آزمون دولینگو چیست؟ Duolingo English Test 

آزمون دولینگو چیست

 آزمون دولینگو  – Duolingo English Test

با شیوع بیماری کرونا در جهان و ایران اجرا و برگزاری بسیاری از آزمون های زبان مثل آیلتس دچار اختلال شده و در بسیاری از مواقع این آزمون ها برگزار نمی شود، به همین سبب شرکت در آزمون های معتبر آنلاین که در بسیاری از دانشگاه های جهان مورد قبول باشد گزینه ی مناسبی برای جایگزینی آیلتس خواهد بود.

یکی از معتبر ترین این آزمون ها، آزمون دولینگو Duolingo English Test است. می توان گفت بیشتر از ۲۰ درصد کل دانشگاه های دنیا که مدرک آزمون دولینگو را قبول دارند، در کانادا و آمریکا قرار دارند.

آزمون دولینگو Duolingo English Test از جمله آزمون های زبانی است که اخیرا بسیاری از دانشگاه های جهان از آن استفاده می کنند و جایگزین آیلتس و تافل شده است. آزمون Duolingo یک آزمون زبان معتبر بر مبنای کامپیوتر و به صورت آنلاین است. از آنجایی که بسیاری از دانشگاه های بین المللی معتبر دنیا ارائه مدرک زبان آیلتس را به عنوان آزمون مهارت انگلیسی الزامی نمی دانند اهمیت آزمون دولینگو بیشتر شده است.

آزمون دولینگو چیست ؟ دولینگو یک سرویس آزمایشی آنلاین است که به راحتی با کامپیوتر در خانه نیز قابل اجرا است. متقاضی می تواند در هر زمان و هر مکانی در این آزمون شرکت کند که نتایج و مدرک آن برای بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه معتبر دنیا قابل قبول است و نمرات شما مستقیما به دانشگاه مورد نظر ارسال خواهد شد. دانشگاه های برتری مانند Yale  ، Columbia ، UCLA و NYU  آزمون دولینگو را تایید کرده اند.

به طور کلی آزمون Duolingo مانند آیلتس و تافل بر پایه چهار مهارت زبانی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن طراحی می شود. آزمون دولینگو بسیار نوپا ست و به همین سبب جزوات مرتبط با آن تقریبا در دسترس نیست اما می توان گفت هیچ روشی به جز ارتقا کلی مهارت زبان در هر چهار مهارت تضمین کننده موفقیت شما نخواهد بود.

هزینه آزمون دولینگو به طور کلی معادل ۴۹ دلار آمریکا می باشد و متقاضی از تاریخ خرید اصلی و پرداخت آزمون ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا در آزمون دولینگو شرکت کند.

☑️ پیشنهاد مطالعه: تحصیل در استرالیا

 ساختار آزمون دولینگو

بخش اول قوانین (Quick Setup) : بخش قوانین آزمون Duolingo شامل قوانین و مقررات آزمون است که ۱۰ دقیقه زمان برای آن مقرر شده است.

 بخش دوم سوالات تطبیقی (Adaptive Questions) : بخش سوالات تطبیقی شامل سوالاتی است که از آسان به سخت مرتب شده اند و به منظور ارزیابی سطح زبان آموز در مهارتهای خواندن، نوشتن، گوش دادن، واژگان انگلیسی، بیان واژگان انگلیسی با تلفظ صحیح، نحوه نگارش صحیح می باشد در این بخش متقاضی ۲۵ دقیقه زمان خواهد داشت .

بخش سوم مصاحبه ویدیویی و رایتینگ (Video Interview & Writing Sample) : این بخش شامل دو قسمت مصاحبه و نوشتن یک متن به عنوان نمونه رایتینگ است و در این بخش متقاضی فقط ۱۰ ذقیقه زمان خواهد داشت.


پیشنهاد مطالعه بیشتر:

ثبت نام آزمون دولینگو – پرداخت هزینه آزمون دولینگو


تطبیقی یا Adaptive بودن آزمون دولینگو (Duolingo) به چه معناست؟

یکی از ویژگی های آزمون Duolingo تطبیقی بود آن است که سوالات به منظور منطبق شدن میزان دشواری و سادگی سوالات با مهارت ها و دانش زبانی داوطلب انتخاب می شوند. یعنی زمانی که شما به سوالی پاسخ صحیح دهید؛ سوال بعد سخت تر خواهد شد و زمانی که پاسخ شما صحیح نباشد؛ سوال بعدی شما آسان تر خواهد بود. این سنجش می‌تواند با سؤالات خود، سطح توانایی شما را در یک ساعت و به‌ سرعت مشخص کند

در واقع در این آزمون سوال بعدی شما تماما بر اساس چگونگی عملکرد شما در سوالات قبلی تعیین می­‌شود. این فرآیند تا انتهای تست ادامه پیدا خواهد کرد. از ویژگی های مثبت این آزمون نسبت به آزمون های سنتی این است که در واقع آزمون Duolingo براساس توانایی شما در زبان انگلیسی سوالاتش را طراحی می‌­کند و به طور دقیق‌­تر و کارآمدتری مهارت­‍های زبانی شما را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد.

کدام موسسات و دانشگاه ها آزمون دولینگو را میپذیرند؟

بسیار از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان مدرک آزمون دولینگو را به عنوان بخشی از پروسه پذیرش خود می پذیرند. شما برای کسب اطلاع دقیق از فهرست این موسسات و دانشگاه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

ورود


آموزش مصاحبه اسکایپ | مقایسه تحصیل در استرالیا و کانادا | ثبت نام آزمون تافل | ساخت پروفایل لینکدین


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان