توصیه نامه برای اپلای | ریکامندیشن | ویرایش توصیه نامه | راهنمای نگارش توصیه نامه

توصیه نامه برای اپلای

توصیه نامه برای اپلای

توصیه نامه برای اپلای | توصیه نامه یا ریکامندیشن به نامه ای گفته می شود که توسط یک فردی معتبر که دارای درجه علمی بالا است برای شخصی دیگر نوشته می شود تا نظر و عملکرد متقاضی را توضیح می دهد. غالبا توصیه نامه ها در محیط های دانشگاهی بیشتر کاربرد دارد که توسط استادی برای کمک به پذیرش دانشجو می باشد.

بنابراین توصیه نامه هایی که متقاضی برای اپلای نیاز دارد، معمولا توسط اساتید دانشگاه به خصوص استاد راهنمای مقطع قبلی دانشجو نوشته می شود. برای تهیه ریکامندیشن چندین روش وجود دارد که متناسب با هر دانشگاه متغییر است.

در وب سایت بسیاری از دانشگاه ها فرم ریکامندیشن وجود دارد که داوطلبان تحصیل در خارج از کشور می توانند از آن یک نسخه تهیه کنند و به یک استادی که دارای رتبه علمی بالا است تحویل بدهند تا بعد از تکمیل آن توسط استاد مورد نظر، آن را برای دانشگاه مربوطه به صورت مهر و موم شده ارسال کند. حتی در برخی از دانشگاه ها رویه ارسال ریکامندیشن بدین صورت است که فرم هایی را برای دانشجویان تدارک دیده اند و به متقاضیان پیشنهاد می شود که آنها را تکمیل کرده و به دانشگاه ارسال نمایند.

توصیه نامه برای اپلای | تعداد ریکامندیشن در هر دانشگاهی متفاوت است. اما اکثر دانشگاه ها از متقاضیان سه ریکامندیشن درخواست می کنند که توسط سه استاد متفاوت تکمیل شود. در این نوع نامه ها باید دقت شود که حتما نوع نگارش آن ها باید متفاوت باشد. غالب دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجویان خود چه برای بورسیه یا اسکالرشیپ و چه بدون بورسیه، حداقل دو توصیه نامه تحصیلی قابل استناد درخواست می کنند. در بعضی موارد نیز دیده شده است که سه ریکامندیشن ضروری می باشد. اما به علت وجود رقابت بالا داشتن سه توصیه نامه برای اپلای از اساتیدی که با آن ها مشغول به کار و فعالیت بوده اید، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

امروزه اکثر دانشگاها توصیه نامه ها را بصورت یک ایمیل از اساتید درخواست می کنند. از این رو استاد های توصیه نویس باید از طریق ایمیل های خود این نامه ها را ارسال کنند که بنابه گزینه های زیادی که متقاضیان برای اپلای اقدام می کنند . اساتید وقت کافی را ندارند از دانشجویان درخواست می کنند که ابتدا متن نامه را خودشان نگارش کنند و بعد با رویت و تایید متن نامه توسط استاد مربوطه، آن نامه به دانشگاه مقصد ارسال می شود.

نگارش نامه های حساس در فرآیند اپلای میتواند سرنوشت شما را تغییر دهد و ما آماده ایم که به شما کمک کنیم تا نگارش توصیه نامه برای اپلای را به بهترین نحو انجام دهید.


نگارش کورس دیسکریپشن | نگارش ایمیل مکاتباتی | نگارش SOP | نگارش CV | نگارش توصیه نامه


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان