تحصیل در ایتالیا | بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در ایتالیا
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی ۲۰۲۲

ایتالیا محل زندگی یکی از اولین دانشگاه های جهان به نام دانشگاه بولونیا است که سیستم دانشگاهی را که امروز می شناسیم نیز آغاز کرد. از این رو، هنگام در نظر گرفتن کشورهایی در اروپا که فرصت های ارزشمندی را برای آموزش عالی ارائه می دهند، ایتالیا مقصد مطالعه خوبی است.

ایتالیا کشوری زیبا واقع در جنوب غربی اروپا، در شبه جزیره آپنین است و سرشار از تاریخ غنی، شهرهای نمادین هنری، فرهنگ غذایی شناخته شده در سطح جهانی و جامعه ای پر رونق است. این امر ایتالیا را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند و جای تعجب نیست که موسسات آموزش عالی برنامه های تحصیلی بی شماری را در خارج از کشور و برنامه های تبادل دانشجو ارائه می دهند.

در عین حال، این کشور در میان ۸ کشور صنعتی جهان قرار دارد و میزبان چندین شرکت و تأسیسات تحقیقاتی بزرگ جهان است. ایتالیا دارای سنت و تاریخ فرهنگی غنی و همچنین مکان های میراث جهانی متعددی است که ممکن است بخواهید در طول اقامت خود از آنها دیدن کنید.

ایتالیا مقصدی معروف برای دانشجویان بین المللی است. این آموزش عالی با کیفیت با شهریه مقرون به صرفه تری نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می دهد.

چندین مؤسسه برجسته برای آموزش عالی در ایتالیا به ویژه در زمینه معماری و طراحی، علوم و مهندسی، فناوری های جدید، اقتصاد و مدیریت، کشاورزی، علوم انسانی، حفاظت و احیای دارایی های فرهنگی، سینما، رقص، نمایش، و موسیقی پیشرفته هستند.

علاوه بر این، کیفیت آموزش و تقویت روابط بین‌المللی بین ایتالیایی و بسیاری از مؤسسات خارجی به دانشجویان فرصت‌های زیادی برای یک شغل آکادمیک موفق و آینده در محیط دانشگاهی و همچنین در بسیاری از زمینه‌های حرفه‌ای دیگر می‌دهد.

۶ امتیاز سیستم آموزش عالی ایتالیا:

  1. تعالی: تحصیل در ایتالیا این فرصت را می دهد تا به یک مدرک معتبر در دانشگاه ها و آکادمی های ایتالیایی که در سراسر اروپا و همچنین بسیاری از گزارش های جامعه رتبه بندی بین المللی (شانگهای جیائو تونگ، QS، آموزش عالی تایمز) به رسمیت شناخته شده اند، دست یابید.
  2. حرفه ای بودن: دانشگاه ها و آکادمی های ایتالیا صلاحیت های بالایی می دهند و همچنین در طول دوره تحصیل از دانشجویان حمایت و مشاوره می کنند.
  3. فرصت های بازار کار: ایتالیا در زمینه های مختلف آموزش عالی پیشتاز است که بسیاری از آنها با توسعه یافته ترین بخش های حرفه ای بازار کار مطابقت دارند.
  4. انعطاف پذیری: برنامه های آموزش عالی بر اساس یک سیستم اعتباری (ETCS، سیستم انتقال اعتبار اروپایی) است که توسط آن دانشجویان می توانند برنامه تحصیلی خود را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنند.
  5. بورسیه ها و کمک های مالی: چندین دانشگاه و آکادمی بورسیه یا بورسیه تحصیلی با خدمات اقامت و پذیرایی ارائه می دهند که توسط آژانس حق تحصیل که در سطح منطقه ای سازماندهی شده است، راه اندازی شده است.
  6. کیفیت زندگی: ایتالیا دارای بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو است، این کشور دارای مجموعه ای غنی از هنر، فرهنگ و ادبیات از دوره های مختلف و همچنین دارای سنت طولانی در ورزش های متعدد، چه در سطح فردی و چه در سطح تیمی است. . شما می توانید از کیفیت زندگی بالا و منحصر به فرد و فضایی دلپذیر لذت ببرید.

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل در موسسات ایتالیایی متفاوت است، اما در مقایسه با سایر نقاط اروپا یا آمریکای شمالی معمولاً کمتر است. این باعث می شود که دانشگاه های ایتالیا به یک پیشنهاد فریبنده برای دانشجویان خارجی تبدیل شوند. دانشجویان بین المللی در ایتالیا این شانس را دارند که تحصیلات عالی با کیفیت را با هزینه مقرون به صرفه دریافت کنند.

هزینه تحصیل در هر موسسه متفاوت خواهد بود. با این حال، در صورت انتخاب یک دانشگاه خصوصی، باید هزینه بیشتری را پیش بینی کنید. هزینه دوره لیسانس در یک موسسه دولتی به طور متوسط ​​حدود ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

هزینه های یک موسسه خصوصی معمولاً به طور متوسط ​​بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال هزینه دارد. اگر اهل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، احتمالاً بیشتر از شهروندان ایتالیایی پرداخت نخواهید کرد. سایر دانشجویان بین المللی باید هزینه های دوره بالاتری را پیش بینی کنند.

گزینه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا هزینه تحصیل خود را تامین کنید. همه دانشجویان (ایتالیایی و بین المللی) می توانند برای کمک مالی اقدام کنند. بودجه با توجه به وضعیت مالی و شایستگی تحصیلی شما توزیع می شود. اگر کمک دریافت می کنید، این می تواند به هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت و سایر هزینه های زندگی کمک کند. برای اطلاعات در مورد کمک های مالی که می توانند به شما ارائه دهند، با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید.

در ایتالیا مؤسسات معمولاً سالن اقامت ندارند. با این حال آنها خدماتی را برای کمک به شما برای یافتن مکانی برای زندگی ارائه می دهند. این می تواند شامل مسکن متعلق به دانشگاه یا کمک به شما برای یافتن مسکن خصوصی مناسب باشد. اجاره خصوصی در ایتالیا گزینه پرهزینه تری است، بنابراین مطمئن شوید که برای این کار برنامه ریزی کرده اید!

به دست آوردن یک شغل پاره وقت یک راه عالی برای کمک به هزینه تحصیل شما در ایتالیا است. به عنوان یک دانشجوی اتحادیه اروپا، می توانید بدون مجوز اضافی کار کنید.

مشاوره اخذ ویزا | تاثیر لینکدین در اپلای | لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا

تحصیل در ایتالیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی کدامند؟

در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی آمده است:

  • Università Cattolica del Sacro Cuore (UCSC)
  • دانشگاه پادوآ
  • Scuola Normale Superiore Di Pisa
  • Politecnico di Milano
  • موسسه بین المللی لورنزو دی مدیچی
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه تورینو
  • موسسه مد میلانو
  • POLI.design – میلان
  • Università Cattolica del Sacro Cuore
  • دانشگاه Ca’ Foscari ونیز
  • مدرسه اقتصاد اروپا

۱٫ Università Cattolica del Sacro Cuore (UCSC)

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس یا UCSC یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در ایتالیا است. پردیس اصلی UCSC در میلان با پردیس های کوچک اضافی در رم، پیاچنزا، برشا و کرمونا مستقر است.

این دانشگاه در مجموع با پنج پردیس و جمعیت دانشجویی بیش از ۳۰۰۰۰ نفر، به عنوان بزرگترین موسسه آموزش عالی کاتولیک و غیر سکولار در جهان و همچنین بزرگترین دانشگاه خصوصی در جهان مشهور است.

UCSC طیف متفاوتی از دوره ها را از طریق ۱۲ دانشکده دانشگاهی و دانشکده های تحصیلات تکمیلی خود ارائه می دهد. این دوره ها به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شوند. با توجه به شهرت بین المللی خود، این دانشگاه در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی نیز مدارک مضاعف معتبری را با همکاری سایر دانشگاه های خارج از کشور ارائه می دهد که دانشجویان را قادر می سازد در خارج از کشور تحصیل کنند.

این دانشگاه از نظر تدریس و اشتغال در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. از نظر موضوعات، UCSC به دلیل مدارک حقوقی خود مشهور است و دانشکده حقوق آن در رتبه ۸۰ جهان قرار دارد.

۲٫ دانشگاه پادوآ

دانشگاه پادوآ که در شهر پادوآ ایتالیا واقع شده است به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان شناخته می شود! این دانشگاه که در سال ۱۲۲۲ به عنوان یک دانشگاه حقوق تأسیس شد، اکنون گسترش یافته و به یک موسسه متنوع و در سطح جهانی تبدیل شده است که بیش از ۶۰۰۰۰ دانشجو را آموزش می دهد.

این موسسه در بین بهترین موسسات آموزش عالی ایتالیا در این کشور و همچنین در سطح جهانی رتبه بندی شده است. برخی از فارغ التحصیلان معروف آن عبارتند از نیکلاس کوپرنیک و سر ادوارد گریوز. این دانشگاه در ایتالیا همچنین طیف گسترده ای از مدارک تحصیلی زیر ۲۰+ بخش دانشگاهی را ارائه می دهد.

در حال حاضر، این موسسه معتبر پردیس خود را به سایر نقاط استان ونتو گسترش داده و چندین پیوند بین المللی را به عنوان وسیله ای برای بهبود موقعیت جهانی خود ایجاد کرده است. برای این منظور، دانشجویان بین المللی در طول تحصیل خود مسیری به سمت گزینه های متنوعی از نظر ارز خارجی و موارد مشابه دارند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

۳٫ Scuola Normale Superiore di Pisa

این یک موسسه آموزش عالی معتبر است که در پیزا، ایتالیا واقع شده است. این مؤسسه که در سال ۱۸۱۰ به عنوان مؤسسه خواهر École Normale Supériere در پاریس با ابزار آموزش معلمان امپراتوری روم تأسیس شد، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانش آموز را در مقاطع مختلف آموزش می دهد.

این دانشگاه در حال حاضر به دانشگاهی در سطح جهانی تبدیل شده است که در حال حاضر به عنوان برترین دانشگاه ایتالیا، در بین ۳۰ دانشگاه برتر اروپا و در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر در سطح جهان رتبه بندی شده است. این موسسه علاوه بر پردیس خود در پیزا، یک پردیس جداگانه در فلورانس نیز دارد.

SNS مدارک بسیاری را برای دانشجویان خود در چندین دانشکده دانشگاهی ارائه می دهد. مشارکت های بین المللی با سایر دانشگاه ها امکان تبادل متقابل دانشجویان و بهبود هجوم بین المللی را فراهم می کند. دانشجویان بین المللی، به ویژه داوطلبان دکترا و دانشجویان کارشناسی ارشد، به طیف وسیعی از فرصت های بورسیه و بودجه نیز دسترسی دارند.

۴٫ Politecnico di Milano

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politechnico di Milano) یکی از بزرگترین موسسات فنی این کشور است که در میلان ایتالیا واقع شده است. این موسسه نخبه که در سال ۱۸۶۳ تأسیس شد، به دانشجویان رشته های معماری، طراحی و مهندسی آموزش می دهد. پلی تکنیک علاوه بر پردیس اصلی خود در میلان، پردیس های ماهواره ای دیگری را نیز در سراسر کشور اجرا می کند.

پلی تکنیک که به دلیل قدیمی ترین دانشگاه در منطقه شناخته می شود، به دلیل دوره های مهندسی خود که بهترین رتبه را در ایتالیا دارند، محبوبیت بیشتری دارد. دوره های آن برای طراحی، معماری و مهندسی سازه و عمران نیز بسیار رقابتی است.

علاوه بر این، این دانشگاه در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی چندین ارتباط با دانشگاه های شریک بین المللی ایجاد می کند که دانشجویان را قادر می سازد تا تحصیلات دوره خود را با تجربیات تحصیلی خارج از ایتالیا ادغام کنند. به عنوان مثال، دکتری. دانشجویان این فرصت را دارند که به مدت یک سال در خارج از کشور در MIT تحصیل کنند. این موسسه همچنین اعتبار بالایی برای تحقیقات خود دارد و سالانه حدود ۶۰ پروژه بین المللی در مقیاس بزرگ را انجام می دهد.

۵٫ موسسه بین المللی لورنزو دی مدیچی

اگر به دنبال یک موسسه بین المللی اولیه در ایتالیا هستید، موسسه پزشکی لورنزو یک انتخاب استثنایی است. این موسسه با پردیس اصلی خود در فلورانس، پردیس های دیگری را در رم، ونیز و توسکانی راه اندازی می کند.

LdM به دلیل ارائه یک برنامه تحصیلی محبوب در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند شناخته شده است. با ثبت نام سالانه دانشجویان بیش از ۲۵۰۰، این موسسه در مطالعات زبان ایتالیایی، هنرهای آزاد و هنرهای زیبا تخصص دارد و همه این دوره ها به زبان انگلیسی و همچنین ایتالیایی تدریس می شوند.

نمونه هایی از دوره ها و مدارک ارائه شده عبارتند از مدرک لیسانس برای هنر استودیویی، مطالعات حفاظت، طراحی مد، زبان ایتالیایی و مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات موزه.

LdM همچنین دارای برنامه‌های معتبری است که با همکاری دانشگاه‌های بین‌المللی مانند ایالات متحده (ماریست کالج، نیویورک) و سایر دانشگاه‌های جهان اجرا می‌شوند. از نظر آکادمیک، کلاس ها ماهیت کوچکی دارند و بنابراین برای دانش آموزان بسیار تعاملی هستند.

۶٫ دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا واقع در شهر شمالی بولونیا ایتالیا، در سال ۱۰۸۸ تاسیس شد و در حال حاضر عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص داده است. این موسسه در میان موسسات آموزش عالی پیشرو در اروپا نیز می باشد.

در سطح جهانی، این دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان (رتبه بندی ARWU) رتبه بندی شده است و در سطح ملی به عنوان بهترین دانشگاه ایتالیا رتبه بندی شده است. این دانشگاه که از نظر آکادمیک از ۱۱ مدرسه تشکیل شده است، در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰۰ دانشجو از ایتالیا و سراسر جهان را آموزش می دهد.

این برنامه برنامه هایی را ارائه می دهد که به عنوان “برنده جایزه” در مقطع لیسانس با رشته های مختلف تحصیلی و پس از آن برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. بنابراین دانشگاه ایتالیا برای دانشجویان بین المللی با اعتبار بین المللی خود ارتباطات بین المللی زیادی را با دانشگاه های همکار در خارج از کشور برقرار می کند و همچنین دارای شعبه ای در خارج از کشور در بوئنوس آیرس، آرژانتین است.

علیرغم تاریخ قدیمی‌اش، دانشگاه با محوطه‌ای که تجربه‌ای غنی برای دانشجویان فراهم می‌کند و شهری که به‌خاطر زندگی شبانه متنوع‌اش معروف است، فاصله زیادی با «قدیمی» ندارد.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کاناداپرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک | پرداخت سویس فی | پرداخت هزینه کنفرانس خارجی

سوالات متداول در مورد تحصیل در ایتالیا:

  • آیا ایتالیا برای دانشجویان بین المللی خوب است؟

ایتالیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این آموزش عالی با کیفیت با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تری نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می دهد. حدود ۳۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی در ایتالیا وجود دارد، از جمله دانشجویان مستقل و دانشجویانی که در برنامه های تبادل هستند.

  • آیا ایتالیا دانشگاه های خوبی دارد؟

امروزه، چندین مؤسسه ایتالیا در میان دانشگاه‌های برتر اروپا قرار دارند. این شامل دانشگاه‌های سنتی چند صد ساله مانند دانشگاه بولونیا، دانشگاه ساپینزا رم یا دانشگاه پادوآ می‌شود – اما همچنین دانشگاه‌های مدرن جوان‌تر مانند روما تور ورگاتا یا دانشگاه میلان.

  • آیا می توانم در ایتالیا به صورت رایگان تحصیل کنم؟

شما باید برای دانشگاه های ایتالیا که بورسیه تحصیلی رایگان در ایتالیا ارائه می دهند درخواست دهید. شرایط لازم برای هر دانشگاه متفاوت است. بورسیه های مبتنی بر شایستگی قطعاً برای واجد شرایط بودن به سطح معدل مشخصی نیاز دارند.

  • آیا دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟

دانشگاه های ایتالیا برنامه های تحصیلی را به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می دهند. با این حال، اکثر برنامه های تحصیلی انگلیسی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دوره های دکترا در دسترس هستند.

  • آیا گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا آسان است؟

برای ویزا از سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود اقدام کنید. حدود چهار تا شش هفته قبل برای مصاحبه ویزا برنامه ریزی کنید. حداقل سه ماه قبل از ورود به ایتالیا برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. زمان پردازش درخواست شما ممکن است بین ۱ تا ۳ هفته طول بکشد.

لندینگ فی کانادا | اپلیکیشن فی اسکیل ورکر کانادا | پرداخت اپلیکیشن فی | پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان