیه Euraxess UK

بورسیه Euraxess UK  یک بورسیه دولتی نیست و از طرف کمیسیون اروپا و شورای انگلستان ارائه می شود. این بورسیه شامل بورسیه های پژوهشی متنوع و کمک مالی قابل توجهی است که برای فعالیت ها و پژوهش های با سطح بالای علمی در نظر گرفته شده است و با هدف پشتیبانی از محققین و پژوهشگران برای پیشرفت شغلی و تحرک علمی ارائه می شود.

پیدا کردن بورسیه تحصیلی

۳- بورس هایی برای تحصیل در استرالیا

به طور کلی بورسیه در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا محدود است و بیشتر بورسیه های ارائه شده برای مقطع دکتری خواهد بود. شرایط مهمی از جمله فارغ التحصیلی در دانشگاه خوب، مدرک زبان و نمرات بالا از جمله شرایط دریافت بورسیه در استرالیاست. دولت استرالیا و دانشگاه ها و موسسات مختلف ارائه دهنده برنامه های کمک تحصیلی و بورسیه در این کشورند.

بورسیه Australia Awards Scholarships

بورسیه تحصیلی جوایز استرالیا که در گذشته با عنوان (ADS) شناخته می شد برای دانشجویان متقاضی از کشور های در حال توسعه منطقه آسیا_ اقیانوسیه، خاور میانه، آفریقا، اروپا و قاره آمریکا ارائه می شود. این بورسیه برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در یکی از دانشگاه های استرالیا را دارند در نظر گرفته شده است.

برنامه Australia Awards Scholarships  تمام هزینه تحصیل دانشجو به علاوه هزینه مربوط به مسکن، بیمه های درمانی و… را پوشش می دهد.

بورسیه Endeavour Postgraduate Scholarships for International Students

از جمله بورسیه هایی که دانشجویان ایرانی توانستند دربافت کنند بورسیه Endeavour Postgraduate Scholarships for International Students است.این بورسیه به دانشجویان بین المللی مستعد و با انگیزه در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. این بورسیه یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان است تا در طول تحصیل در کنار محققان با تجربه استرالیایی تجربه کسب کنند.

۴- بورسیه هایی برای تحصیل در کانادا

 بورسیه NSERC Postgraduate scholarships

بورسیه NSERC یکی از برنامه ی دولت کاناداست که برای دانشجویان برتر مقطع دکتری در رشته ای علوم طبیعی و یا مهندسی در نظر گرفته شده است. این بورسیه به مدت ۳ سال خواهد بود و به دانشجویان این امکان را می دهد تا تمام تمرکز خود را روی پروژه های تحقیقاتی و تحصیل خود بگذارند.

 بورسیه IDRC Research Awards

این بورسیه توسط دولت کانادا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه جهت پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از دانشگاه‌های مورد تأیید دولت کانادا ارائه شده است.

۵- بورسیه هایی برای تحصیل در آلمان

کمک هزینه های مالی متنوعی برای دانشجویان بین المللی در کشور آلمان وجود دارد. کشور آلمان با داشتن یکی از بالاترین سطوح آموزشی مقصد مناسبی برای دانشجویان و دانش آموزان خواهد بود. متقاضیان می توانند از بورسیه هایی که برای هزینه زندگی و تحصیل در آلمان در نظر گرفته شده استفاده کنند و تمام تمرکز خود را بر روی دروس و تحصیل خود بگذارند. بیشتر این کمک هزینه های تحصیلی از طریق بنیاد هایی در آلمان تامین می شود که در ارتباط با احزاب سیاسی، جوامع مذهبی و اتحادیه و انجمن ها هستند.

 بورسیه DAAD Scholarships

در مقاله تخصصی دیگری توضیحات کاملی در خصوص این بورسیه داده شده است. به طور خلاصه می توان گفت یکی از بزرگترین اسپانسر ها و تامین کننده های مالی بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی سازمان خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) می باشد. این بورسیه ها در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود. این برنامه کمک مالی به دانشجویان سالانه ۶۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف را پشتیبانی می کند.

گواهی پذیرش کبک | تغییر زمان و مرکز آزمون تافل | ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان | شرایط کار دانشجویی در اتریش

بورسیه Erasmus+

بورسیه اراسموس یکی از بزرگترین بورسیه ها در بین کشور های اروپاییست و یک برنامه تبادل و همکاری دانشجویی بین کشور های اروپایی و غیر اروپاییست که در زمینه ارتقا سطح علمی دانشگاه ها و ارتباط فرهنگی بین دانشگاه ها ارائه شده است. دانشجویانی که در این برنامه های تبادلی برای تحصیل در اروپا شرکت کرده اند ، کمک هزینه برای تحصیل و زندگی دریافت خواهند کرد.

۶- بورسیه هایی برای تحصیل در فرانسه

 بورسیه Eiffel Scholarships

بورسیه ایفل فرانسه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یکی از دانشگاه های منتخب فرانسه پذیرش گرفته باشند. این بورسیه هزینه پرواز، هزینه زندگی دانشجو به صورت ماهیانه و بیمه درمانی را پوشش خواهد داد. این بورسیه را وزارت امور خارجه فرانسه به دانشجویان کشور های واجد شرایط ارائه می کند.

 بورسیه CNOUS و CROUS

این بورسیه توسط سازمان های CROUS و CNOUS پشتیبانی می شود و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرانسه در زمینه های هزینه زندگی و تحصیل بورسیه ارائه می‌دهد.

راهنمای تحصیل در آمریکا | گرفتن وقت سفارت | تحصیل در کالج های آلمان | فرآیند فرصت تحقیقاتی خارج از کشور

دیدگاه کاربران
  • موبینا حیدری 26 جولای 2021 / 16:58

    مرسی از زحماتی که می کشید.
    اگه امکانش هست به صورت مفصل شرایط هر بورسیه را هم جداگانه توضیح بدید و نحوه ثبت نام

  • طاها 27 جولای 2021 / 01:13

    سپاس از مطلب کاملتون. نکات جالبی درباره بورسیه آمریکا یاد گرفتم! 🙂

  • Amir Mahdi 27 جولای 2021 / 02:25

    Very professional and detailed service

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان