پرداخت شهریه کانادا

پرداخت شهریه کانادا

عناوین مقاله:

پرداخت دانشجویی شهریه دانشگاه های کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

پرداخت شهریه کانادا | هزینه های تحصیل پس از دبیرستان کانادا به طور کلی کمتر از کالج ها و دانشگاه های استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده است (دانشگاه های برتر QS، 2022). دانشگاه ها و کالج های کانادا سه پذیرش اصلی را برای دانشجویان ارائه می دهند – پاییز، زمستان و تابستان. درخواست دانشگاه شما اولین فصل از داستان موفقیت شما است. اجازه دهید به شما کمک کنیم آن را با اطمینان و متمایز بنویسید. 

تحصیل در کانادا می تواند یک امر گران قیمت باشد. با این حال، یک برنامه بودجه کارآمد می تواند به شما در مدیریت موثرتر هزینه های زندگی کمک کند. هر دانشگاه در کانادا انتخاب می کند که چقدر از دانشجویان خود برای شهریه دریافت می کند و این بستگی به برنامه، کشور محل اقامت دانشجو، استان و سطح مدرک دارد.

شهروند کانادایی که در کانادا تحصیل می کند به طور متوسط ​​6500 دلار (همه ارقام ذکر شده به دلار کانادا هستند) در مقطع کارشناسی پرداخت می کند. دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی بیشتر از شهروندان کانادایی پرداخت می کنند، اگرچه هنوز کمتر از آن چیزی است که در سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند بریتانیا، ایالات متحده یا استرالیا پرداخت می کنند – میانگین آن 36000 دلار در سال است.

دندانپزشکی و پزشکی معمولا برای دانشجویان بین المللی هزینه بیشتری دارند (به طور متوسط 59000 دلار) در حالی که برنامه های هنر و علوم انسانی بسیار پایین تر از این هستند. دوره های کسب و کار و مدیریت بیشتر با میانگین ملی مطابقت دارد و حدود 36000 دلار است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که هزینه های تحصیل بین استان ها بسیار متفاوت است – به عنوان مثال انتاریو دارای بالاترین هزینه ها با تقریباً 45000 دلار برای دانشجویان کارشناسی است، در حالی که هزینه های تحصیل در نیوفاندلند به طور متوسط حدود 16000 دلار برای دانشجویان کارشناسی است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: درخواست نوت آفیسر

هزینه های مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا

دانش آموزان بین المللی باید شهریه سالانه مدارس ابتدایی و دبیرستان در کانادا را پرداخت کنند. در انواع مدارس هزینه های متفاوتی وجود دارد. مثلا:

  • مدارس دولتی می توانند از 9500 تا 17000 دلار در سال متغیر باشند
  • مدارس روزانه خصوصی یا مستقل می توانند از 15000 تا 30000 دلار در سال متغیر باشند.
  • مدارس شبانه روزی خصوصی یا مستقل می توانند از 63000 دلار تا 83000 دلار در سال متغیر باشند.

پرداخت شهریه کانادا | مدارس همچنین ممکن است هزینه های کمی را برای فعالیت هایی دریافت کنند، مانند:

  • تیم های ورزشی
  • باشگاه ها
  • سفرهای میدانی

هزینه آموزشگاه زبان در کانادا

پرداخت شهریه کانادا | دوره های آموزشگاه زبان اغلب بر اساس تعداد مشخصی از هفته ها است. هزینه شهریه در هر مدرسه متفاوت است. به طور معمول، هزینه های تحصیل می تواند بین 340 تا 425 دلار در هفته باشد.

هزینه های دانشکده و هنرستان در کانادا

هزینه های تحصیل برای کالج ها و مدارس حرفه ای بسته به برنامه و مدرسه ای که انتخاب می کنید متفاوت است. طول برنامه های کالج متفاوت است. برخی از برنامه ها ممکن است فقط چند ماه یا برخی دیگر چند سال طول بکشد.

به طور معمول، شهریه می تواند از حدود 7000 دلار تا 22000 دلار در سال متغیر باشد. بسیاری از برنامه‌های کالج شامل کارآموزی یا کارورزی نیز می‌شوند، بنابراین ممکن است در حین تحصیل درآمد کسب کنید. به طور متوسط، هزینه های زندگی حدود 15000 دلار در سال برای دانشجویان کالج است.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

هزینه دانشگاه های کانادا

پرداخت شهریه کانادا | هزینه های تحصیل برای دانشگاه ها بسته به برنامه و مدرسه ای که انتخاب می کنید متفاوت است. به طور متوسط در کانادا، شهریه دانشگاه حدوداً مبالغ زیر خواهد بود:

  • 36100 دلار در سال برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی (آمار کانادا، 2022)
  • 21100 دلار در سال برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی (آمار کانادا، 2022)

به طور متوسط، هزینه های زندگی برای دانشجویان دانشگاه حدود 15000 دلار در سال است. شما ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیل در کانادا باشید.

دولت کانادا، استان ها و مناطق ما و بسیاری از مؤسسات آموزشی بودجه ای برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیلی ارائه می دهند که می تواند بخش قابل توجهی از هزینه ها را شامل شود.

ارزان ترین دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین المللی

پرداخت شهریه کانادا | اگر این سوال را می‌پرسید، باید بدانید که پاسخ به عوامل زیادی مانند رشته تحصیلی مورد علاقه، نوع برنامه یا مدرک تحصیلی شما و دانشگاه بستگی دارد. با این حال، برخی از دانشگاه ها شهریه کمتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. این 5 دانشگاه برتر کانادایی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی (به صورت سالانه و با دلار کانادا) است:

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد 10000 دلار

دانشگاه کیپ برتون 18000 دلار

دانشگاه غرب کانادا 21000 دلار

دانشگاه دره فریزر 21000 دلار

دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی 22000 دلار

پرداخت شهریه کانادا

برای پرداخت شهریه کانادا در تمامی دوره های تحصیلی و مقاطع دانشگاهی می توانید از طریق سایت همیارپروژه نوین اقدام کنید تا از روش های امن و معتبر و در کمترین زمان و با حداقل کارمزد در خواست شما پیگیری شود و پرداخت شهریه و اپلیکیشن فی شما انجام شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه‌ خارجی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان